Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Samos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24 stränder på Samos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43490)

Masse 2020-01-16 21:39

24 stränder på Samos
 
Länken på dagens startsida fick mig att än en gång med förvåning notera att det finns mycket kvar som jag vill uppleva på Samos. Trots att både jag och Birgit är strandälskare och har bott en vecka + transfervistelse på Samos så visste jag inte att ön har så många jättefina stränder som bilderna visar.

Dålig koll av mig! Dags att sätta upp Samos på den där hopplöst långa listan över öar som jag vill tillbaka till. En lista som bara blir längre och längre.

Masse

piam 2020-01-16 23:54

Sv: 24 stränder på Samos
 
Ja,heja på👍

Pia som bara varit på tre än

Kalimera 2020-01-17 10:06

Sv: 24 stränder på Samos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 424573)
Länken på dagens startsida fick mig att än en gång med förvåning notera att det finns mycket kvar som jag vill uppleva på Samos. Trots att både jag och Birgit är strandälskare och har bott en vecka + transfervistelse på Samos så visste jag inte att ön har så många jättefina stränder som bilderna visar.

Ja, det finns en mängd fina stränder på Samos, så det är bara att åka tillbaka. :)

Kalimera 2020-01-17 10:06

Sv: 24 stränder på Samos
 
Citat:

Ursprungligen postat av piam (Inlägg 424578)
Pia som bara varit på tre än

Vilka tre är det?

piam 2020-01-17 11:14

Sv: 24 stränder på Samos
 
Kerveli
Psili Ammos borta vid Votsalakia
Mykali
Gaggou beach
Det vart ju fyraflabb_flab

Pia

Kalimera 2020-01-18 11:53

Sv: 24 stränder på Samos
 
Citat:

Ursprungligen postat av piam (Inlägg 424600)
Kerveli
Psili Ammos borta vid Votsalakia
Mykali
Gaggou beach
Det vart ju fyra

Då har du (minst) 20 kvar att besöka, av de 24 som jag skriver om. :)

piam 2020-01-18 14:17

Sv: 24 stränder på Samos
 
Åh hjälp,men jag får börja å bocka av dom i maj😀

Netwolf 2020-01-19 11:00

Sv: 24 stränder på Samos
 
Tror det är fyra för mig med. Ändå har jag besökt Samos vid 3-4 tillfällen. Jag får nog börja bocka av jag med :)

/Netwolf

Pian 2020-01-20 20:14

Sv: 24 stränder på Samos
 
Samos är en av mina favoriter som jag gärna återvänder till, räknade att vi besökt 10 stränder plus någon till, som inte var med på listan. :) Har besökt ön vid 4 tillfällen
Pian

Kalimera 2020-01-21 11:33

Sv: 24 stränder på Samos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Pian (Inlägg 424694)
Samos är en av mina favoriter som jag gärna återvänder till, räknade att vi besökt 10 stränder plus någon till, som inte var med på listan. :)

Livadaki, Megalo Seitani och Mikro Seitani är inte med på listan, kan det vara någon av dem?

Kajja 2020-01-21 12:40

Sv: 24 stränder på Samos
 
https://www.kalimera.nu/forums/pictu...ictureid=19378
Papa Beach

Samos har vi bara varit på en gång..undrar varför? Hade det ju underbart där!!
Jag var tvungen att läsa mina inlägg om Samos för att
få ihop antalet stränder vi besökte under veckan september-17.
Tog oss fram med både vespa, bil och båt.
Blev lite överraskad när antalet blev 9...minst!!
Papa Beach är den som gjorde mest intryck på mig för den var lite annorlunda.
Vi stannade där flera timmar o njöt_B-anana_B-anana
/ Kajja bye_bye

Pian 2020-01-21 19:14

Sv: 24 stränder på Samos
 
HTML-kod:

Livadaki, Megalo Seitani och Mikro Seitani är inte med på listan, kan det vara någon av dem?
Nej ingen av dem utan i Agia Paraskevi, hade läst vad du skrev om att byn är oansenlig och stranden usel, men inte alls så usel tyckte vi. När vi var där fick vi en mysig känsla och njöt på den lilla stranden med knappt något folk alls. fast det kanske inte räknas som strand. :)på det sättet, som de andra ju.

Pian 2020-01-21 19:16

Sv: 24 stränder på Samos
 
Det blev lite konstigt, skulle ju lagt till ett citat, var ett tag sen sist så nu vart det glömt.
Pia :confused:

Kalimera 2020-01-22 09:58

Sv: 24 stränder på Samos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 424707)

Gillar också Papas, men kanske inte för stranden skull utan för tavernas skull, där det är så himla trevligt att bara sitta och vara. :)

Kalimera 2020-01-22 09:59

Sv: 24 stränder på Samos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Pian (Inlägg 424711)
HTML-kod:

Livadaki, Megalo Seitani och Mikro Seitani är inte med på listan, kan det vara någon av dem?
Nej ingen av dem utan i Agia Paraskevi, hade läst vad du skrev om att byn är oansenlig och stranden usel, men inte alls så usel tyckte vi. När vi var där fick vi en mysig känsla och njöt på den lilla stranden med knappt något folk alls. fast det kanske inte räknas som strand. :)på det sättet, som de andra ju.

Jag kanske får lägga till den, och då blir det också ett snyggare nummer: 25 stränder på Samos. :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT