Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   E-guider (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=995)

Ingrid 2005-06-10 19:05

E-guider
 
Hadde tenkt å kjøpe e-guiden om Parga, men da jeg skulle sende bestillingen fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få kjøpe e-guider når man ikke bor i Sverige. :o Hvorfor er det slik, Janne?

Kalimera 2005-06-13 09:51

Sv: E-guider
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ingrid
Hadde tenkt å kjøpe e-guiden om Parga, men da jeg skulle sende bestillingen fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få kjøpe e-guider når man ikke bor i Sverige. :o Hvorfor er det slik, Janne?

Saken är den att banken tar 60 SEK i avgift vid utlandsbetalningar, då lönar det sig inte med beställningar från utlandet. Inom EU kostar det bara några kronor, och enligt banken ska EU-reglerna även gälla i Norge, om man använder SWIFT och IBAN. Men trots det har betalningarna från Norge (några har beställt) medfört en avgift på 60 SEK.

Jag hoppas kunna lösa betalningsfrågan senare i höst, självklart vill jag sälja guider (och tröjor) även till Norge. :)

Janne

Ivi 2006-04-07 21:34

Sv: E-guider
 
Spårade ur i pur glädje under "Vandra på Skopelos"-tråden angående kommande E-guider :o då jag läste att Karpathos-guiden är på väg. Betyder detta att det går att beställa den i maj, Janne? Är nog inte ensam om att vänta på den, kan jag tänka...;)

Ivi

malou 2006-04-13 21:52

Sv: E-guider
 
Kan man kjøpe e-guider likevel, Janne, om man bor i Norge? Om man betaler den ekstra kostnaden?
Malou

Peter 2006-04-14 20:09

Sv: E-guider
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera
Saken är den att banken tar 60 SEK i avgift vid utlandsbetalningar, då lönar det sig inte med beställningar från utlandet. Inom EU kostar det bara några kronor, och enligt banken ska EU-reglerna även gälla i Norge, om man använder SWIFT och IBAN. Men trots det har betalningarna från Norge (några har beställt) medfört en avgift på 60 SEK.

Märkligt. Norge är ju ett EES-land. Det måste ju gå att lösa! Finns det ingen här av alla KALIMERAS medlemmar som jobbar på bank och kan gräva lite i detta? Jag ska i o f s träffa min Bank nästa vecka så då ska jag ta upp frågan.

Peter

kari 2006-04-14 23:53

Sv: E-guider
 
Citat:

Ursprungligen postat av Peter
Märkligt. Norge är ju ett EES-land. Det måste ju gå att lösa! Finns det ingen här av alla KALIMERAS medlemmar som jobbar på bank och kan gräva lite i detta? Jag ska i o f s träffa min Bank nästa vecka så då ska jag ta upp frågan.

Peter

Det går an å løse dette fra Norge, i alle fall om man har konto i Postbanken.

"Billigste" alternativ er med Postbanken's nettbank
( Norges Beste Nettbank forresten, DET var reklamen ;))
der kan man velge "avsender betaler omkostninger BÅDE i Norge og i mottakerlandet")

Om man har konto i Postbanken, men ikke nettbank, kan man sende et oppdrag via postkontoret til belastning av konto. Der kan man også krysse av at man vil belastes alle omkostninger. Dette alternativet er noe dyrere.

MEN, vil man ha en eller flere av Janne's UNIKE guider, så ....:)

bye_bye Kari
- som også venter på Karpathosguiden

BrittM 2006-04-20 19:18

Sv: E-guider
 
Jag skulle också gärna vilja ha Karpathosguiden men bor på Åland, Finland. Kan man kanske tänka sej att skicka 50 sek i ett kuvert??? Annars har jag planer på att lösa det via vänner i Sverige...

/Britt

guppel 2006-04-20 22:09

Sv: E-guider
 
Citat:

Ursprungligen postat av BrittM
Jag skulle också gärna vilja ha Karpathosguiden men bor på Åland, Finland. Kan man kanske tänka sej att skicka 50 sek i ett kuvert??? Annars har jag planer på att lösa det via vänner i Sverige...

/Britt

Men för sjutton !:eek:
Det är ju bara att lägga ett meddelande i min in-låda här på KMera
så offrar vi portot ihop för den s k vidarepostningen till HÄRLIGA Åland !

man ska leva för varandra ! // Gupp

Riitta 2006-04-28 19:01

Sv: E-guider
 
Har nu läst min Karpathosguide. Den är jättebra. Det blir inte svårt och hitta till olika platser som man har tänkt och besöka:) Börjar längta på allvar snart:) Det är väl bara drygt 70 dagar kvarAng_elx :o

Riittabye_bye

kari 2006-05-09 07:43

Sv: E-guider
 
Jeg har vært på en helt spesiell informativ og INSPIRERENDE "øyloffing" de siste dagene _B-anana

- HER HJEMME VED PC'n ;)

"MERA KALIMERA" er i hus :) :D :)

- spekket med h e r l i g e bilder , stemningsrapporter og fakta.

GRATTIS, Janne klapp_klap

bye_bye Kari
- Sifnos om 39 dager :D

Kalimera 2006-05-11 13:24

Sv: E-guider
 
Citat:

Jeg har vært på en helt spesiell informativ og INSPIRERENDE "øyloffing" de siste dagene _B-anana
- HER HJEMME VED PC'n ;)
"MERA KALIMERA" er i hus :)
- spekket med h e r l i g e bilder , stemningsrapporter og fakta.
GRATTIS, Janne klapp_klap

Tack Kari! Kul att kunna bjuda på en resa i det virtuella Grekland! :D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT