Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Parga (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Hotell med pool och bra läge (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=41055)

Mikis 2017-06-01 15:15

Hotell med pool och bra läge
 
Nu börjar jag äntligen planera nästa Greklandsresa och vi har bestämt oss (nästan Ang_elx) för att det blir Parga. Är väldigt sugen på Meteora, Paxos och Antipaxos.

Men till problemet: boende.

Då jag och sambon har lite olika dygnsrytm vill jag gärna ha pool på hotellet så att jag kan gå upp tidigt och lägga mig i solen - och han vill gärna ha nära en restaurang så att han kan sitta uppe lite längre på kvällen.

Helst inte sämre standard än 3-stjärnigt och helst inte allt för backiga, långa promenader.

Har ni några bra tips? Ska vi bo i stan eller på Valtosstranden? Är det smidigt att ta sig från stan till Valtos, till fots eller med badbåt?

Om ni har några andra förslag på resmål än Parga så kom gärna med dem också! Vi kommer att åka charter, vill ha en mysig stad/by och en okej strand. Inte Skiathos, Skopelos eller Zakynthos.

Vi åker förresten i september om det spelar någon roll.

Kajja 2017-06-01 17:36

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Hej Mikis! Vi är i Parga nu_B-anana
Jag skulle absolut rekommendera att bo i byn.
Valtros har en fin strand men jag tycker det är allt.
Bor du i Pargabyn...eller stan kanske man ska säga, kan man ta en badbåt dit för 4€ tur o retur. Tar inte många minuter.
Vi bor på Villa Coralli. Ingen pool men det kvittar för oss.
Titta på Hotell Bianco, Apollo. Dom har en liten pool och ligger bredvid vårat. Lycka till!
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2017-06-01 20:05

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikis (Inlägg 398109)
Har ni några bra tips? Ska vi bo i stan eller på Valtosstranden? Är det smidigt att ta sig från stan till Valtos, till fots eller med badbåt?

Jag trivs bättre i "stan" än vid Valtos. Parga stad är så himla vackert och mysigt. Valtos är mer en strand (väldigt fin sådan) med hotell. Det går att gå emellan, men det är väldigt backigt.

Mikis 2017-06-01 22:48

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Tack för era svar! Det låter ju absolut som att det får bli stan och badbåt eller stranden i stan. Bianco ser heeelt perfekt ut men är tyvärr slutsålt hela sommaren snyft_drop

Kajja 2017-06-01 22:58

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikis (Inlägg 398129)
Tack för era svar! Det låter ju absolut som att det får bli stan och badbåt eller stranden i stan. Bianco ser heeelt perfekt ut men är tyvärr slutsålt hela sommaren snyft_drop

Maistrali ser åxå bra ut...dock ingen pool. Annars Villa Coralli som sagt. Havet funkar som pool när man har det så nära😃👍
/ Kajja bye_bye

Mikis 2017-06-01 23:10

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 398130)
Maistrali ser åxå bra ut...dock ingen pool. Annars Villa Coralli som sagt. Havet funkar som pool när man har det så nära😃👍
/ Kajja bye_bye

Ja jag hittade Maistrali nu, verkar ju kanon! Om sambon går med på det så får det nog bli det :) Precis, med så nära till stranden är pool bara överflödigt flabb_flab

Mikis 2017-06-02 07:21

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Maistrali bokat! Tack för er hjälp, ser sååå mycket fram emot den här resan och att få se Parga. bye_bye

Kajja 2017-06-02 07:41

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Citat:

Ursprungligen postat av Mikis (Inlägg 398133)
Maistrali bokat! Tack för er hjälp, ser sååå mycket fram emot den här resan och att få se Parga. bye_bye

Härligt! Grattisklapp_klap
/ Kajja bye_bye

kari 2017-06-02 10:24

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 398113)
Hej Mikis! Vi är i Parga nu_B-anana
Jag skulle absolut rekommendera att bo i byn.
Valtros har en fin strand men jag tycker det är allt.
Bor du i Pargabyn...eller stan kanske man ska säga, kan man ta en badbåt dit för 4€ tur o retur. Tar inte många minuter.
Vi bor på Villa Coralli. Ingen pool men det kvittar för oss.
Titta på Hotell Bianco, Apollo. Dom har en liten pool och ligger bredvid vårat. Lycka till!
/ Kajja bye_bye

Jeg er enig, vi har bodd begge steder, det er best å bo i byen:)
Vi har ikke brukt badebåten til/fra Valtos.
Liker vandringen over berget, det er så vakkert😍

Mikis 2017-06-02 13:29

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Då känns det extra bra att vi bokade stan! Vi är lite lata men någon vandring kanske vi ska få till, både till Valtos och Lichnos. Det ser ju så vackert ut!

Kalimera 2017-06-02 15:07

Sv: Hotell med pool och bra läge
 
Grattis till bokningen! Det blir jättebra. klapp_klap


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT