Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Andros (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=135)
-   -   Andros- ett efterlängtat återseende! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=40709)

parga 2017-01-07 20:15

Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Den 6 september bär det av till Batsi och Andros igen!
Har längtat att få återse denna ö. Vi var ju till Tinos 2015 och då gick ju färjan i hamn i Gavrio både dit och hem. Då ryckte det i benen att få kliva av minsann! Hur mycket vi än gillade maten och byarna på Tinos, så var det inget i jämförelse med Andros.

Jag längtar starkt till lilla lagom Kolona beach, min mamma efter en rätt med musslor och ouzo på Oti Kalo och vi båda till de lugna och gemytliga kvällarna med de vackra solnedgången. Den där rakimelon som Anthony Hopkins "bror" serverade, längtar vi också till.:D
Även alla trevliga och glada människor, den lokala osten på grekiska salladen med kapris på, balkonghänget med den fina utsikten, kyrkspelet på söndagarna, bilturer med snigelfart, den grekiska musiken och dofterna!
Ja det ska bli helt fantastiskt att få återse Andros igen!

Vi flyger så pass bra att vi varken behöver boka hotell i Rafina, varken på väg ner eller hem. Bra är väl det med tanke på att Avra inte är igång. Jag för min del tror mer på att de har fått klappat igen för de inte har gjort rätt för sig, än att de renoverar stället. :eek::D Är det någon som hört något mer?

Jennybye_bye

Alala 2017-01-08 10:57

Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Låter verkligen som om ni skulle trivas på Andros, härligt att återvända till en favorit. :p Önskar er en njutbar resa!

/ Anne :)

parga 2017-01-08 11:02

Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Tack Anne! Ja ser verkligen fram mot det!:)
Jenny

Katitzi 2017-01-08 12:08

Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Jenny, ska ni bo på samma hotell Elpida? Eller har ni bokat något annat?
Längtar dit jag med nu!snyft_drop
Men i Aug/sep blir det två veckor på Samos!_B-anana

Katitzi:)

Kalimera 2017-01-08 19:27

Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Citat:

Ursprungligen postat av parga (Inlägg 394484)
Den 6 september bär det av till Batsi och Andros igen!
Har längtat att få återse denna ö. Vi var ju till Tinos 2015 och då gick ju färjan i hamn i Gavrio både dit och hem. Då ryckte det i benen att få kliva av minsann! Hur mycket vi än gillade maten och byarna på Tinos, så var det inget i jämförelse med Andros.

Jag längtar starkt till lilla lagom Kolona beach, min mamma efter en rätt med musslor och ouzo på Oti Kalo och vi båda till de lugna och gemytliga kvällarna med de vackra solnedgången. Den där rakimelon som Anthony Hopkins "bror" serverade, längtar vi också till.:D
Även alla trevliga och glada människor, den lokala osten på grekiska salladen med kapris på, balkonghänget med den fina utsikten, kyrkspelet på söndagarna, bilturer med snigelfart, den grekiska musiken och dofterna!
Ja det ska bli helt fantastiskt att få återse Andros igen!

Så himla fint beskrivet! klapp_klap Jag förstår att du gillar Andros, och det gör jag också!

Vem är Anthony Hopkins "bror"? Jag har bara träffat Rickard Geers "bror".

parga 2017-01-09 07:16

Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Katitzi (Inlägg 394505)
Jenny, ska ni bo på samma hotell Elpida? Eller har ni bokat något annat?
Längtar dit jag med nu!snyft_drop
Men i Aug/sep blir det två veckor på Samos!_B-anana

Katitzi:)

Hej!
Ja vi kunde inte låta bli att ta Elpida igen! Vi trivdes så bra där ute.:D Samos i två veckor är inte dumt! En av mina favoriter! Speciellt gillar jag västkusten med Kokkari, Lemonakia beach, byarna Vuorlites och Manolates! Vilken härlig tid vi har framför oss!_B-anana
Ha det gott!
Jenny

parga 2017-01-09 07:31

Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 394541)
Så himla fint beskrivet! klapp_klap Jag förstår att du gillar Andros, och det gör jag också!

Vem är Anthony Hopkins "bror"? Jag har bara träffat Rickard Geers "bror".

Hej Janne!

Ja Andros har hakat sig fast. Tack för det du skrev om min beskrivning!:) Egentligen finns det inget som gör Andros rättvisa i ord riktigt, måste upplevas ju!

Anthonys bror jobbar på en taverna i Batsi. Så lik honom! Först får man en När lammen tystnar-känsla, när man möter honom men sen märker man han är mer lik pappan i Möt Joe Black! :D Rakimelon han serverar är farligt god! _B-anana Kommer inte ihåg vad tavernan heter men det är en fisktaverna precis innan man är framme vid supermarket, från Gavrio-hållet sett.
Bor Richard Geres "bror" i Batsi? Kommer ihåg att jag har läst om honom men inte på vilken ö.:)
Jenny

Kalimera 2017-01-10 19:33

Sv: Andros- ett efterlängtat återseende!
 
Citat:

Ursprungligen postat av parga (Inlägg 394556)
Egentligen finns det inget som gör Andros rättvisa i ord riktigt, måste upplevas ju!

Jag håller med. :D

Citat:

Bor Richard Geres "bror" i Batsi? Kommer ihåg att jag har läst om honom men inte på vilken ö.
Anthonys bror tror jag inte att jag har träffat, men däremot Richard Geres "bror" i Batsi, där han har en taverna.


http://www.kalimera.se/bilder/rickard-geere.jpg

Richard Gere och Camilla i Batsi. :D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT