Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Fastlandet (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Aten-Volos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=32491)

M&M 2013-01-24 18:47

Aten-Volos
 
I juni åker vi till Aten för att följande dag åka vidare till Pilion och Agia Ioannis, antagligen via Volos. Det finns visserligen många buss- och tågtidtabeller på nätet men någon gällande sådan hittar jag inte. Det är dessutom en söndag vi ska ta oss till Volos och Agia Ioannis, vilket kan försvåra det hela. Är det någon som vet hur man tar sig från Aten till Volos? Är det Kifissou-busstation som gäller?

Admirala 2013-01-24 19:12

Sv: Aten-Volos
 
Bussruter Athen - Volos er her:
http://www.ktelvolou.gr/dromologia_ath_xeim.html
Se under "RETURN" for tider fra Athen.

Bussen går fra Liosion-stasjonen i Athen.

Jeg vet ikke hvor Agios Ioannis er (må være Agios, ikke Agia, fordi Ioannis er en mann), så jeg kan ikke si noe om den biten av reisen deres. Det er så mange steder i Hellas som heter Agios Ioannis...

Vær klar over at KTELs ruter stadig blir færre og færre pga den økonomiske krisen, så sjekk for sikkerhets skyld med KTEL Volou når dere er i Athen - hotellet kan sikkert ringe for dere. Telefonnumre til KTEL Volou i Liosion ifølge nettsiden er 2108329585 og 2108317186, KTEL i Volos har følgende numre: 2421033254, 2421025527, 8001135555.

Eller ring (fra Hellas) 14505 for å få info om hele KTELs rutenett. Der kan de engelsk flabb_flab

M&M 2013-01-25 06:36

Sv: Aten-Volos
 
Naturligtvis är det Agios Ioannis vi ska till! Det är alldeles mittemot Skiathos. Jag hittade en KTEL-busstidtabell där det stod att bussen inte går på söndag, det är väl det som är problemet nu bara.... Tackför din information!

lolis 2013-01-25 12:35

Sv: Aten-Volos
 
Hej
Kan ni inte ta flyget till Thessaloniki 1 timme kortare busstur.
lolis

M&M 2013-01-25 13:16

Sv: Aten-Volos
 
Vi bor i Finland och ska först ta oss ner till Helsingfors, vilket tar 4½ timme, och flyger vi sen till Aten istället för Thessaloniki betyder det en ca. 20 timmar kortare nerresa eftersom det inte går direktflyg till Thessaloniki, så vi väljer Aten. ;)

Gitte Aa 2013-01-27 21:19

Sv: Aten-Volos
 
Hej M&M
Bus fra Athen til Volos køre søndage fra kl. 8 til kl. 22, der er 11 afgange i dette tidsrum. Og som Admirala skriver: fra Liossion stationen. Der køre bus fra lufthavnen direkte til bus stationen.
Bus fra Volos til Agia Ioannis: der køre kun en, kl. 13:30 om søndagen. Vinter bus planen gælder til den 16/6. Om sommeren er der lidt flere afgange til Agia Ioannis.
god rejse, Pilion er fantastisk :)

Gitte Aagaard

Gitte Aa 2013-01-27 22:41

Sv: Aten-Volos
 
Hej igen M&M
For at nå bussen fra Volos til Agia Ioannis skal I med bussen fra Athen kl. 8 på morgen. Det tager ca 4 1/2 time fra Athen til Volos, med et stop på vejen :-)
Gitte

M&M 2013-01-28 09:30

Sv: Aten-Volos
 
Tusen tack Gitte Aa!! :) Det låter perfekt för oss det där! Vi tror också att Pilion är fantastiskt!

Gitte Aa 2013-01-28 14:25

Sv: Aten-Volos
 
Det var så lidt M&M Hvis I behøver flere oplysninger om Pilion så skriv endelig, jeg har rejst dertil igennem 10 år - i år 11 år :-)
Mange hilsner fra Gitte

M&M 2013-02-01 11:34

Sv: Aten-Volos
 
Det är väldigt vänligt av dej, Gitte! Du får gärna berätta om det är något vi inte får missa när vi ändå ska vara där i 11 dagar. Vi har inte planerat annat än en utflykt till Skiathos och någon dagsvandring kring Agios Ioannis. Vi tar gärna emot tips! :)

Gitte Aa 2013-02-02 13:07

Sv: Aten-Volos
 
Hej M&M Ja det findes en masse at tipse om :-) Jeg ved ikke rigtig om jeg må linke her inde, men nu prøver jeg: gå ind på www.pelionweb.com/en i rubrikken Alternative Tourism finder I Pelion Paths - indtroduction og I kan finde kort og rutebeskrivelser på Walking-pelion.blogspot.gr også på engelsk. Pelion er blandt meget andet kendt for sine fine vandremuligheder. De to steder har også en fin beskrivelse af de små bjergbyer der er rundt om Agias Ioannis. Der sejles ikke mere til Skiathos fra Agias Ioannis, men det ved i vel. Jeg kan lige berette at byen Kissos oppe over Agias Ioannis bestemt er et besøg værd, og den fine kirke der med skønne kirkemalerier. Nu ved jeg ikke om I har bil til rådighed? Skriv endelig igen hvis der er andet i vil vide :-)
Mange hilsner fra Gitte

Vincet 2013-02-02 15:45

Sv: Aten-Volos
 
Hejsan!
Du kan också kolla på mitt resebrev 2011 från påskresa i Zagora på Pilion. Det kan göra dig ännu mer sugen kan jag tänka.
Connybye_byebye_bye

M&M 2013-02-13 12:49

Sv: Aten-Volos
 
Gitte Aa, vilken bra länk du sände! Tack för den! Vi läste någonstans att det skulle gå "delphinos" från Agios Ioannis, men det kanske var förr... Vi får väl ta oss till Volos för den utfärden. :)

Conny, tack för tipset om ditt resebrev! Ni fick verkligen vara med om speciella saker! Roligt! Och jag riktigt kände doften av allt det grillade köttet. :)

Gitte Aa 2013-02-27 10:52

Sv: Aten-Volos
 
Selv tak :-) I de 10 år jeg har rejst til Pelion har der ikke været forbindelse fra Agios Ioannis til Skiathos. Men forbindelsen har været tegnet op på "maps":-) og nævnt mange steder :-) Kosta har Africana der sejler dagsture til Skiathos fra Platania i sæsonen. Turen til Platania kræver bil, da den ligger i den sydlige del af Pelion. Typisk sejler han kl 9:30 på morgen, og tilbage under aften. Fra Volos kan I naturligvis finde en færge eller den noget kostbare "delphinos" til Skiathos. Mange hilsner fra Gitte


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT