Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   På fyra hjul tur o retur till Kreta (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=33719)

litentuva 2013-06-23 08:35

På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Då är vi äntligen på väg !
Gårdagens bilfärd genom vårt avlånga land gick bra och vi kom fram till hotellet vid 19-rycket. Makenhoppade in i gymmet och vi andra bubblade i spat. Trött familj intog sedan en helt okey middag på hotellet. Nån promenad på stan blev det inte utan tidig hopp i säng. 04.00 kom undertecknad på att systemkameran var kvar , fullt synlig i bilen - aj då , känns så där att börja en bilsemester med inslagen ruta... Patrik hoppar i kläderna och löser det hela. Han muttrade något tror jag men jag hörde inte vad ;)
Strax frukost och sen bär det av med färja till Helsingör och vidare mot Tyskland !

Athanasia 2013-06-23 08:58

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Önskar Er en härlig tur "hem" till Kreta.Kör försiktigt.bye_bye

sjöborren 2013-06-23 09:04

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Trevlig resa! bye_bye

KR 2013-06-23 09:39

Re: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Så spännande!
ha en underbar resa o ta det vackert.
//
KR

Lissi 2013-06-23 10:04

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Oj så härligt det låter! Tur att kameran fanns kvar och bilen var hel.
Hemskt att man inte kan glömma något i sin egen bil nu för tiden utan att vara rädd för inbrott.
Ha nu en fin resa ner till Grekland.bye_byebye_byebye_bye

Lissi

kari 2013-06-23 10:06

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Så spennende :) - ønsker dere en kjempefin ferie :D

litentuva 2013-06-24 08:09

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Igår morse lämnade vi Helsingborg med färja till Helsingör , resan genom Danmark gick smidigt utan trafik. När vi kom till rödby fick vi vänta ca 30 minuter på båten men var snart över i Tyskland och puttgarden, skönt med frisk luft, kaffe och bensträckare! Från puttgarten rullade vi vidare mot hildesheim vilket bersäknades ta ca 3 timmar. Dock hamnade vi i lite köer pga vägarbete och resan tog istället ca3,40. Barnen var på bra humör och vi tog det hela med ro! Väl framme i hildesheim checkade vi in på förbokade hotellet Novotel-hildesheim från vilket jag nu wifiiar gratis, fint hotell men dyr frukost - blir ut på stan strax och leta kafé!
Middagen i går åt vi på restaurang rådhuskällaren som ligger på stadens vackra torg nåt kvarter från hotellet. Några bilder ligger på "min" sida och idag beger vi oss mot Rothenberg , stad nr två utmed "romantiska vägen" .
Trevlig måndag på er ! :)

yannis 2013-06-24 08:51

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Så trevlig Hildesheim ser ut enligt dina foton. Romantiskt som du säger. Ni kommer nog att hitta fler pärlor.
Men du har fortfarande inte lärt dig att vända "högkantsbildern" rätt. :)
Men det har inte jag heller lärt mig. flabb_flab
Birgitta.

litentuva 2013-06-24 09:18

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Hihi har försökt vända , men det funkar inte från iPhone, även om de är rättvända i telefonen hoppar de tillbaka vid uppladdning - får tänka på att fota "rätt" i stället ;). Nu rullar vi !

Lissi 2013-06-24 09:51

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av litentuva (Inlägg 307684)
Hihi har försökt vända , men det funkar inte från iPhone, även om de är rättvända i telefonen hoppar de tillbaka vid uppladdning - får tänka på att fota "rätt" i stället ;). Nu rullar vi !

Inget problem, vi vänder så gärna på datorn för at se bilderna åt rätt håll :D:D
Det blir säkert en underbar resa!

Lissi

Kalimera 2013-06-24 11:13

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av litentuva (Inlägg 307678)
Några bilder ligger på "min" sida

Hildesheim ser verkligen fint ut. Tänk att det finns så mycket att se, och livet är så kort.

Fortsatt trevlig resa! bye_bye

Deia 2013-06-24 11:45

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Så roligt att få följa er på er resa!

Deia
bye_bye

litentuva 2013-06-24 20:20

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Vi har idag åkt genom vackra landskap och hållit oss borta från Autobahn , på vägen mot rothenburg ob de tauber där vi sover i natt, stannade vi för vätskekontroll glass och bensträckare i wurzburg vilket blev ett trevligt stopp på vägen. Nu har vi hamnat i staden från sagornas tid , oh så otroligt mysigt - bilder komnmer, men middag står på bordet , skål och trevlig kväll!

litentuva 2013-06-25 09:43

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Vaknar till spöregn i denna vackra stad , nu finns lite bilder från gårdagen ute !

kari 2013-06-25 09:57

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Det er så fint å få følge dere på turen:)
- takk for at du tar deg tid til å skrive :D
Ønsker dere en flott tur videre bye_bye

lenapg 2013-06-25 10:05

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 307836)
Det er så fint å få følge dere på turen:)
- takk for at du tar deg tid til å skrive :D
Ønsker dere en flott tur videre bye_bye

Håller verkligen med!
:):):)
Lena PG

kize 2013-06-25 13:00

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Läser allt du skriver med stort intresse! Vilken härlig resa ni påbörjat o vad mycket trevligt ni har framför er. Jättefina bilder du lagt ut! Lycka till med fortsättningen, ser fram emot att läsa dina inlägg.

yannis 2013-06-25 13:41

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Det måste vara härligt att åka andra vägar än autoban. Autoban är inte den optimala upplevelsen, jag vet.
Hoppas att regnet gett sig och att du ånyå skickar en rapport vart ni landar ikväll.
Birgitta.

Kalimera 2013-06-25 15:48

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av kize (Inlägg 307855)
ser fram emot att läsa dina inlägg.

Jag också! klapp_klap

litentuva 2013-06-25 17:08

Sv: På fyra hjul tur o retur till Kreta
 
Har ringlat oss fram i underbart landskap och vackra medeltidsstäder- man tror knappt sina ögon...
Ska strax på guidad tur på neuschwanstein castle - övernattning sedan på hotell fantasia i fyssen !


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT