Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Alonissos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=140)
-   -   Alo, alo... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=46297)

Netwolf 2024-03-10 08:11

Alo, alo...
 
...Alonissos. Here we come! Nu har vi bokat Alonissos, vilket har legat högt på vår lista länge. Tidigt i juni bär det iväg.

Ännu är bara flyget bokat, men vi har prelbokat ett boende med, så får vi se. Även om ön är liten, kommer vi att hyra bil. Tips om allt möjligt mottages tacksamt. Givetvis ska vi ju prova alonissospajen, som Janne tjötar om. :)

/Netwolf

Masse 2024-03-10 12:35

Sv: Alo, alo...
 
Låter ju jättekul Wolfen! Är det charterstol till Skiathos som gäller eller har du knåpat ihop nåt eget med reguljärflyg?

Ska bli intressant att höra hur det nu förhåller sig med Alonissospajen! Är den godare än Skopelospajen eller ..... ???

Trevlig resa önskar
Masse

Catlady 2024-03-10 18:30

Sv: Alo, alo...
 
Då har du en härlig resa framför dig, Netwolf!
Har själv bara tillbringat tre dagar på Alonissos och det var ett bra tag sedan så några specifika tips kan jag tyvärr inte komma med. Men ön är på många sätt lik Skopelos, lummig och grön med väldigt trevligt folk och mysig stämning! Vi bodde i Patitiri på Marias Studios och trivdes förträffligt! Hyrbil behöver man för att ta sig till tex Chora, rekommenderas. Jannes tips är också mycket bra. Jag tycker att både Skopelos och Alonissos är lika på många bra sätt.
Catlady, som gärna skulle åka dit igen........

Getpinglan 2024-03-10 20:03

Sv: Alo, alo...
 
Grattis till det fina resmålet! :) Sporaderna är ljuvliga. Alonissos sägs vara den finaste pärlan, sedan Skopelos blivit väl turistifierat efter Mamma Mia-boomen. Men allt det där vet du bättre än jag, eftersom du ju valt Alonissos.

Munksälar är ju specialitet på Alonissos. Den lille lokalkändisen Billy hade precis simmat iväg till de sälla jaktmarkerna när vi kom dit. (2019). Han sörjdes. (Kanske hade han blivit lite väl tam, för han solade sig gärna i turisternas solstolar. Undrar om det blev en mordgåta till slut, vissa misstankar cirkulerade).

Men delfinspaning går att genomföra med lyckat resultat. Vi såg delfiner med de speciella utflyktsbåtarna i vattnen utanför Alonissos, även om vi fick försöka flera ggr. 🐬🐬🐬

Grattis än en gång!

Alala 2024-03-11 05:03

Sv: Alo, alo...
 
Låter härligt och mysigt. Har bara varit på Alonissos med kapten Pakis utflyktsbåt när vi var på Skopelos. Men det lilla jag såg tyckte jag väldigt mycket om.

Ni får det fint!

/ Anne bye_bye

KR 2024-03-11 16:00

Sv: Alo, alo...
 
Kan tipsa om Taverna Akrogiali i Patitiri, duktiga på fisk och väldigt trevliga.

Demis Restaurant i Chora, serverar en galet god bläckfisk med saffran.
//
KR

Kalimera 2024-03-13 13:57

Sv: Alo, alo...
 
Citat:

Ursprungligen postat av KR (Inlägg 457458)
Kan tipsa om Taverna Akrogiali i Patitiri, duktiga på fisk och väldigt trevliga.

Håller helt med!

Kalimera 2024-03-13 13:59

Sv: Alo, alo...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 457443)
...Alonissos. Here we come! Nu har vi bokat Alonissos, vilket har legat högt på vår lista länge. Tidigt i juni bär det iväg.

Grattis till en ny ö, och grattis till att det blev Alonissos. klapp_klap

Som av en händelse har jag lagt ut fler bilder från Patitiri.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT