Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalimeras hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Peloponessos – here I come! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39170)

Sunny12 2015-09-25 11:33

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 374248)
Efter många semester på öarna så hamnade vi här på semester och på den vägen är det:)Vi bor inte riktigt heltid här än.Berättar mer när du kommer hit :)

OK, ursäkta mina personliga frågor..:o..min nyfikenhet tog över.. :D...du får berätta om vi ses där vid något tillfälle!

Thira 2015-09-25 17:46

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Åh vad jag väntar på din nästa uppdatering.
Det är så kul att följa dina Peleponessiska Äventyr.

kari 2015-09-25 18:30

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Thira (Inlägg 374260)
Åh vad jag väntar på din nästa uppdatering.
Det är så kul att följa dina Peleponessiska Äventyr.

Samme her, Thira :o - jeg v e n t e r og l e n g t e r etter å høre hvilke opplevelser Janne har hatt i dag, hvordan han har brukt dagen _B-anana
Tror jeg har sjekket minst 20 ggr nå for å se etter nye innlegg i tråden :o
At jeg har vært s å "aktiv" skyldes at jeg er "småsjuk" og sitter i godstolen!
Vi får smøre oss med tålmodighet Thira :)
Jeg tenker at Janne utnytter dagen så lenge det er lyst, og kanskje får med seg en vakker solnedgang før han "viser" seg her :)

Den som venter på noe godt.....bye_bye

Kalimera 2015-09-25 19:30

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Ledsen att det har dröjt med dagens rapport. Jag har varit utan internet under större delen av dagen, på gott och på ont. Det har hänt mycket idag, och om det ska jag berätta i lugn och ro när jag kommer hem, troligen på söndag. Mycket kort om dagen kommer här.

http://www.kalimera.se/bilder/kardamili-34.jpg

Jag har umgåtts med Stellas mycket, mycket trevliga son Panagiotis.


http://www.kalimera.se/bilder/kardamili-35.jpg

Jag har skådat fågel med fantastiska Stella.


http://www.kalimera.se/bilder/kardamili-36.jpg

Jag har badat. :eek:


http://www.kalimera.se/bilder/kardamili-37.jpg

Och jag har känt mig så här.


I morgon bitti åker jag taxi till flygplatsen. Flyger till Stockholm och ska sedan ta mig hem till min älskade ö, och min älskade fru. När jag kommit ner på jorden ska jag som sagt berätta mer om denna fantastiska resa, och jag ska läsa Staffan Stolpes bok ”I skuggan av en liten ouzo” för fjärde gången. Boken handlar om Mani på Peloponessos, som jag nu ska lämna. Tack för mig, på återhörande, och tack för att ni följde mig! bye_bye

http://www.kalimera.se/bilder/kardamili-38.jpg

I skuggan av en liten ouzo.

Lissi 2015-09-25 19:38

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Åh Janne, att Du äntligen tog Dig till Peloponessos!!!! Det enda JAG ångrar är att jag inte rest flera gånger dit!

Lissi- på Petrino i Rethymno drickande en Irish coffee på Metaxa...vi är ju i Grekland:D

Thira 2015-09-25 19:42

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Härligt Janne.
Hälsa Panagiotis från mig. Nu känner jag igen honom mkt väl. Vad lustigt att det är samma P som jag träffade i somras på ett annat ställe ämnat för oss turister ;)

kari 2015-09-25 19:42

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Herlig bilde av Ouzo i skyggen fb_gilla

- og så bra at det ble et bad :)

Men aller koseligst (for meg) å se ferske bilder av Panagiotis og Stella :D
- jeg vet hvor du har vært ;) - dvs ett av stedene du har vært i dag :)

Ønsker deg en fortsatt f i n kveld, og God Tur hjem i morgen, Janne bye_bye

kari 2015-09-25 19:45

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Thira (Inlägg 374268)
Härligt Janne.
Hälsa Panagiotis från mig. Nu känner jag igen honom mkt väl. Vad lustigt att det är samma P som jag träffade i somras på ett annat ställe ämnat för oss turister ;)

Fordi jeg vet hvor du bodde har jeg tenkt på at du kunne kjenne Panagiotis, Thira :)

Sunny12 2015-09-25 19:52

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Tack för rapporter och underbara bilder!.. klapp_klap

Ser fram emot att läsa mer när du kommit hem och fått smälta allt du upplevt under dessa 2 veckor som du verkar hunnit med så mycket!

Sunny, som snart är i Grekland... imorgon dax att börja packa ihop allt som ska med... _B-anana

kari 2015-09-25 19:57

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 374267)
Åh Janne, att Du äntligen tog Dig till Peloponessos!!!!

Det er jo noe som heter " bedre sent enn aldri"fb_gilla
Nå håper jeg Janne har inspirert mange til å " rive seg løs" fra øyene, og tilbringe en ferie på Peloponnes :) - eneste "faren" er at det kan bli flere;)

- ikke n o e galt med øyferie, jeg reiser til øyer og har mange favoritter:)
Men siden vi reiste til Peloponnes i 2003, og hadde base i Kardamili, m å jeg tilbake med jevne mellomrom:D

Lissi nå gleder jeg meg til d u skal til Kardamili om ikke altfor lenge fb_gilla

Men mest gleder jeg meg selvsagt til jeg skal dit selv til våren bye_bye

maji 2015-09-25 23:04

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Tusen tack Janne för alla underbara bilder och rapporter om din resa. Ser fram emot att får höra mer när du "landat" klapp_klap
//majibye_bye

anneli56 2015-09-26 01:19

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Kalo taxidi stin Swedia Janne!
Men de ändrade planerna???? Fick ju aldrig veta!
I kväll har vi varit på en musikafton på en strandbar,först en massa rock n roll och sen härlig grekisk musik och sång! Vilken stämning:) till 2 på natten och vi lämnade festen då.....

Thira 2015-09-26 06:04

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av anneli56 (Inlägg 374279)
Kalo taxidi stin Swedia Janne!
Men de ändrade planerna???? Fick ju aldrig veta!
I kväll har vi varit på en musikafton på en strandbar,först en massa rock n roll och sen härlig grekisk musik och sång! Vilken stämning:) till 2 på natten och vi lämnade festen då.....

fb_gilla

Koroni verkar ha ett väldigt rikt utbud av olika typer av musikevenemang Anneli. Har tänkt på det när jag följer din sida Koronisida på fb. Härligt!
(Nu ska Thira åka till extrajobbet - vad gör man inte för att kunna resa till Grekland så ofta som möjligt) ;)

Alala 2015-09-26 07:33

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Tusen tack Janne för alla fina rapporter och ljuvliga bilder. klapp_klap När jag såg badbilden här ovan ville jag också hoppa i direkt!_B-anana

Om nu fler vill resa till Peloponnesos är det faktiskt inte konstigt, men tror nog att man på Peloponnesos gärna tar emot fina (sådana som vi alla hoppeligen försöker vara) turister, alla kommer ju inte samtidigt. Mina egna planer har redan en längre tid riktat sig in på Nafplio med omnejd för en vecka i maj, men tyvärr ät det fortfarande lite osäkert.

Ha en bra hemresa Janne, det är säkert skönt för dig att komma hem och vila upp dig efter två intensiva veckor.

Är bombsäker på att du kommer att resa till Peloponnesos många många gånger.

/ Anne :)

Ylva A 2015-09-26 07:55

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Tack Janne för att du låtit oss vara med på din resa. "Pelle på Nesos" får jag nog aldrig träffa. Jag får nöja mig med Kreta, men dina upplevelser på fastlandet verkar lika härliga!
/ Jannis

Thira 2015-09-26 08:00

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Tackar också förstås. Dina uppdateringar här har givit mig riktiga "flashbacks" . Och en påminnelse om att jag nästa gång ska stanna till i Limeni (som jag endast passerat med buss). Hoppas också du överlevde taxifärden i mörkret (beroende på hur tidigt du åkte förstås) till flygplatsen. Ska bli så spännande att läsa mer om dina äventyr när du får tid att skriva ned dem. Ha en fin flygtur hem.

yannis 2015-09-26 09:09

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Tack för alla rapporter!
Och det kommer mera,,,,
Birgitta.

Netwolf 2015-09-26 09:48

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Tack Janne, för all fina rapporter och bilder. Halvön (?) inbjuder till resor, vill jag lova!

/Netwolf

Katitzi 2015-09-26 09:55

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Jag säger som alla andra här: Tack Janne för inspirerande bilder och inlägg!:)

Jag blir så sugen att fira mina jämna år juni på någon av dessa platser. Får se hur det blir beroende på vilka som ska med osv.Ang_elx

Katitzi:)

anneli56 2015-09-26 11:52

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Thira (Inlägg 374281)
fb_gilla

Koroni verkar ha ett väldigt rikt utbud av olika typer av musikevenemang Anneli. Har tänkt på det när jag följer din sida Koronisida på fb. Härligt!
(Nu ska Thira åka till extrajobbet - vad gör man inte för att kunna resa till Grekland så ofta som möjligt) ;)

Ja,vi har ett mycket rikt kulturliv här nere!Utöver de vanliga byfesterna så har vi massor av konserter.I sommar har det varit väldigt internationellt,dansk,franskt,urugyanskt,svenskt och mycket annat :)
Har även mycket utställningar av olika slag.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT