Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Semestra i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Betala för kylskåp på hotell (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43068)

Kalimera 2019-07-08 20:42

Betala för kylskåp på hotell
 
Läste i vår FB-grupp om en familj som bor på ett hotell i Ammopi på Karpathos där man får betala för att använda kylskåpet. Att man får betala för AC är inte ovanligt, men kylskåp har aldrig hört talas om.

Är det någon av er som har fått betala för att få kylskåpet påkopplat?

Mahava 2019-07-08 20:54

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
hehe va? aldrig hört talas om och aldrig betalt extra för a/c, men åker iofs aldrig charter, om familjen åkte charter kan jag ju försåt det, hotellen får ofta löjligt lite betalt av arrangörerna, annars låter de skumt

Susie 2019-07-08 21:28

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Det har jeg været ud for en enkelt gang på en charterrejse. Det var tilbage i 2009! Sjovt nok også på Karpathos men i Pigadia. Gæt om jeg valgte at bruge køleskabet...

MickeKöping 2019-07-09 01:21

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Jo, vi var på Karpathos 2009 och då fick vi betala för AC och kylskåp.
Det var en carterbokning och vi bodde på Hotel Mediterranean i Pigadia. Vi betalade väl €10 per dag. Vi bokade med Airtours och info var att AC och kylskåp fanns på rummet. En liten not var gömd längst ner på sidan med en länk till villkoren och att det kostade extra med AC och kylskåp. Bondfångeri heter det på svenska :mad:
Men det kanske är vanligt på Karpathos då?

Kalimera 2019-07-09 15:09

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Lustigt att ni är fler som sett detta på Karpathos. Det vara Airtours som hade hotellet, och det står ingenstans att man ska betala för kylskåp enligt han som skrev inlägget.

Faestis 2019-07-09 19:42

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Jo jag drar mig till minnes att vi fått betala för att få ett pyttelitet kylskåp inställt i vårt rum på Samos, i Samos stad en gång. Vi åkte charter, en sista minuten tripp 2001 eller 2002. Kylskåp skulle finnas att tillgå, men vi såg inte till något och när vi bad om att få det fick vi betala, minns inte hur mycket det kostade.

RobEri 2019-07-09 20:20

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Jag har aldrig betalat avgift för varken kylskåp eller AC. Men det kan bero på:
1) jag åker inte charter till Grekland
2) jag förbokar inte logi i Grekland (bara i Atén)

Så, när jag på plats väljer rum/studio, om ägaren skulle säga att avgift för AC/kylskåp tillkommer, då skulle jag säga tack och gå, det finns mycket logi på plats att välja och det vet ju ägaren. Det har således aldrig hänt att hotellägaren vill ta avgift för AC/kylskåp.
I avtalat pris skall ingå allt och då även skjuts fram/tillbaka till hamnen (om det behövs).

Netwolf 2019-07-10 08:07

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Nä, kylskåp har jag aldrig betalt extra för. Däremot AC, Safetybox etc kan förekomma.

/Netwolf

Riitta 2019-07-10 08:55

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Under mina 15 års resande till Karpathos har jag varken hört talas om eller råkat ut för detta! Är det så att bara Airtours gäster drabbas?


Riitta

Susie 2019-07-10 09:38

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 419444)
Under mina 15 års resande till Karpathos har jag varken hört talas om eller råkat ut för detta! Är det så att bara Airtours gäster drabbas?


Riitta

For mit vedkommende rejste jeg uspecificeret med danske Spies rejser (nu Thomas Cook). Jeg boede på Iolkos.

Kajja 2019-07-10 09:45

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Har aldrig betalat extra för kylskåp. Reser mycket med Airtours. Det är inbakat i priset som BORDE:rolleyes: vara något högre än om kylskåp inte ingår.
AC o S-Box hyr vi inte.
/ Kajja bye_bye

Carle 2019-07-10 10:38

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Japp
Karpathos 2019, 3 E , satt ett lås uppe i ena hörnet, fick en nyckel
21 E för en v när jag kollar mina kostnader i exell.

Kalimera 2019-07-10 15:16

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Jag har inga problem med att vissa tar betalt för AC, safetybox eller kylskåp så länge man blir informerad om det. I just detta fall kom det som en överraskning, och det är så klart inte okej, oavsett vilken summa det är.

Mahava 2019-07-14 09:20

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Om det inte står nånstans hade jag nog provat o krävt arrangören på pengarna jag lagt ut för kylen , dock har jag för mig det är viktig man klagar till reseledarna på orten under resan då bolaget måste få möjlighet rätta till fel (skulle ju kunna vara så hotellet tagit ut avgift de inte haft rätt o ta, skulle tro det är väldigt uppspaltat i avtalen vad som ska ingå / inte ingå)

Netwolf 2019-07-14 11:29

Sv: Betala för kylskåp på hotell
 
Ibland har man haft faciliteter som ingår, men som man ändå inte är nöjd med. T ex en gg när jag skulle titta på fotbolls-vm. Innan hade vi försäkrat oss om att det fanns en tv i lägenheten och det fanns det. En tolvtums tjock-tv uppsmälld i ena takhörnet. Inte vad jag kallar tv direkt...
En annan sak är Wifi. Visst finns det, men det kan vara att det inte är nåbart på balkongen eller att det är låg bandbredd/segt.
Fullt utrustat kök. Jo, tjena säger jag. Flera ggr har man upplevt det "fullt" utrustade köket som väldigt påvert. Kanske det är med grekiska mått?
Nyligen bodde vi i ett mycket modernt och välutrustat hus och där fanns allt att tillgå. Men så var det faktiskt inte, för där fanns ingen micro, vilket jag räknar till fullt utrustat.
Visserligen petitesser, men man är ju van från hemmavid.

/Netwolf


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT