Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Semestra i Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=21)
-   -   ö-luff i kykladerna med nakenbad (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=19694)

rogerochcarina 2009-06-22 22:50

ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Hejsan!
Vi är två par som tänker prova på ö-luff i kykladerna i sommar.
Kommer att utgå från Athen den 13 juli. Funderar på öarna Paros och Samos. Är det någon som har tips på bra boende och nakenstränder på dessa öar. Tar gärna emot tips från andra öar också. Tackar på förhand.

Leif Fryle 2009-06-22 23:11

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Utanför Naossa på Paros finns många ställen där det badas naket. Det går båtar runt till all stränderna.

På samos finns massor av stränder som man kan bada naken på men jag har haft bil när jag varit där så jag vet inte om det finns några på gångavstånd från de stora orterna.

rogerochcarina 2009-06-22 23:14

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Tack för tipsen.
Du vet inte något bra boende på Samos??

Yak 2009-06-22 23:18

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Jag vill nog påstå att det nakenbadas på i princip varenda ö i kykladerna. På Amorgos är Agia Anna och Kambi (förbi Ag Anna) säkra ställen. Även på Donoussa var det många nudister på stranden. Naxos brukar det nakenbadas längst ner på Plaka, osv...

rogerochcarina 2009-06-22 23:22

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Naxos har vi besökt några gånger. Det är en bra ö för nakenbad. Kan rekomenderas...klapp_klap

kimmen 2009-06-22 23:25

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Vad jag vet är nakenbad egentligen inte tillåtet mer än på några få "officiella" nudiststränder. På Antiparos finns en sådan. Men precis som Yak skriver så förekommer nakenbad på i stort sett alla öar.

För att få tips, gör en forumsökning på orden "naken", "nudist" eller "naturist".

/kimmen

rogerochcarina 2009-06-22 23:29

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Vi ska prova det, tack för tipset...

Eva L 2009-06-23 08:48

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Nakenbad är tillåtet på Agios Georgiosstranden på Folegandros. Vad är det som får er att planera ö-luff i två ögrupper trots att ni utgår från Aten.

Eva

rogerochcarina 2009-06-23 18:10

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Hej Eva!

Tur någon är vaken. Måste ha haft hjärnsläpp igår. Naturligtvis funderar vi på att ö-luffa bland Paros, Ios och ev Naxos. Naxos har vi varit på vid flera tillfällen tidigare, så nu tänkte vi försöka oss på att se fler öar i Kykladerna.
Kom gärna med tips på bra boende och nakenstränder på dessa öar, eller om ni har förslag på andra öar i närheten.

dromprinsen 2009-06-25 16:45

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
På Samos bor ni bäst hos Pension Sunshine (Eva) i Pythagorio. Kalimera har adressen. Nakenbadar gör ni på Tsamadou-stranden utanför Kokkari. Går att köra scooter dit, men bäst är en liten bil.
Ska ni till Kykladerna skall ni besöka Milos. En fin ö med fantastiksa stränder.
Bada naken kan man göra på alla öar. Det gäller bara att hitta lite avskilda
stränder. Lycka till!

Kalimera 2009-07-03 09:37

Sv: ö-luff i kykladerna med nakenbad
 
Här finns tips på några nakenbad, officiella och inofficiella.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT