Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Agii Apostoli/Atlantica Kalliston (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=33080)

PiaFrosslund 2013-04-18 21:19

Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Hej alla, är ny här och tycker att forumet verkar toppen med alla som delar med sig. Jag och min sambo ska till Agii Apostoli i slutet på maj och bo på Atlantica Kalliston resort & spa. Vi firar båda jämna år i år, så vi ville slå till med lite lyxigare hotell. Någon här som har erfarenhet av hotellet? Vi planerar att hyra bil några dagar också, gör man det enklast hemifrån eller när man väl är på plats?

Härligt att läsa era berättelser, längtar som bara den tills vi ska åka om 5 veckor _B-anana

jan c 2013-04-19 07:46

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Har inte bott på hotellet men är nog åt det lyxigare hållet , passerar förbi nästan varje dag..Fin strand o tillgång till flera stränder inom gångavstånd ,liksom tavernor ,bussen till Chania stannar precis utanför .Just nu ser hotellet ut som en stor byggarbetsplats ,man bygger till på östra sidan ,kanske är man klar när ni kommer. Hyra bil billigast genom någon sight på internet.

PiaFrosslund 2013-04-19 08:18

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Tack så hjärtligt! Ja jag vet att dom bygger om, men hoppas de blir klara till slutet av maj. Bor du själv i Agii Apostili Jan? Måste vara underbart! Så skönt att bussen går precis utanför, vi planerar att åka till Chania på kvällarna och äta middag. Hur sent går den senaste bussen tillbaka till AA tro? Hur lång tid tar det med bussen in till Chania? Sitter varje dag och läser forum och tittar på bilder, längtar... :)

jan c 2013-04-19 17:27

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Nej vi bor c:a 2km därifrån .Sista bussen fr Chania går nu 22.20.Men kolla på Chania city buss ,nr 21-på Nätet de har egen hemsida för aktuell turlista .Bussen tar 10-15 min.Man kan dagtid promenera via stränderna till Chania. tar c.a 45 min.Taxi kostar c:a 20 euro.

nilam 2013-04-19 18:04

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Citat:

Ursprungligen postat av jan c (Inlägg 301953)
Nej vi bor c:a 2km därifrån .Sista bussen fr Chania går nu 22.20.Men kolla på Chania city buss ,nr 21-på Nätet de har egen hemsida för aktuell turlista .Bussen tar 10-15 min.Man kan dagtid promenera via stränderna till Chania. tar c.a 45 min.Taxi kostar c:a 20 euro.

Taxi kan omöjligtvis kosta 20 E :eek: Jag har åkt till Chania men då gått på lite närmare Chania än Kalliston (typ vid Lidl) och betalat 4-6 Euro lite beroende på säsong. Tror inte ens Chania -Platanias går på 20 E...

// Malin

evlis 2013-04-20 01:40

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 301958)
Taxi kan omöjligtvis kosta 20 E :eek: Jag har åkt till Chania men då gått på lite närmare Chania än Kalliston (typ vid Lidl) och betalat 4-6 Euro lite beroende på säsong. Tror inte ens Chania -Platanias går på 20 E...

// Malin

Vi betalte 16 Euro fra Chania til Platanias ifjor

jan c 2013-04-21 17:42

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Här kommer prislista http://www.chaniataxi.gr/gtaxi/index...d=13&Itemid=33 F övrigt ber jag att få korrigera mitt pris åkte taxi igår Chania Kalamaki kostnad 9 Euro .Så korrekt pris torde vara 8 euro .

AnMi 2013-09-29 19:34

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Har nu bokat för två veckor nästa sommar. Något nytt om hotellet eller omgivningen? _B-anana

PiaFrosslund 2014-05-06 19:28

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Verkligen underbart hotell, precis ALLT var toppen. Vi har bokat detta året igen, fast i september denna gången. Rekommenderar verkligen detta hotell!!!

AnMi 2014-05-14 19:53

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Pia,
Testade ni maten på hotellet? Gillade ni? Hur var frukosten?

PiaFrosslund 2014-05-22 10:48

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Frukostbuffén är outstanding! Det finns allt man kan önska sig. ALLT. Det finns 4 restauranger på hotellet, vi åt bara på den grekiska restaurangen (precis vid strandbrynet) Fantastiskt god mat och klockren service!

AnMi 2014-05-22 20:36

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Håller tummarna att du har rätt!

Åker från Kastrup 26 juni och ska vara där två veckor. _B-anana

PiaFrosslund 2014-05-23 15:26

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Så härligt! Vi åker dit i september - längtar _B-anana

AnMi 2014-06-15 15:54

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
bara 11 dagar kvar nu..

Ser att det ska bli 38 grader nu på torsdag enligt yr.no.

Låter väldigt hett ju..._B-anana

PiaFrosslund 2014-06-21 15:15

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Då får ni skön svalka i havet. Hotellet har AC så det är svalt och skönt i rummen också. Ha det så skönt nu! :-)fb_gilla

AnMi 2014-06-21 19:38

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
vi har valt egen pool med så kanske stannar i den... klapp_klap

Gaston76 2014-06-21 23:14

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Precis hemkommen därifrån. Suveränt hotell med kanon frukost och gott om plats runt poolerna. Lugnt och skönt utan stim och barn. Fattas bara att det blir barnfria flyg också, för så mycket skrik och böl på ett plan har jag aldrig varit med om. Jettime till Jönköping 21/6.

Resturang Piato rekommenderas starkt ca 300m upp i backen på vänster sida.

PiaFrosslund 2014-06-22 12:34

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Längtar också efter barnfria flyg (nej, jag tycker inte illa om barn) Vi hade också en flygresa ner som var väldigt stimmig med skrikande och springande barn. Verkar som en del föräldrar har väldigt svårt att säga nej och sätta gränser. Men vi möttes av ett fantastiskt lugn på Kalliston. Inte ett barnskrik. Tyst och avkopplande fb_gilla

PiaFrosslund 2014-06-22 12:36

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Åh AnMi.... nu är jag svårt avundsjuk snyft_dropbye_bye

PiaFrosslund 2014-06-22 12:39

Sv: Agii Apostoli/Atlantica Kalliston
 
Gaston: Hade ni rum med havsutsikt, poolutsikt eller mot nåt annat håll? Vi hade havsutsikt förra året, men valde poolutsikt detta året. Jag tänker att man borde ju se havet även om det är poolutsikt? Man borde ju inte behöva vrida huvudet så himla mycket :D


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT