Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Aten, Pireus & Rafina (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Bilder från Aten under lockdown (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43705)

Kalimera 2020-04-22 16:17

Bilder från Aten under lockdown
 
Här kan ni se hur det såg ut, och hur det ser ut idag när Aten är "nedstängt".

Netwolf 2020-04-22 16:47

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Så sjukt! Speciellt vid flygplatsen! :eek:

piam 2020-04-22 17:58

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Ja,herregud va märkligt!

Kalimera 2020-04-23 13:48

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Här finns fler bilder från ett stängt Aten.

C@nny 2020-04-30 16:32

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Detta är ju väldigt proffisgt beskrivande bilder!
Det svartvita förstärker det dystra över konstverken, som skapar en konstnärlig "Coronastämning" på något sätt...

//Conny

maji 2020-04-30 21:37

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 427793)

Så fina bilder mitt upp i bedrövelsen!

Just nu ikväll skulle jag och min man suttit på Zorbas i Plaka och ätit gott och sedan kanske gått till Brettos och tagit något gott att dricka
Tidigt imorgon bitti skulle vi tagit båten till vårt älskade Folegandros och ”vår” lilla stuga i utkanten av Chora
Det går absolut ingen nöd på oss nu heller trots regnväder och 6 gr Vi är friska och även våra barn och barnbarn vad mer kan man begära
Vi har ätit en god middag Torskrygg lindad med serranoskinka mandelpotatis sparris och Sandefjordsås Mums! Till det drack vi en god Pinot Noir ifrån Californien
Vi spelar grekisk musik och tänker och pratar om alla möjliga fina minnen vi har ifrån Grekland Imorgon blir det säkert någon grekisk mat....
Ha en fin alla!
//majibye_bye

maji 2020-04-30 21:38

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Fin helg menar jag såklart ;)

Sol och hav 2020-04-30 22:17

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Vad kul att höra ifrån Er!

Maria

Kalimera 2020-05-04 12:00

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Citat:

Ursprungligen postat av maji (Inlägg 428050)
Just nu ikväll skulle jag och min man suttit på Zorbas i Plaka och ätit gott och sedan kanske gått till Brettos och tagit något gott att dricka
Tidigt imorgon bitti skulle vi tagit båten till vårt älskade Folegandros och ”vår” lilla stuga i utkanten av Chora

Aha, så ni skulle åka tillbaka i år igen?

maji 2020-05-04 19:07

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Ja fast vi skulle bara vara där i 2 veckor detta året Vi hade också bokat Amorgos med 1 vecka i Katapola och 1 vecka i Egiali Tyvärr blir det inte så nu snyft_drop

//majibye_bye

UllaC 2020-05-04 19:17

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Just nu ikväll skulle jag och min man suttit på Zorbas i Plaka och ätit gott och sedan kanske gått till Brettos och tagit något gott att dricka
Tidigt imorgon bitti skulle vi tagit båten till vårt älskade Folegandros och ”vår” lilla stuga i utkanten av Chora
Det går absolut ingen nöd på oss nu heller trots regnväder och 6 gr Vi är friska och även våra barn och barnbarn vad mer kan man begära
Vi har ätit en god middag Torskrygg lindad med serranoskinka mandelpotatis sparris och Sandefjordsås Mums! Till det drack vi en god Pinot Noir ifrån Californien
Vi spelar grekisk musik och tänker och pratar om alla möjliga fina minnen vi har ifrån Grekland Imorgon blir det säkert någon grekisk mat....


Så härligt positivt tänkande. Ja, man skall vara tacksam så länge man är frisk och kan längta till Grekland. Jag följde med dig både till Brettos och till Folegandros.

Maten lät kanongod även om den inte var grekisk. Vad är Sandefjordsås?
Ulla

maji 2020-05-05 07:50

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Tack Ulla🤗
Sandefjordsås är jättegod! Den består av bara ”godsaker” grädde créme fraiche smör citron dijonsenap och gräslök
Jag gör den ”på en höft” men du kan hitta flera recept på nätet
Pröva den för den är verkligen god!

//majibye_bye

Alala 2020-05-05 10:40

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Citat:

Ursprungligen postat av maji (Inlägg 428203)
Sandefjordsås är jättegod! Den består av bara ”godsaker” grädde créme fraiche smör citron dijonsenap och gräslök
Jag gör den ”på en höft” men du kan hitta flera recept på nätet
Pröva den för den är verkligen god!

//majibye_bye

Hör ju kanske inte till denna tråd. Men tack för tips! Jag googlade också genast såsen. Skall nog lagas nu när vår fisksäsong har börjat. :p

/ Anne :)

Kalimera 2020-05-05 11:01

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Citat:

Ursprungligen postat av maji (Inlägg 428197)
Ja fast vi skulle bara vara där i 2 veckor detta året Vi hade också bokat Amorgos med 1 vecka i Katapola och 1 vecka i Egiali Tyvärr blir det inte så nu

Kanske senare i höst, eller i varje fall nästa år.

maji 2020-05-05 13:43

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 428215)
Kanske senare i höst, eller i varje fall nästa år.

Vi har en resa bokad till Naxos 29/9 tillsammans med några vänner som vi inte gett upp hoppet om ännu Resan alltsåflabb_flab
Meningen är att vi skall vara på Naxos 5 dagar och på Kofounissia 4 dagar Sedan flyger våra vänner hem ifrån Santorini men vi har ingen hemresa bokad så det kan absolut bli Folegandros och/eller Amorgos i oktober ;)

//majibye_bye

Kalimera 2020-05-06 08:29

Sv: Bilder från Aten under lockdown
 
Citat:

Ursprungligen postat av maji (Inlägg 428222)
Vi har en resa bokad till Naxos 29/9 tillsammans med några vänner som vi inte gett upp hoppet om ännu Resan alltsåflabb_flab
Meningen är att vi skall vara på Naxos 5 dagar och på Kofounissia 4 dagar Sedan flyger våra vänner hem ifrån Santorini men vi har ingen hemresa bokad så det kan absolut bli Folegandros och/eller Amorgos i oktober

Då håller jag tummarna för att resan ska bli av. fb_gilla


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT