Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalimeraträffar (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=55)
-   -   Grekisk middag Umeå (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=13835)

Eva L 2008-04-09 10:58

Grekisk middag Umeå
 
Nu är vi några som planerar att boka bord på Costas för en gemensam grekisk måltid den 26 april. Fler får gärna komma med och om ni meddelar mig så bokar jag bord till oss alla.

Eva

Arne 2008-04-09 17:36

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Ja, Hustrun har ju allredan tackat ja!! Själv avser jag anlända till kvällens middag på nyöppnade "Costas" med det förbehållet att jag då slipper vedermödorna att besöka eftermiddagens trädgårdsmässa!!!

Kan bli slitigt nog att hembära Hustruns digra kassar med underliga blomster!!

Arne

"Ultimus Optimus Est"

Frappe 2008-04-10 09:43

Sv: Grekisk middag Umeå
 
[QUOTE=Eva L;123698]Nu är vi några som planerar att boka bord på Costas för en gemensam grekisk måltid den 26 april.


Då kan Ni passa på och fira den Grekiska påsken....

Camilla

Janérik 2008-04-10 21:55

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Räkna med två personer härifrån också!

Mvh Janérik

Eva L 2008-04-10 21:57

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Oh så trevligt det ska bli att träffas igen.

Eva

Agda 2008-04-11 09:38

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Ååååå, vad ledsen jag blir för jag skulle så gärna velat vara med och närmare sommaren hade jag kunnat det!snyft_drop
Men det blir väl fler middagar där hoppas jag och DÅ ska jag vara med!_B-anana

Athanasia 2008-04-11 09:50

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Hade också gärna varit med....trädgårdsmässa....hm....älskar ju sånt...snyft_drop:Nåja,Ni får det säkert helt underbart trevligt...:)

Eva L 2008-04-13 10:33

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Nu har jag bokat bord till kl 17.00 den 26 april eftersom det är grekisk påsk den helgen kändes det bäst att vara ute i god tid. Om ni vill gå med får ni gärna anmäla er i forumet men gärna även till min inbox med namn för er som jag inte känner och telefonnummer om jag behöver nå er. Fortfarande finns det gott om plats i restaurangen men vi bör nog ha viss framförhållning för det brukar bli fullt på lördagarna enligt personalen. Tyckte tidpunkten var bra då det senare på kvällen blir mer liv i lokalen men hör av er om kl 17.00 är för tidigt.

Eva

Eva L 2008-04-27 09:38

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Vi var några som träffades igår för att umgås och äta grekisk mat. Vi serverades god välsmakande grekisk mat. För min del var maten över förväntan och det fanns både Mythos, ouzo och retsina. Tradtionell relativt lågmäld och lättlyssnad musik framfördes från scenen. Vi var där ganska tidigt och det var fullbokat. Musikerna började spela runt 19-tiden.
Kommer defintivt att gå dit igen och hoppas konceptet med grekisk mat blir en framgång. Servicen var bra och personalen trevlig vilket också är ett plus.

Eva

Elisabet 2008-04-27 09:41

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Så roligt att det var lyckat och att Umeå äntligen fått en grekisk restaurang!

Jag hoppas kunna göra flera besök där så småningom!

Janérik 2008-04-27 14:58

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Vi får tacka för en trevlig kväll, det blir säkert flera gånger på detta ställe.

Mvh Janérik o Maria

Rinaki 2008-04-27 21:05

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Kom dit vid 21....hann inte till 17 tyvärr pga jobbet...och då var det väldigt trevlig stämning där med "live" musiken som hade kommit upp i tempo lite...;). Senare blev stämningen väldig god och "hög" bland grekerna jag satt med och det bjöds på grekisk dans oxå....jätte trevligt. Costas bjöd som vanligt på jättegod mat...vi delade nästan på hela menyn...:D...marinerade rödbetor med chèvrekräm (bäst hålla tungan rätt i mun nu med apostrofen,,,flabb_flab),tirosalata,saganakifeta, tzatziki och en xoriatiki sallad som förrätt, amaki - honungsglaserad lammrostbiff-,kotopoulo souvlaki med rostade grönsaker...sen hembakad baklava med även hemgjord glass.....mycket gott vin och några ouzu under kvällen....mmmm jag blir ju hungrig igen....:rolleyes:
Inte konstigt att man rullade hem på småtimmarna sen....men det kan varmt rekommenderas!!
Hemsida (med meny) www.costasumea.se

Elisabet 2008-04-27 21:56

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Vilken meny!!! klapp_klap

Paphianna 2008-04-29 19:45

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 126630)
Vilken meny!!! klapp_klap

Ja, vilken meny!!
snyft_dropsnyft_drop Ååå, jag vill ha en Grekisk restaurang i Sundsvall !!!
Den som fanns tidigare var inte bra, men konceptet i Umeå låter ju gudomligt, kan man hoppas på en "sydlig" filial för Costasflabb_flab

Eva L 2008-04-29 21:59

Sv: Grekisk middag Umeå
 
Citat:

Ursprungligen postat av Agda (Inlägg 123975)
Ååååå, vad ledsen jag blir för jag skulle så gärna velat vara med och närmare sommaren hade jag kunnat det!snyft_drop
Men det blir väl fler middagar där hoppas jag och DÅ ska jag vara med!_B-anana

Ska säga till i tid nästa gång.:)

Eva


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT