Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalymnos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Tips om Telendos, tack :) (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=37087)

Maggy 2014-10-04 13:23

Tips om Telendos, tack :)
 
Sitter vid "bokningsknappen" via Ving och tänker mig Telendos, inför nästa sommar _B-anana Någon som kan tipsa om vilket hotell jag bör välja? jag har att välja mellan Villa Maria, Porto Potha och Pandelis :o att det ska vara så svårt att välja snyft_drop Tror ni det blir lite "drygt" med två veckor? Verkar vara en supermysig ö :) Tips någon?



bye_bye /Maggy

Kalimera 2014-10-04 15:36

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 344492)
Någon som kan tipsa om vilket hotell jag bör välja? jag har att välja mellan Villa Maria, Porto Potha och Pandelis :o att det ska vara så svårt att välja snyft_drop Tror ni det blir lite "drygt" med två veckor? Verkar vara en supermysig ö

Har inte bott på något av ställena. Men jag tror att Agge vet mer.

Telendos kan nog upplevas som "drygt" under två veckor för somliga, men jag skulle lätt kunna stanna där längre än så. Det beror på vad du vill göra på din semester. Kalymnos ligger bara fem minuter bort och där finns det massor att se och göra.

Lissi 2014-10-04 22:32

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
På två veckor skulle jag kombinera öarna med en vecka på varje.

Lissi

inkfish 2014-10-04 22:44

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 344492)
Sitter vid "bokningsknappen" via Ving och tänker mig Telendos, inför nästa sommar _B-anana Någon som kan tipsa om vilket hotell jag bör välja? jag har att välja mellan Villa Maria, Porto Potha och Pandelis :o att det ska vara så svårt att välja snyft_drop Tror ni det blir lite "drygt" med två veckor? Verkar vara en supermysig ö :) Tips någon?

Tänker du röra mycket på dig, alltså typ vandra eller hyra fordon och åka runt? Isåfall blir nog Telendos bra (och du alltså tar båten över när du vill ta dig runt på Kalymnos). Om inte, tror jag att den är för liten.

Jag hade själv planer på en Kalymnosresa i skallen, och tänkte isåfall bo delvis på Telendos, för lugnets skull, och delvis i Pothia för att få ett rejält grekliv. Men under tiden på Telendos hade jag tänkt hyra moppe på Kalymnos för att ta mig runt. Telendos skulle vara basen men jag skulle inte vara där dygnet runt.

(Nu är den resan lagd på is, lite andra planer har kommit emellan)

Maggy 2014-10-05 19:47

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Tack för svar och tips allihopa :o ...ingen hyra av vespa, inte några längre vandringar, inget större "ståhej"...Alltså, Janne, jag vill ha lugn och ro på min semester med trevliga människor, god mat, lite musikunderhållning på kvällarna, "tysta" kluck ifrån stranden, några butiker räcker gott och jag vill ha rogivande och vackra soluppgångar- nedgångar...Ja, kräver inte så mycket egentligen... väl? :o flabb_flab



bye_bye / Maggy

Kalimera 2014-10-05 20:11

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Telendos är extremt litet, det finns inga bilar, inga mopeder, egentligen finns det inga gator heller. Det finns inga butiker förutom två minimarkets. Tavernor finns det dock så att det räcker. Vill du ha lugn och ro - på riktigt - finna knappast någon bättre ö. Jag kan garantera dig att du får en tyst semester. :)

AGGE 2014-10-08 12:18

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Pandelis är min favorit! bye_bye
Har bokat 3 veckor där till september nästa år. Samma som i år alltså.

Hälsar Agge!
- Som just skickat in årets bidrag till fototävlingen.
:D

Maggy 2014-10-11 10:13

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 344634)
Telendos är extremt litet, det finns inga bilar, inga mopeder, egentligen finns det inga gator heller. Det finns inga butiker förutom två minimarkets. Tavernor finns det dock så att det räcker. Vill du ha lugn och ro - på riktigt - finna knappast någon bättre ö. Jag kan garantera dig att du får en tyst semester. :)

Aha låter ju himla mysigt :o funderar nu på en vecka på Telendos och en vecka på Karpathos (Lefkos) Ang_elx hmm eller...har svårt för att bestämma mig... _B-anana det jag vet är att jag vill ha lugn och ro...inte så busy...Om jag säger så här....Tyckte att Tilos var väl busy de två första veckorna i september flabb_flab


bye_bye / Maggy

Maggy 2014-10-11 10:20

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
[QUOTE=AGGE;344900]Pandelis är min favorit! bye_bye
Har bokat 3 veckor där till september nästa år. Samma som i år alltså.

Låter helt underbart... :o Åker du över till kalymnos då också eller det blir Telendos mesta tiden? Jag har kollat på Pandelis :) verkar ha ett kanonläge...Porto Potha verkar också ligga vackert, lite mitt emellan stränderna och den lilla hamnen :o Det jag tänker är när det blir mörkt att gå tillbaka på natten...Finns det gatlyktor där omkring? ...är himla nyfiken på Telendos... _B-anana ...fast då blir det nog två veckor ändå...

bye_bye / Maggy

Maggy 2014-10-11 10:24

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
[QUOTE=Lissi;344564]På två veckor skulle jag kombinera öarna med en vecka på varje.

Låter som en bra idé, Lissi... :) men det funkar tyvärr inte när jag reser med Ving :o



bye_bye / Maggy

Maggy 2014-10-11 13:01

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
_B-anana ...som det kan bli... :o Jag har precis bokat 2 veckor med Ving till Telendos och Pandelis i september -15 :o Blir säkert himla bra flabb_flab ...då ses vi nog Agge bye_bye



:o /Maggy

Monica P 2014-10-11 16:33

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Det blir säkert bra. Och som andra har sagt: det är en kort liten båttur till Kalymnos om du skulle vilja ha lite mer att göra.

Kalimera 2014-10-11 17:30

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 345096)
Blir säkert himla bra

Söker du tystnad, lugn och ro så kommer det att bli fantastiskt! Finns få platser i Grekland som lämpar sig så bra om man vill ladda batterierna.

Maggy 2014-10-11 17:51

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Monica P (Inlägg 345106)
Det blir säkert bra. Och som andra har sagt: det är en kort liten båttur till Kalymnos om du skulle vilja ha lite mer att göra.

Ja, känner att det är helt rätt val :o kommer säkert att åka över till Kalymnos för att, om inte annat, uppleva kontrasterna flabb_flab



bye_bye / Maggy

Maggy 2014-10-11 18:00

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 345116)
Söker du tystnad, lugn och ro så kommer det att bli fantastiskt! Finns få platser i Grekland som lämpar sig så bra om man vill ladda batterierna.

Ja, jag gör ju verkligen det :o ...låter underbart!! ...minns första gången på Tilos i oktober förra året...en fantastiskt behaglig tystnad, med endast "kluck" från havet och lite olika djurläten...tyckte det var så helt fantastiskt! Så Janne nu blir det rapporter från Telendos istället för Alonissos till nästa höst... flabb_flab ...har förstås en vecka kvar undanlagd till resa... _B-anana ...får se vart det mer bär hän... :o



bye_bye / Maggy

Kalimera 2014-10-12 13:04

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 345125)
Så Janne nu blir det rapporter från Telendos istället för Alonissos till nästa höst...

Det ska bli intressant att höra vad du tycker om ön. :)

Maggy 2014-10-12 13:09

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 345172)
Det ska bli intressant att höra vad du tycker om ön. :)


Ja Janne :) Jag har kollat på Youtube nu hela förmiddagen... flabb_flab ...ser ut att vara helt fantastiskt underbart... :o Hoppas jag får tillgång till wifi...



bye_bye / Maggy

AGGE 2014-10-12 13:17

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 345096)
_B-anana ...som det kan bli... :o Jag har precis bokat 2 veckor med Ving till Telendos och Pandelis i september -15 :o Blir säkert himla bra flabb_flab ...då ses vi nog Agge bye_bye


:o /Maggy


Hej Maggy!
Det finns bara 3 rum på Pandelis och vi är där 3 veckor i september så vi lär definitivt ses då. Kul!
Hoppas du kommer att trivas lika bra som vi. Det är ju så snabbt och lätt att åka över till Kalymnos om man vill ha lite omväxling. Vi brukar ta en hyrbil och köra runt varje år. WiFi finns på Ritas som ligger framför Pandelis så det är inget problem.
klapp_klap
Hälsar Agge
- Som frossar i årets foton och har skickat in till fototävlingen.
:D

Maggy 2014-10-12 13:43

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
[QUOTE=AGGE;345175]Hej Maggy!
Det finns bara 3 rum på Pandelis och vi är där 3 veckor i september så vi lär definitivt ses då. Kul!
Hoppas du kommer att trivas lika bra som vi. Det är ju så snabbt och lätt att åka över till Kalymnos om man vill ha lite omväxling. Vi brukar ta en hyrbil och köra runt varje år. WiFi finns på Ritas som ligger framför Pandelis så det är inget problem.


Hej Agge!

Ja, vad kul att få träffa er! :) Verkar vara ett litet mysigt lägenhetshotell :o ...omgivningarna och atmosfären verkar helt underbar...Känns lite långt nu till nästa september snyft_drop ...tänker mig att sitta där på Ritas med lite Rezina, wifi...bara koppla av och skicka lite "rapporter" flabb_flab ...och de här morgondoppen som är så ljuvliga...Ser fram emot att få se dina foton klapp_klap

bye_bye / Maggy

Kalimera 2014-10-12 13:44

Sv: Tips om Telendos, tack :)
 
Citat:

Ursprungligen postat av Maggy (Inlägg 345173)
Hoppas jag får tillgång till wifi...

Finns bra WiFi på Taverna Rita.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT