Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Korfu (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Till Korfu i augusti (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=299)

Sussi 2005-03-18 19:10

Till Korfu i augusti
 
Hej alla Kalimeror!
Nu skall jag åka till Korfu igen....efter 25 år. Jag var där 1980 och bodde då i Korfu stad. Nu är vi 4 st (2 par) som åker ner och skall bo på Kalypso i Gouvia (åker med Ving). Mina frågor är: är det ett bra hotell? finns det bra restauranger (med grekisk mat)? hur är prisnivån på Korfu? och framförallt: Finns det levande musik så att det blir lite dans? Allt är av intresse!
Hälsningar från Sussi

:confused: :confused: :confused:

PS Kanske ses vi på TUR-mässan i Göteborg i helgen?

Lotta E 2005-03-22 09:43

Sv: Till Korfu i augusti
 
Hej


Vi var på Korfu år 2000. Det är så jätte fint även där. Vi bodde i Sidari en lugn liten by. Det var jätte mysigt.

Vi hyrde moppe en dag och åkte längs norra kusten. Förbi lite småbyar och Canal´d amour och till sist till den jätte fina bergsbyn Paleokastritsa. Man kom liksom uppe på berget och såg ner på denna otroliga fina by. En liten strand med lite större små sten. En liten grotta man kunde simma in i. Och mycket god mat. Ligger tavernor läggs stranden. Detta är värt ett besök!!:cool:

Priserna på Korfu varierar var man bor tror jag. Där vi bodde var det billigt att äta och dricka. I de större byarna är det nog lite dyrare.

Vi själva åker till Samos i Juni.
Trevlig resa!

Lotta:D

Janet 2005-03-28 21:34

Sv: Till Korfu i augusti
 
Sussi, vi åker också till Korfu i augusti. När åker ni dit?

Sussi 2005-03-30 17:44

Sv: Till Korfu i augusti
 
Vi åker fredagen den 26 augusti och hemresan blir fredagen den 9 september. Jag och min man stannar 2 veckor och våra kompisar stannar 1 vecka. När åker ni?

Hälsningar från Sussi

Janet 2005-03-30 20:28

Sv: Till Korfu i augusti
 
Aha.. vi kommer att vara på Korfu mellan den 28 augusti och 2 september, troligtvis.

penny 2005-04-01 11:45

Sv: Till Korfu i augusti
 
Hej Sussi!
Jag kan med säkerhet säga att ni kommer gilla Kalypso för det var där min kärlek till Grekland och Korfu började! Jag bodde själv på det hotellet 1999 och sen dess har både mina föräldrar och vänner bott på hotellet och varit mycket nöjda! Min familj blev så förtjusta att de ska bo där även nu i sommar när de hälsar på mig! Jag är nog rätt person att fråga om Korfu eftersom jag bor och jobbar i Gouvia till och från sen 2001.
Visst är Gouvia en turistort men det är samtidigt en knutpunkt där det är lätt att ta sig vidare till andra platser på ön.
Priserna är ganska normala jämfört med resten av Grekland men tillhör väl en av de dyrare öarna. Vad gäller mat och uteliv så finns det mesta i Gouvia, bäst fisk och underhållning får ni på Aries restaurang. Ofta fullt och besöken blir långvariga, dels för att gästerna är många men även för att servitörerna älskar att dansa och gör det gärna och ofta!:) Se upp för de fat de kastar iväg och elden på golvet...
Gott kött och absolut trevligast personal (enligt mig) hittar ni på Moukas restaurang, förmodligen stans populäraste...
Om ni mot förmodan vill testa något annat än grekisk mat någon kväll så är ett tips Poco Loco restaurang. De serverar gudomligt god mexikansk mat och deras cocktails är helt klart ett måste (de använder färska bär och frukter!).

Om ni känner för en drink efter maten så finns det gott om ställen att välja på. Tree tops bar går jag alltid till om jag är ledig nån kväll, trevlig personal men framförallt så spelas grekisk musik sent på natten. Då stängs dörrarna mot gatan, men alla är fortfarande välkomna och vi dansar alla grekiska danserna.
Ett säkert kort är alltid Whispers bar (där ni träffar mig!). Stort utbud av cocktails, bra musik men framförallt en väldigt trevlig miljö och atmosfär.
Det finns självklart en massa andra ställen med olika inriktningar så bäst är naturligvis att titta runt själv!

Kom gärna förbi och hälsa på mig i sommar!
Trevlig resa!
/Penny (som bara har 3 veckor kvar tills hon åker hem till Korfu!:D :D )

Sann_a 2006-01-26 14:01

Sv: Till Korfu i augusti
 
Jag bodde på Kalypso två ggr -05! Helt kanoners! ni kommer bli nöjda.. ska tillbaka i sommar igen

inkfish 2006-01-26 14:27

Sv: Till Korfu i augusti
 
Tråden är gammal och hotellfrågann överspelad. Därför låser jag den. Den som vidare frågor om Korfu eller hotell där får gärna skapa nya trådar.

inkfish/moderator


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT