Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Semestra i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Tvätta i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45245)

Kalimera 2022-06-02 14:17

Tvätta i Grekland
 
Hur många av er lämnar iväg tvätten när ni är i Grekland? Jag gör det inte.

https://www.kalimera.se/bilder/grekl...i-grekland.jpg

Så här såg det ut när jag tvättade mina kläder i början 1980-talet på Ios. Det var inte bara min tvättstuga, det var mitt badrum också. Funkade jättebra, i alla fall i den åldern. (Utedasset låg till höger men syns inte i bild som väl är.)

yannis 2022-06-02 14:47

Sv: Tvätta i Grekland
 
Har just lämnat in lite tvätt på laundry i Katapola, Amorgos.
Halvtid nu, räknade jag ut.

Birgitta.

C@nny 2022-06-02 15:33

Sv: Tvätta i Grekland
 
Vi brukar bara vara borta max 3 veckor, och då tar vi hem tvätten.
Det packas dock alltid några gamla hederliga "Y3"-påsar, utifallatt :rolleyes:.

//Conny :)

Netwolf 2022-06-02 16:17

Sv: Tvätta i Grekland
 
Vi är aldrig borta så länge, så vi tvättar hemma. Ryggsäckstiden är dessutom ett passerat kapitel.

/Netwolf

Catlady 2022-06-02 19:08

Sv: Tvätta i Grekland
 
Under den vanliga 2 veckors sejouren brukar vi tvätta lite, åtminstone två gånger. Man blir ju så svettig i värmen så det är skönt att byta ofta;)
Catlady, som gärna vill ha mer värme nu....... 🌞

Sol och hav 2022-06-02 22:07

Sv: Tvätta i Grekland
 
Jag brukar tvätta upp lite för hand när jag är iväg. Tar alltid med lite tvättmedel.

Maria

Masse 2022-06-02 23:21

Sv: Tvätta i Grekland
 
Vi har aldrig lämnat bort någon tvätt i Grekland. Och väldigt lite tvättas av oss själva när vi är iväg. Det innebär stora och välfyllda resväskor.

Masse

Kalimera 2022-06-05 15:12

Sv: Tvätta i Grekland
 
Denna ”tvättinredning/badrum” tillhörde ett gammalt hus som två vänner från Kanada hyrde på Ios. Huset kostade inte mycket mer än en öl per natt. Det var primitivt även för den tiden. Jag flyttade in där och stannade några veckor. Vilka minnen som ploppar upp!

yannis 2022-06-05 15:49

Sv: Tvätta i Grekland
 
Jag har nu hämtat tvätten på laundry i Katapola. 7 euro kostade det och det är det värt. Att hålla på att plaska var alltid min uppgift. I många år har det kostat 5 euro.

Birgitta.

simetra 2022-06-05 17:36

Sv: Tvätta i Grekland
 
Jag brukar tvätta ganska ofta och kör för det mesta handtvätt. Finns det möjlighet att använda tvättomater så blir det det, men har dessvärre inte träffat på det så ofta. Har även lämnat in på tvättservice/laundry några gånger och det känns ju oerhört lyxigt att få tillbaka den väldoftande, strykta och vikta tvätten :)

AndersK 2022-06-05 22:07

Sv: Tvätta i Grekland
 
Det mest nödvändiga tvättas. Därför fasansfullt tunga väskor under vår nu pågående månadsresa. Lämnade idag Lipsi i tryckande värme, trots blåst, och kvällen var och natten är ljum här på Fourni.

Kajja 2022-06-05 23:19

Sv: Tvätta i Grekland
 
Nej jag tvättar inte i Grekland!
Packar det som går åt och lite till.
Packar inte ens upp tvätten när jag kommer hem utan låter allt ligga kvar i resväskan i minst 8 månader! Tvättar sen upp allt dagarna innan ny avresa. Behöver då inte fundera mer på vad jag ska packa ner. (Hänvisar till mitt inlägg "Sök, och du ska finna")Ang_elx
/ Kajja bye_bye

yannis 2022-06-06 05:36

Sv: Tvätta i Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av AndersK (Inlägg 446977)
Det mest nödvändiga tvättas. Därför fasansfullt tunga väskor under vår nu pågående månadsresa. Lämnade idag Lipsi i tryckande värme, trots blåst, och kvällen var och natten är ljum här på Fourni.

Åh, ha det så trevligt hos Nikos och Jenny!

Birgitta.

Kalimera 2022-06-06 09:45

Sv: Tvätta i Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 446971)
Jag har nu hämtat tvätten på laundry i Katapola. 7 euro kostade det och det är det värt.

Det är ju väldigt billigt.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT