Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Naxos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Blåsig Ö ?? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=11390)

matsmaja 2007-08-27 10:18

Blåsig Ö ??
 
Kollar in vädret på Naxos ...och det verkar vara en blåsig ö ..stämmer det:cool:

Lena* 2007-08-27 16:48

Sv: Blåsig Ö ??
 
Jag har varit på Naxos fyra ggr under perioden maj-sep och har inte upplevt att det är särskilt blåsigt där. Tror det blåste mer än vanligt en gång då vi var där, i ca 3 dagar. F ö har det varit lugnt (om jag då haft tur eller ej får ngn annan svara på ;)).

Lena*.

Lissi 2007-08-27 18:38

Sv: Blåsig Ö ??
 
När vi var där i början på augusti så var det "lagom" blåst i den starka värmen....inte alls så det störde och bara några dagar..vissa dagar var vindstilla mer eller mindre. Jag vet ej hur där är nu, men jag tyckte INTE att Naxos var blåsigt jämfört med flera andra öar! Vi hade temperaturer på 30 grader sent på kvällarna...ÅH vad jag längtar tillbakssnyft_dropsnyft_drop

Lissi

matsmaja 2007-08-27 20:05

Sv: Blåsig Ö ??
 
okej..lästa bara att sanden piskade liksom på några när dom solade....Ang_elx

Lissi 2007-08-27 20:11

Sv: Blåsig Ö ??
 
Citat:

Ursprungligen postat av matsmaja (Inlägg 103891)
okej..lästa bara att sanden piskade liksom på några när dom solade....Ang_elx

Det kanske den gjorde någon gång om man låg i sanden direkt, men vi gillar inte sand utan försökte hitta stenstränder..eller då det inte lyckades så hade vi solstol;)...

Lena* 2007-08-27 21:22

Sv: Blåsig Ö ??
 
Ok, Lissi, vi var tydligen där samtidigt och jag låg mååånga gånger på sanden och kan rapportera att sanden piskade _inte_ mig! :cool: ;) Tyckte f ö det var en skön bris, då känns inte värmen så jobbig. :)
Lena*.

Yak 2007-08-27 21:34

Sv: Blåsig Ö ??
 
Det beror lite på vilken strand man ligger på. Man ska vara beredd på att hela Kykladerna kan vara blåsigt från Juli och framåt (mellan 4 och 8 på Beaufortskalan) pga meltemin. Men det skiljer väldigt mycket, har själv varit med om 10 helt vindstilla dagar på Amorgos i mitten på augusti.
Men ofta går det att hitta någon del av stranden som ligger i lä, så man slipper bli sandblästrad flabb_flab
Sen är ju Naxos en stor ö och ligger ganska skyddat ändå.

matsmaja 2007-08-27 21:44

Sv: Blåsig Ö ??
 
ååh gud vad jag längtar...ingen som har bilder från ön? så man kan drömma sig bort lite

Lissi 2007-08-27 22:18

Sv: Blåsig Ö ??
 
Kan detta vara något att längta till???;)http://i104.photobucket.com/albums/m...i_04/Alyko.jpg

Eva L 2007-08-28 06:41

Sv: Blåsig Ö ??
 
På Kalimera finns massor av gamla resbrev från övärlden där många innehåller fina bilder från Naxos. Resebreven hittar du via Kalimeras huvudsida. Jag har varit på Naxos 4 ggr och upplevt både hård blåst och nästan helt vindstilla dagar så det är svårt att säga hur det kommer att vara just när du är där.

Eva

matsmaja 2007-08-30 08:25

Sv: Blåsig Ö ??
 
Lissie- vilken strand är kortet tagit från:D

Lissi 2007-08-30 12:08

Sv: Blåsig Ö ??
 
Jag tror att det var vid Plaka, men är osäker...vi åkte ju från Ag Prokopios och sen ner förbi alla stränder söderut...ner till Alyko(?) Kul väg att köra och MÅNGA fina stränder...om man älskar sand vill säga;):cool:

Lissi

Kalimera 2007-09-02 10:05

Sv: Blåsig Ö ??
 
Citat:

Ursprungligen postat av matsmaja (Inlägg 103830)
Kollar in vädret på Naxos ...och det verkar vara en blåsig ö ..stämmer det:cool:

Är på Naxos just nu, helt vindstilla för tillfället. Men det kan ändras fort.

matsmaja 2007-09-02 13:39

Sv: Blåsig Ö ??
 
hur är vädret nu då???

Kalimera 2007-09-02 13:44

Sv: Blåsig Ö ??
 
Citat:

Ursprungligen postat av matsmaja (Inlägg 104311)
hur är vädret nu då???

Ungefär detsamma. Jag ska ta en bild så du ser hur här ser ut i detta nu. Återkommer om några minuter.

Kalimera 2007-09-02 13:51

Sv: Blåsig Ö ??
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 104313)
Återkommer om några minuter.

Så här ser det ut från min balkong just nu (13.50 svensk tid). Ganska varmt, lite mer vind än i morse.

http://www.kalimera.se/bilder/forum/forum_148.jpg

matsmaja 2007-09-02 15:46

Sv: Blåsig Ö ??
 
inte allas dumt ...ser det ut att vara:D

RUJO 2007-09-19 22:31

Sv: Blåsig Ö ??
 
Just hemkommen från 4 härliga veckor i Cycladerna. Var på Naxos i över en vecka och den vind jag gärna ville haft saknades. Däremot var det rätt varmt i luften men underbart i vattnet. Detta var mitt 7:e besök på ön.

MickeO 2007-09-25 19:56

Sv: Blåsig Ö ??
 
Kom hem från Naxos i söndags natt.Vi blev försenade drygt ett dygn pga färjan Alexander inte kunde gå till Santorini pga för mycket vind.Sedan fick vi flyga till Oslo och sedan med buss till Landvetter.SEGT!Det blåste lite andra dagar men det var bara skönt i värmen.Mycket nöjda annars med vår resa.Detta var andra gången vi var på Naxos och vi trivs mycket bra där.Vi reser säkert dit någon mer gång.

MartinJ 2007-09-25 20:41

Sv: Blåsig Ö ??
 
Jag var på naxos måndag till fredag i förra veckan och nog blåste det ordentligt alltid. Blev fullkomligt blästrad ett par dagar på Prokolis/anna/plaka stranden. En dag i mitten var det hyffsat lugnt. Fin ö annars och kan tänka mig att det hade varit riktigt fint om det bara inte hade blåst så f-rbannat..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT