Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalymnos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Äta gott i Masouri (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36601)

inkfish 2014-07-22 19:55

Äta gott i Masouri
 
Har goda vänner, Greklandsrookies, som är i Masouri just nu.

Någon som kan tipsa om en bra restaurang där man inte behöver vara kännare för att hitta god mat?

Monica P 2014-07-23 07:16

Sv: Äta gott i Masouri
 
Den med del enkla namnet Aigeiopelagitiko rekommenderar jag.

inkfish 2014-07-23 10:26

Sv: Äta gott i Masouri
 
Tack Monica! Men fasen, de är nya i Grekland, kunde den inte ha hetat Marias eller nåt flabb_flab (Igår kväll vid middagstid fick jag sms med frågor som "vad är stifado?" och "vad är det för skillnad på kalamari och squid?" :))

Behöver jag ange någon geografisk punkt för att de ska hitta den? (Typ på hamnpromenaden, vid kyrkan eller liknande)

ciakoohler 2014-07-23 11:03

Sv: Äta gott i Masouri
 
Jag hann tänka "Är Ink i Grekland nu igen !!! Lite morrontrötta ögon kanskeflabb_flab

inkfish 2014-07-23 11:37

Sv: Äta gott i Masouri
 
Nja Cia, i slutet av juli är nog sannolikheten låg flabb_flab

Det här är goda vänner som klättrar. (Sannolikheten för att jag skulle göra det är ännu lägre Ang_elx)

ciakoohler 2014-07-23 12:17

Sv: Äta gott i Masouri
 
_B-ananaklapp_klap

inkfish 2014-07-23 12:19

Sv: Äta gott i Masouri
 
;) bye_bye

Monica P 2014-07-23 13:10

Sv: Äta gott i Masouri
 
Maria och Georgos Pizanias, på väg in i Masouri på sjösidan, går inte att missa.

inkfish 2014-07-23 14:20

Sv: Äta gott i Masouri
 
Tack Monica, jättebra! Ska vidarebefordra det.

Jag blir så nervös när folk jag känner ska till Grekland för första gången, det måste bli BRA :o

Riitta 2014-07-23 14:27

Sv: Äta gott i Masouri
 
Håller med:) Helst skulle man vilja vara med och visa och lära dom hur det är i Grekland:rolleyes::) Som dina vänner på Kalymnos nu! Skulle gärna visa dom alla härliga platser:)


Riittabye_bye

inkfish 2014-07-23 15:49

Sv: Äta gott i Masouri
 
Ja precis, Riitta. När det är folk man känner blir åtminstone jag nervös över att de ska komma hem och klaga på svensktalande inkastare, överbefolkade stränder, stenhårda sängar, inga duschdraperier, svenska köttbullar, att maten aldrig serveras i rätt ordning, att man inte får grönsaker på tallriken och aldrig nån jävla sås och HUR KAN DU ÅKA DIT HELA TIDEN??

:o

yannis 2014-07-23 17:25

Sv: Äta gott i Masouri
 
Citat:

Ursprungligen postat av inkfish (Inlägg 338918)
Ja precis, Riitta. När det är folk man känner blir åtminstone jag nervös över att de ska komma hem och klaga på svensktalande inkastare, överbefolkade stränder, stenhårda sängar, inga duschdraperier, svenska köttbullar, att maten aldrig serveras i rätt ordning, att man inte får grönsaker på tallriken och aldrig nån jävla sås och HUR KAN DU ÅKA DIT HELA TIDEN??

:o

fb_gilla
Birgitta.

Monica P 2014-07-24 07:18

Sv: Äta gott i Masouri
 
Jag tror nog att de kan bli belåtna var de än väljer att äta. Man kan förstås inte veta vad andra människor har för krav eller förväntningar... Ska jag gå ut och äte vill jag ju inte bara ha god mat och rimligt pris, utan också skön miljö, och det finns nog inga restauranger i Masouriområdet som inte har både havsutsikt och trevlig personal. Kanske menyn kan vara lite enahanda och likadan på alla ställen.- Dina vänner får snabbt kontakt med andra klättrare, garanterat, och rekommendationer från såna som varit på Kalymnos förut.

AGGE 2014-07-24 08:33

Sv: Äta gott i Masouri
 
Barba Yiannis i svängen mitt emot hotell Elena har en fantastisk stifado och deras vitlöksbröd med ädelost är mums.
klapp_klap

Titti 2014-07-24 16:29

Sv: Äta gott i Masouri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 338912)
Maria och Georgos Pizanias, på väg in i Masouri på sjösidan, går inte att missa.

Just den restaurangen blev vår favorit, när vi var i Masouri för några år sedan. Trevliga innehavare och jättegod mat! Aegean Tavern heter den.

kirtor 2014-07-24 22:08

Sv: Äta gott i Masouri
 
Prego i Masouri er veldig populær blant klatrere. For oss andre også. Hyggelig atmosfære der. Miltos i Masouri Squere er også å anbefale. Det er mange bra steder i området og dere må bare forsøke dere fram.

inkfish 2014-07-24 23:09

Sv: Äta gott i Masouri
 
Ikväll fick jag en bild av en skylt med texten "Egeiska tavernan - restaurang Aegaiopelagotiko" och frågan "Är det den?" Och det var det ju. :)

Monica, det är väl släkt till dig förstår jag. Du kan berätta för dem att ditt tips lockade dit 12 personer ikväll, mina vänner tog med hela klättrargänget om jag förstod rätt :)

Agge - är ditt ställe genomgående bra? Stifado dissade de häromdagen.

Kirtor - ska vidarebefordra dina tips också. Tack!

inkfish 2014-07-24 23:12

Sv: Äta gott i Masouri
 
Fick ett sms nu om att fisk och skaldjur har varit "fantastiska", dock vet jag inte var de ätit det. Men puh, det var skönt att höra att de fått äta gott :o

Eva L 2014-07-25 05:41

Sv: Äta gott i Masouri
 
Klättrare brukar ju bli ganska hungriga och ha god aptit och det leder förhoppningsvis till att de provar många maträtter. Du har väl försett dom med information om hur greker äter. Jag pratade med några som provat en traditionell taverna och alla beställde samma mat och deras kommentar var att det låg en sak på tallriken. Eva

Monica P 2014-07-25 07:00

Sv: Äta gott i Masouri
 
Masouri är ju inte större än att man kan gå vägen fram och gå in på vilket ställe som helst där det ser trevligt ut. Jag tror inte att något är påtagligt sämre än ett annat.
Lite om namnet Aigaiopelagitiko: Aigaio är Egeiska havet, pelagos är grekiska för hav, ett annat ord är thalassa, jämför arkipelag som på grekiska heter archipelagos...och, ja, Maria och Georgios är släktingar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT