Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Forumet (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Forumvett (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=38834)

Kalimera 2015-07-21 11:30

Sv: Forumvett
 
Citat:

Ursprungligen postat av MickeKöping (Inlägg 369207)
Ja, det är verkligen ett tecken i tiden. Man funderar ibland om det är för att dem är otacksamma eller helt enkelt inte förstår bättre.

Jag tror också att det är ett tecken i tiden. Många är vana vid att kasta ut en kort fråga, och det är inte ens säkert att man förväntar sig ett svar. Det märks tydligt på vår FB-sida. Där kommer det ofta sådana här frågor: Ska till Rhodos. Tips? Förut svarade jag utförligt, men jag fick nästan aldrig någon återkoppling eller tack. Nu skickar jag bara med en länk till Kalimera.

Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 369183)
vilken kalimerasida loggar ni in på då? kalimera.se fungerar ju inte på pc

Jag använder uteslutande .se. Forumet ligger dock under .nu, även om man använder .se

Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 368922)
En sak jag noterat är att många användare citerar hela inlägg, vilket blir otroligt jobbigt att läsa. Bättre om ni citerar just det ni vill kommentera och lämnar resten utanför.

Håller med dig. Förut kortade jag ner långa citeringar, men det tog mycket tid. Ska nog börja med det igen.

malou 2015-07-24 22:46

Sv: Forumvett
 
Synes nok også at det kan bli for lange sitater. Litt anonymt på ett vis; man 'omgår' eller noe sånt det å uttrykke egen mening Ang_elx:D-


En annen sak og off topic; kastes nesten alltid ut når jeg skal besvare et innlegg 'du er inte inloggad' - eller svaret forsvinner ut i Space :D. Også i fht. pm ..så Rasmus/Hasse - n å har jeg omsider fått lest pm fra i vårflabb_flab bye_byeog returnert en til deg flabb_flab

xenos 2015-07-25 07:13

Sv: Forumvett
 
Och, tänker rabulisten. Att citera och relatera till auktoriteter av skilda slag, kan mycket väl förminska värdet av det man vill ha sagt i stället för förstärka. Forumet blir också tungt. så tungsint.

inkfish 2015-07-25 12:43

Sv: Forumvett
 
Citat:

Ursprungligen postat av malou (Inlägg 369662)
En annen sak og off topic; kastes nesten alltid ut når jeg skal besvare et innlegg 'du er inte inloggad' - eller svaret forsvinner ut i Space :D. Også i fht. pm

Nästan alltid? Så tålamodsprövande. :(

Då måste jag fråga vad du använder, iphone, annan mobil, surfplatta?

Jag la ett par timmar på att återställa min ipad häromkvällen, för att se om det kunde lösa problemet med instabiliteten här. Sedan loggade jag in, tog upp texteditorn i en tråd, tryckte på ikonen för att infoga länk och POFF så kraschade Safari. Som vanligt flabb_flab Däremot verkar det inte hända på iphone där jag är nu. Här går däremot inte att kopiera bildlänken i forumets uppladdning, vilket jag inte kan göra på ipad heller. Så något lurt är det.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:28.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT