Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Trevlig helg! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43778)

Kalimera 2020-05-21 10:14

Trevlig helg!
 
Idag är det Kristi Himmelsfärdsdag och jag antar att många av er är långlediga. Jag hade helt glömt bort att det var Kristi Himmelsfärdsdag idag, och det beror på att jag numer har dålig koll på dagarna. Vissa dagar går så fort att jag knappt hinner vakna innan de är slut, medan andra dagar kryper fram. Årstiderna och månaderna har jag knappt heller koll på längre. Det kan bero på att vädret här hemma ha varit i stort ett detsamma sedan oktober. Men den stora anledningen till min brist på tidsuppfattning beror med all sannolikhet på det där jäkla viruset. Inget är som vanligt, inget är normalt och ur led är tiden.

Kristi Himmelsfärdsdag är det i alla fall. Några av er skulle säkert vara i Grekland nu, men så blev det ju tyvärr inte. Men hav tröst, det kommer andra och mycket bättre tider.

https://www.kalimera.se/bilder/grekl...sti-himmel.jpg

Jag vill önska er alla en trevlig helg med denna Kristi Himmelsfärdsdags-bild, som jag tog en busiga väderdag i Kardamili på Peloponnesos.

Netwolf 2020-05-21 11:48

Re: Trevlig helg!
 
Trevlig helg, själv! bye_bye

Det var nån som sa att idag var dagen, då Jesus började jobba hemifrån flabb_flab

/Netwolf

Athanasia 2020-05-21 12:01

Sv: Trevlig helg!
 
Kallas väl också Kristi Flygare...hm..det går ju knappt några flyg. Trevlig helg på Er...Vi skulle ha åkt till Kreta på lördag.😥🇬🇷

Athanasia 2020-05-21 12:03

Sv: Trevlig helg!
 
Kallas väl också Kristi Flygare...hm..det går ju knappt några flyg. Trevlig helg på Er...Vi skulle ha åkt till Kreta på lördag.😥🇬🇷..nej så klart ..det är ju därför han jobbar hemifrån 😊

Masse 2020-05-21 12:31

Sv: Trevlig helg!
 
Tack detsamma Janne, och trevlig helg på er alla i Kalimera!
Och bilden är ju väldigt vacker och speciell!

Masse

Kajja 2020-05-21 12:41

Sv: Trevlig helg!
 
Trevlig helg alla hälsar vi från bryggan_B-anana_B-anana
Vi sitter och solar med kaffe o sockerkaka och filosiferar om...ja, Grekland och närmare bestämt om Kreta💙
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2020-05-21 14:05

Sv: Re: Trevlig helg!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 428831)
Det var nån som sa att idag var dagen, då Jesus började jobba hemifrån

:D

Titti 2020-05-21 21:26

Sv: Trevlig helg!
 
Mitt 7-åriga barnbarn frågade häromdagen "Vem är Krister Himmelsfjärd?" :D Gullungen!

Kajja 2020-05-21 21:51

Sv: Trevlig helg!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Titti (Inlägg 428872)
Mitt 7-åriga barnbarn frågade häromdagen "Vem är Krister Himmelsfjärd?" :D Gullungen!

flabb_flab Ungefär som "Å se Anna Davidsson"!
Ja visst säger dom små liven många "sanningar".
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2020-05-22 13:51

Sv: Trevlig helg!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Titti (Inlägg 428872)
Mitt 7-åriga barnbarn frågade häromdagen "Vem är Krister Himmelsfjärd?" :D Gullungen!

:D

piam 2020-05-22 13:55

Sv: Trevlig helg!
 
Trevlig helg allihopen.
Lite Ågren här för ikväll skulle vi åkt
mot Arlanda.
Näää,ut å leta mer å göra

Pia

Kalimera 2020-05-22 14:06

Sv: Trevlig helg!
 
Citat:

Ursprungligen postat av piam (Inlägg 428901)
Trevlig helg allihopen.
Lite Ågren här för ikväll skulle vi åkt
mot Arlanda.

:o Trist.

sjöborren 2020-05-22 16:58

Sv: Trevlig helg!
 
Vilken fantastisk dag med sol och ljumma vindar! kväll blir det grillafton med, förutom kött: ugnsrostade grönsaker, nykokta rödbetor med fetaost och rödlök. Kokta haricot verts med olivolja, pressad citron och flingsalt. Grekisk sallad, tsatsiki och vitlöksbröd. Samt ett kilo vattenmelon. Och självklart en flaska retsina - ouzon är tyvärr slut.

Trevlig helg att Kalimera-vänner! :D

Kalimera 2020-05-23 12:48

Sv: Trevlig helg!
 
Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 428908)
Och självklart en flaska retsina - ouzon är tyvärr slut.

Samma här, ouzon tog slut förra veckan, men vi har lite retsina till i kväll som väl är. :p


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT