Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nytt på Karpathos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42717)

LottaB 2019-02-09 09:13

Nytt på Karpathos
 
Jag vill tipsa om en ny verksamhet på Karpathos som verkar jättespännande! Det är svenske Thom Mattsson och holländska Renate Rigters som flera säsonger arbetat på Karpathos som nu bosatt sig på ön och tagit över en verksamhet som heter ”Art and Walk Karpathos”.

Verksamheten erbjuder olika vandringar och hikes, kreativa workshops, dykning mm. Ni hittar dem på Instagram @artandwalk och där finns information om verksamhetens hemsida. Är osäker på om det är tillåtet att länka till den här.

På Instagram får man följa parets förberedelser inför kommande säsong och på hemsidan finns information om allt de erbjuder och en blog.

Lotta :)

Netwolf 2019-02-09 11:12

Sv: Nytt på Karpathos
 
Det verkar intressant. Tack för tips :)

/Netwolf

simetra 2019-02-09 17:41

Sv: Nytt på Karpathos
 
Det känns verkligen lockande att prova på en av deras vandringar, har aldrig vandrat på Karpathos men ofta gärna önskat det funnits några lättillgängliga organiserade vandringar vilka dessa verkar vara. Ser att man även kan boka dem genom Apollo :). Var det inte ett holländsk par som bedrev workshops och vandringar med samma namn förut, har jag för mig.

Länk till deras hemsida för den intresserade

karinafp 2019-02-09 18:55

Sv: Nytt på Karpathos
 
Själva Art and Walk har funnits i många år men mest utnyttjats av holländare. Det nya är att Thom har gått in i konceptet. ;)

Det finns en Karpathisk vandringsgrupp också där öborna själva organiserar vandringar.

Karin

Kalimera 2019-02-10 13:38

Sv: Nytt på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av simetra (Inlägg 415301)
Det känns verkligen lockande att prova på en av deras vandringar, har aldrig vandrat på Karpathos men ofta gärna önskat det funnits några lättillgängliga organiserade vandringar

Håller med. Har inte heller vandrat "på riktigt" på Karpathos, men jag skulle så gärna vilja göra det.

Tack för tips Lotta! klapp_klap

Mikke 2019-02-10 23:26

Sv: Nytt på Karpathos
 
Hej!
Om jag får hoppa in här angående vandringar, på Karp så finns finfina kartor över Karpathos, dels i 1:60.000 och även i 1:30.000.
mvh,
Mikke

karinafp 2019-02-12 16:18

Sv: Nytt på Karpathos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikke (Inlägg 415344)
Hej!
Om jag får hoppa in här angående vandringar, på Karp så finns finfina kartor över Karpathos, dels i 1:60.000 och även i 1:30.000.

Precis! Och vandringarna är tydligt uppmärkta både med skyltar och målade märken på stenar och klippor. Bara att ge sig iväg! bye_bye

Karin

Mikke 2019-02-12 23:34

Sv: Nytt på Karpathos
 
Hej!!
Den grekiske snubben som leder det lokala vandringsgänget är lärare å heter Loukas Pilalas. Jag träffade honom när han hyrde en av min grekiska morsas döttrars lägenheter för några år sen....en sympatisk kille å vi e kompisar på FB.
mvh,
Mikke


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT