Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Är jag knäpp eller flygbolaget??? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=36033)

Lissi 2014-05-12 15:46

Är jag knäpp eller flygbolaget???
 
Jag sitter och småfnissar över förslaget till platsbokning på Thomas Cook Airlines;) Jag har idag fått en katalog inför Tilosresan om några veckor och jag läste för första gången igenom sidan med platsbokning på flyget. Vi bokar ju aldrig platser och ska inte det nu heller, men när jag läser att det kostar 60 kr att boka plats med stolsrygg som inte går att fälla undrar jag hur de tänker. Köper folk det? Det är ju bara att låta bli att fälla sätet om man vill ha ett sånt säte och då kostar det ju inget alls.

Men ett gott skratt får man ju...:D

Lissi

nilam 2014-05-12 17:07

Sv: Är jag knäpp eller flygbolaget???
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 332550)
Jag sitter och småfnissar över förslaget till platsbokning på Thomas Cook Airlines;) Jag har idag fått en katalog inför Tilosresan om några veckor och jag läste för första gången igenom sidan med platsbokning på flyget. Vi bokar ju aldrig platser och ska inte det nu heller, men när jag läser att det kostar 60 kr att boka plats med stolsrygg som inte går att fälla undrar jag hur de tänker. Köper folk det? Det är ju bara att låta bli att fälla sätet om man vill ha ett sånt säte och då kostar det ju inget alls.

Men ett gott skratt får man ju...:D

Lissi

Hahaha...jag har också fnissat åt det :D Förr kunde man däremot boka "ickefällbart säte" och få 300 kr i rabatt... Vi var 5 i familjen som flög då och fick 1500 kr rabatt extra utöver alla rabatter vi redan fått. Då kunde t o m jag åka utan att fälla sätet :D:rolleyes:;)

// Malin

Lissi 2014-05-12 17:47

Sv: Är jag knäpp eller flygbolaget???
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 332557)
Förr kunde man däremot boka "ickefällbart säte" och få 300 kr i rabatt... Vi var 5 i familjen som flög då och fick 1500 kr rabatt extra utöver alla rabatter vi redan fått. Då kunde t o m jag åka utan att fälla sätet :D:rolleyes:;)

// Malin

fb_gilla

Lissi

Masse 2014-05-12 23:21

Sv: Är jag knäpp eller flygbolaget???
 
Klart att det inte är du som är knäpp Lissi! Ett märkligt erbjudande. Men med tanke på tidigare trådar i ämnet ............ om man medelst en spökbokning på ett sådant alternativ kan finna ut vilken plats det är som inte har fällbart ryggstöd så kan det kanske för någon vara värt XX kr att boka platsen BAKOM DENSAMMA. :D

:) Masse

Lissi 2014-05-13 08:34

Sv: Är jag knäpp eller flygbolaget???
 
Men de visar vilka säten det är. Sista raden i planet och raden framför nödutgångarna. Så det det är bara att betala i så fall för nödutgångarna.... Masse :D.

Lissi

Masse 2014-05-13 13:25

Sv: Är jag knäpp eller flygbolaget???
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 332599)
Men de visar vilka säten det är. Sista raden i planet och raden framför nödutgångarna. Så det det är bara att betala i så fall för nödutgångarna.... Masse :D.

Lissi

............. eller bakom sista raden, ha ha! Lite trångt! :D

:) Masse


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT