Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Hamburgare (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=41123)

LmcoolJ 2017-06-28 15:51

Hamburgare
 
Var äter man goda hamburgare i Agia Marina? Har provat många ställen men ingen är bra.

Kajja 2017-06-28 19:56

Sv: Hamburgare
 
Halloj!
Har du provat den lilla take away-tavernan mitt emot hotell Apladas.
Ligger på vänster sida av vägen, lite efter bensinmacken som är på höger sida om man kommer från Plataniahållet...om du förstår. Det finns även ett ställe direkt under Apladas.
Kommer inte ihåg om dom var jättebra men kan ju inte varit dåliga...det hade jag kommit ihåg:D:D.
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2017-06-28 22:01

Sv: Hamburgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 398861)
Halloj!
Har du provat den lilla take away-tavernan mitt emot hotell Apladas.
Ligger på vänster sida av vägen, lite efter bensinmacken som är på höger sida om man kommer från Plataniahållet...om du förstår. Det finns även ett ställe direkt under Apladas.
Kommer inte ihåg om dom var jättebra men kan ju inte varit dåliga...det hade jag kommit ihåg:D:D.
/ Kajja bye_bye

fb_gilla

LmcoolJ 2017-06-29 21:14

Sv: Hamburgare
 
Jo det var där vi fick ört hamburgare under apladas. Skit va de

LmcoolJ 2017-06-29 21:16

Sv: Hamburgare
 
Mittemot samma skit. Ört hamburgare

Kajja 2017-06-29 23:19

Sv: Hamburgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av LmcoolJ (Inlägg 398873)
Mittemot samma skit. Ört hamburgare

Vad 17 är "ört hamburgare"??!!
Är du ute efter Mac Donalds burgare så är det nog kört.
Sån mat är svår att hitta i Grekland. klapp_klap
Testa en riktig restaurang istället..där är en hamburgare en riktig kanonmiddag... och utan att låta otrevlig..Håll ut! Hamburgare går att köpa när du har landat i Sverige.
Synd..du missar massa goda rätter i din jakt på
The big burger🍔
/ Kajja bye_bye

LmcoolJ 2017-06-30 07:05

Sv: Hamburgare
 
Vill ha en riktig restaurang burgare. Inte såna som här med örter i färsen. Nu har vi testat på riktiga restauranger och de är Inte goda. Nä gillar inte Mac Donald. Man ska inte förstöra hamburgare genom att blanda i örter i färsen.

Kajja 2017-06-30 07:36

Sv: Hamburgare
 
Goodmorning!
Det kan vara basilika eller timjan kanske, som ni inte gillar.
Har ni testat med att googla och läsa restaurangomdömen
på TripAdvisor?
Lycka till med jakten på den perfekta burgaren 👣👌🍔
Hittar ni den så berätta!😄
/ Kajja bye_bye

LmcoolJ 2017-07-04 13:25

Sv: Hamburgare
 
Vi har letat på tripadviser. Provat en del ställen. Men samma sak med örter i hamburgaren eller så är det snabb burgare. Vi får äta en riktigt hamburgare hemma i Sverige snart. Man kan inte bara leva på gyros, stifado och sånt. I agia marina är det samma restauranger om och om igen fast olika namn på dom.

Malina 2017-07-05 14:35

Sv: Hamburgare
 
Åk till Benidorm!

Spizeman 2017-07-05 16:47

Sv: Hamburgare
 
Vi köper färs, som mals i butiken och grillar själva. Fantastiskt gott !

Claes på Lesvos 2017-07-05 16:47

Sv: Hamburgare
 
Benidorm är ingen dålig idé.
Ett alternativ är annars att resa till Petra på Lesvos där det finns en taverna, Cocko, som där Yotta och Kostas gör en hamburgare som är helt fantastisk. Det finns inte många McDonalds/Burger King kvar i Grekland. 4 i Aten och 1 i Thessaloniki. Det fanns också en grekisk hamburgerkedja Goddys, men dom har bara kanske 15 butiker kvar i hela Grekland. Här är (snabb) alternativet Gyros, souvlaki och Pizza. En liten varning det är grekisk pizza inte italiensk.

Kajja 2017-07-05 17:16

Sv: Hamburgare
 
Jag spontanskrattade när jag läste Malinas förslag
om Benidorm. Tog det som ett skämt så här på ett greklandsforum...Det kanske det var..:D:D
/ Kajja bye_bye

jonasw 2017-07-06 09:39

Sv: Hamburgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av LmcoolJ (Inlägg 398970)
Man kan inte bara leva på gyros

Kan man inte?;)
Om du trots allt framhärdar prova Jay Jay´s. http://www.jayjayssteakhouse.com/
/Jonas

ramses 2017-07-06 21:50

Sv: Hamburgare
 
Ursäkta, men har svårt att ta detta inlägg/tråd på allvar;)

MickeKöping 2017-07-06 22:27

Sv: Hamburgare
 
Under de senaste åren fanns ett ställe på Antiparos som hette Burger Island, det var en i "Fanari-gänget" som drev stället. Fluffigt bröd, nötfärs med salt och peppar, shyssta tillbehör och grönsaker. Bra alternativ om man vill/måste välja något annat av någon anledning eller blir natthungrig helt enkelt. Prisvärt.
Förmodligen inte så lönsamt då det blev en servering av loukomades där i år och Yannis är på en annan ort i sommar.
Grekerna är inte redo för en bra burgare helt enkelt. De kommer nog aldrig att bli det heller.

Malina 2017-07-06 23:37

Sv: Hamburgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 399012)
Jag spontanskrattade när jag läste Malinas förslag
om Benidorm. Tog det som ett skämt så här på ett greklandsforum...Det kanske det var..:D:D
/ Kajja bye_bye

Nja, både skämt och allvar. Såhär: VARFÖR reser man till Grekland och letar efter hamburgare???? Det finns ju hur mycket annan mat som helst! Jag blir bara så outsägligt trött...

MickeKöping 2017-07-07 00:26

Sv: Hamburgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Malina (Inlägg 399036)
Nja, både skämt och allvar. Såhär: VARFÖR reser man till Grekland och letar efter hamburgare???? Det finns ju hur mycket annan mat som helst! Jag blir bara så outsägligt trött...

Men man får väl välja själv vad man vill äta, eller :eek:
Det kan ju vara så att den menyn du gärna mosar i dig under dina måltider kan få någon annan att må fysiskt dåligt efter ett tag, om du förstår vad jag menar. Då vill man kanske slippa kryddorna, oljan och servering från kantiner som stått ganska länge.
Då är det ju bra med pizza, pasta, burgare eller kanske bara en toast med ost.
Om man bara vill äta hamburgare så har man nog åkt till fel land, så är det.

Netwolf 2017-07-07 08:57

Sv: Hamburgare
 
Jag är medlem av "The Beer and Burger Brigade", så visst uppskattar jag sådan mat. Men i Grekland har jag bara blivit besviken, varje gång jag beställt burgare. De kan inte laga det helt enkelt. Ungefär som att beställa en blodig stek. Det funkar inte heller :)

/Netwolf

yannis 2017-07-07 11:06

Sv: Hamburgare
 
Netwolf, då har du inte ätit Ekaterinas burgare på Waters Edge Cafe i Paleochora. Men hon gör också precis det man beställer.

Ibland kan man faktiskt få bra burgare på tavernor men då är dom oftast kolgrillade.

Tycker som MickeKöping att man ska äta det man känner för just då. Jag tjatar ofta på tomatsoppa utan resultat. Och Arne trånar efter tonfisk.

Birgitta.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT