Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Film & Litteratur (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Filmen The trip to Greece (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43777)

sjöborren 2020-05-21 09:45

Filmen The trip to Greece
 
I morse var det filmrecensioner i tv 4. Och där fick filmen: The trip to Greece 4 ☀️☀️☀️☀️ En biofilm men som även gick att streama. 🇬🇷 🥰

Kajja 2020-05-21 10:04

Sv: Fyra solar!
 
Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 428825)
I morse var det filmrecensioner i tv 4. Och där fick filmen: The trip to Greece 4 ☀️☀️☀️☀️ En biofilm men som även gick att streama. 🇬🇷 🥰

Såg åxå det. Måste se den!!😎😎😎😎
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2020-05-21 11:47

Re: Fyra solar!
 
Den MÅSTE man ju bara se! :)

Masse 2020-05-21 12:48

Sv: Fyra solar!
 
Kollade på trailern. Den verkar ju kul och med mycket sköna Greklandsbilder både mat och vyer. Tycks finnas bl a på HBO Nordic och Netflix.

Har f n ingetdera av dem. Men jag har från och till funderat på att prova Netflix ett tag. Bl a när jag ofta varit ganska missnöjd med det utbud av filmer och serier som jag har. Kanske dags att komma till skott nu i karantän-tider och börja med att kolla på The trip to Greece. :)

Någon som har erfarenhet av Netflix och vill dela med sig om hur det är?

Masse

Kalimera 2020-05-21 14:12

Sv: Fyra solar!
 
Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 428825)
I morse var det filmrecensioner i tv 4. Och där fick filmen: The trip to Greece 4 ☀️☀️☀️☀️ En biofilm men som även gick att streama. 🇬🇷 🥰

Tack för tips! Måste kolla! klapp_klap

Kalimera 2020-05-21 14:15

Sv: Fyra solar!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 428836)
Någon som har erfarenhet av Netflix och vill dela med sig om hur det är?

Vi hade först Netflix några år, sedan bytte vi till HBO, och efter ytterliggare fem år bytte vi tillbaka till Netflix. Finns fantastiskt utbud på båda. Netflix är dock mer användarvänligt och har fler filmer. Just nu tycker vi att Netflix är bäst.

Masse 2020-05-21 15:32

Sv: Fyra solar!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 428844)
Vi hade först Netflix några år, sedan bytte vi till HBO, och efter ytterliggare fem år bytte vi tillbaka till Netflix. Finns fantastiskt utbud på båda. Netflix är dock mer användarvänligt och har fler filmer. Just nu tycker vi att Netflix är bäst.

Tack Janne! Det får bli Netflix. Det som på senare tid fått mig att tänka Netflix är att jag gärna vill se The Irishman, den senaste filmen av min absolut största favorit bland skådespelare, Al Pacino.

Så ..... då har jag ju laddat för regniga karantändagar ...... både The trip to Greece och The Irishman! klapp_klap

Masse

piam 2020-05-21 16:46

Sv: Fyra solar!
 
Vi har Netflix och har tittat på massor med serier,både väldigt bra och en del sådär.
C more har hockeyentusiasten,men det finns en del serier även där.

Pia

Masse 2020-05-21 17:52

Sv: Fyra solar!
 
Citat:

Ursprungligen postat av piam (Inlägg 428863)
Vi har Netflix och har tittat på massor med serier,både väldigt bra och en del sådär.
C more har hockeyentusiasten,men det finns en del serier även där.

Pia

Vi har också CMore, men det är framför allt för handbollens skull. Bland filmer och serier har jag inte där hittat så jättemycket som vi har gillat. Tror att Netflix kan bli ett lyft.

Masse

Farmony 2020-05-21 18:17

Sv: Fyra solar!
 
Vi har Netflix, måste rekommendera två otroligt bra spanska serier : Casa del papel och Inlåst!!👍
/Ulla 👋

Masse 2020-05-21 18:20

Sv: Fyra solar!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Farmony (Inlägg 428865)
Vi har Netflix, måste rekommendera två otroligt bra spanska serier : Casa del papel och Inlåst!!👍
/Ulla 👋

Tack för tips Ulla! Passar kanske bra för mig som är Spanien-älskare.

Masse

sjöborren 2020-05-22 17:03

Sv: Fyra solar!
 
Jag kanske tittar på filmen i kväll, efter Let’s dans - om jag orkar ...:rolleyes:

Alala 2020-05-23 06:35

Sv: Fyra solar!
 
Den filmen måste man ju se. Såg att Ekathimerini har en intervju med huvudrollsinnehavarna:

https://www.ekathimerini.com/252894/...nd-of-the-trip

Tydligen har de gjort andra filmer med samma idé.

/ Anne :)

Athanasia 2020-05-23 08:27

Sv: Fyra solar!
 
Vi har Netflix men jag hittar inte filmen🤔

sjöborren 2020-05-23 19:08

Sv: Filmen The trip to Greece
 
Efter att ha sett filmen som fick fyra ☀️☀️☀️☀️ håller jag med vår lokala morgontidning som igår recenserade filmen. Citat: Två brittiska lustigkurrar som reser genom böljande landskap för att inspektera Michelinkrogar och leva ut manlig kris. Slut citat.

Jag ser fram emot att få höra era åsikter ...:rolleyes:

piam 2020-05-23 19:24

Sv: Filmen The trip to Greece
 
Vi hittar den inte på netflix

Masse 2020-05-23 23:31

Sv: Filmen The trip to Greece
 
Citat:

Ursprungligen postat av sjöborren (Inlägg 428941)
Efter att ha sett filmen som fick fyra ☀️☀️☀️☀️ håller jag med vår lokala morgontidning som igår recenserade filmen. Citat: Två brittiska lustigkurrar som reser genom böljande landskap för att inspektera Michelinkrogar och leva ut manlig kris. Slut citat.

Jag ser fram emot att få höra era åsikter ...:rolleyes:

Låter inte så väldigt grekiskt????

Masse

Alala 2020-05-24 06:29

Sv: Filmen The trip to Greece
 
Dottern har både Netflix och HBO. Hon hittade inte The trip to Greece, men däremot fanns The trip to Spain och The trip to Italy och så en tredje var det nu Scotland på HBO. Så vi tittade på Spain för att få lite försmak. Tja, två britter för dialog med varandra samtidigt när de äter, kör bil osv. Dottern sa:man märker knappt att de är i Spanien. Och just det, de kunde ha gjort det där utan besväret att resa. Visst besöker de restauranger som verkar vara hur fina som helst, men ingen uppskattning av den upplevelsen märks. Den ena medger att han tycker om vin, medan den andra inte dricker alkohol överhuvudtaget. Vilken tråkmåns. :D

Lite glimtar av Spanien blir det, men på något sätt handlade det för mycket bara om dessa två typer. Inte behöver en film som denna bli till en reklam för turister, men mera känsla för landet de besöker skulle jag nog vilja ha.

Men jag vill nog ändå titta på The trip to Greece sen när man kan se den. Grekland är ju alltid Grekland.

/ Anne :)

Netwolf 2020-05-24 07:13

Re: Filmen The trip to Greece
 
Men den finns väl inte på svenska Netflix? Då får man VPN:a, så man kommer åt UK:s eller den amerikanska.

/Netwolf

sjöborren 2020-05-24 11:45

Sv: Filmen The trip to Greece
 
Tror att det var på HBO, efter att har frågat en närstående. För mig blev filmen en riktig besvikelse. :( Men smaken är som sagt delad ...Det ska bli roligt att få höra andras åsikter. :rolleyes:


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT