Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   På fyra hjul tur o retur till Kreta (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=33719)

martinifk 2013-06-30 00:26

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Underbart att följa eran resa! Hoppas vistelsen på Kretas sydkust blir helt sagolik, den tenderar ju att bli det... :) Tyvärr ses vi inte på Ön denna gång, synd att en svit på fyra år bryts men nästa år så! :rolleyes:

Ha det bäst!!

litentuva 2013-06-30 08:45

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Igår checkade vi in på anek fast fast Ferry i ancona - allt gick smidigt men vilken intensitet hos personalen som dirigerar bilar - lite "ju högre vi skriker och gormar och gärna i munnen på varandra, desto snabbare går det " eller inte men ändå ! ;) förvånansvärt fin båt med pool till barnens glädje och vi har haft en underbart avkopplande dag till havs , god mat därtill ! Nu sovit gott, ätit frukost om någon timme når vi patras!

Bilder kommer vid tillfälle - nu ut i solen på däck !

Kalimera 2013-06-30 17:28

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av litentuva (Inlägg 308369)
Nu sovit gott, ätit frukost om någon timme når vi patras!

Härligt! Välkomna hem till Grekland. :)

Monica C 2013-06-30 17:32

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Häftigt!!!
Monica:)

Göran 2013-06-30 17:41

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Monica C (Inlägg 308403)
Häftigt!!!
Monica:)

Håller medflabb_flab
Kan bara rekommendera alla att någon gång i livet göra äventyret att bila genom Europa till Grekland. Både vägen genom Italien med färja och landvägen via Balkan har så mycket upplevelse i sig så hälften vore nogAng_elx

καλό ταξίδι
/Göran

litentuva 2013-06-30 18:01

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Har nu nått nauplion på peloponnesos - vårt första besök på "fastlandet " förutom Aten. Vi bor på hotell agamemnon i den gamla stadsdelen och har sagolik havsutsikt från balkongen - här verkar vara en utmärkt plats att tillbringa de kommande fyra dagar , njuter helhjärtat och runt knuten har vi mysiga små gator och trånga små gränder , allt man kan önska ! Och äntligen har vi badat i havet , lite blåsigt men bara härligt med vågor att guppa runt i! Frågan är om vi tar bilen eller går upp för de 900 (tror jag mig minnas att det är) trappstegen till borgen på Klippan som ruvar över staden...

Deia 2013-06-30 18:32

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Det låter härligt :)
Tack för att du fortsätter skriva. Det känns verkligen som en solstråle varje dag att läsa dina inlägg (för oss här hemma som har 14 grader och regn).

Det var så roligt att se familjebilden ifrån bron i Würzburg. Jag har en likadan!

Deia
bye_bye

litentuva 2013-06-30 19:20

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Och nu finns lite bilder ! Trevlig kväll , snart ut och leta mat :)

Sunny12 2013-06-30 19:37

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Det är så roligt att följa er på resan..vilka upplevelser ni får, flickorna måste ju tycka att det är väldigt spännande!!..Fina bilder..fortsatt trevlig resa!

Sunnybye_bye

Eva64 2013-07-01 09:03

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Tack snälla för att vi får följa med på er resa!klapp_klap Helt underbara bilder! Vilket äventyr ni har på vägen. Ha en riktigt skön fortsatt semester! bye_byebye_bye

anneli56 2013-07-01 09:05

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Är ni i Nafplion? Så kul! Kommer ni neråt hit till Kalamata/Koroni trakterna?

yannis 2013-07-01 09:20

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Det är så härligt att följa er och jag blir så glad när en ny rapport dyker upp.
Men OJ, vad jag skrattade när ungarna sa; "Mamma, varför tog vi inte flyget istället" !
Och jag vill uppmana alla att gå in på albumet. Det är så mysiga fotografier. Och jag längtar till när era bilder från södra Kreta dyker upp.
Jag vet ju att ni, liksom vi,älskar Paleochora och Loutro.
Men det ska bli väldigt intressant att se fotos från Naflion också.
Ni ger oss inspiration!! _B-anana
Birgitta.

litentuva 2013-07-01 09:24

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Tack alla för fin feedback ! Hela familjen har sovit så gott och länge, nu intagit frukost och gjort en deal - inget bad innan berget och borgen är besegrad ! Efter research finns två bud , 999 trappsteg upp eller 864... Men upp ska vi, väskan laddad med vatten , solhattar och bra skor på , nu kör vi ! (:eek:) hihi återkommer i eftermiddag , om jag klarar att skriva då ;)

litentuva 2013-07-01 09:27

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Ang kalamata, fanns med i planeringen men vi inser att det finns så mycket i närområdet att upptäcka att vi får avstå denna gång , mycket bad och lite bilåkande för barnens skull - dock sevärdheter i närheten som epidavros bla ska besökas !

anneli56 2013-07-01 09:41

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Ja,det finns ju massor att upptäcka! Här nere finns också jättemycket att se och Peloponnesos finaste stränder! Synd att ni inte kom,hade bjudit på kaffe och hembakat ;-)
Ha det bara så underbart här i vår vackra Peloponnesos!
på min facebooksida kan ni läsa mer om vad som händer här :-)

https://www.facebook.com/CommunityKoroniMessini

kari 2013-07-01 11:50

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Det har vært så interessant og f i n t å få følge dere i "ord og bilder" gjennom Europa :) - gleder meg til fortsettelsen, Peloponnes og Kreta :D

En stor takk, igjen, litentuva, for at du tar deg t i d klapp_klap:Dklapp_klap

Alala 2013-07-01 12:36

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Nu har jag också läst allt och tittat på bilderna. Fin tur ni är på. Ha det fortsatt bra, hela familjen!

/ Anne bye_bye

Admirala 2013-07-01 12:40

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Velkommen til Nafplio!
Det er 857 trappetrinn opp til borgen, men en hardnakket myte sier det er 999 flabb_flab Men 857 er da mer enn nok det også!

bye_bye

Lissi 2013-07-01 12:51

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Men väl värt mödan!

Lissi

litentuva 2013-07-01 17:05

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Anneli; det låter trevligt - hihi kanske ångrar oss... Tack admirala:)

Vi har haft en härlig dag , de nyinlagda bilderna får tala, Men en sak är säker , staden förtjusar oss...!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT