Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalymnos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Restaurant Rita på Telendos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=41697)

Kalimera 2018-02-03 10:32

Restaurant Rita på Telendos
 
http://www.kalimera.se/bilder/grekla...ndos-ritas.jpg

Telendos är en av de minsta bebodda öarna i Grekland. När vi är i den här delen av övärlden bor vi alltid på Telendos i stället för på grannön Kalymnos. Dagarna spenderar vi på Kalymnos (det tar bara 5 minuter över med båt) och på kvällarna njuter vi av lugnet på Telendos.

Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet det är, på Telendos är det alltid tyst. Faktum är att Telendos, tillsammans med Marathi och Hydra, är den tystaste ö jag någonsin besökt.

Kvällarna är otroligt rofyllda; magiska, stillsamma stunder på tavernor är det nöjesliv som erbjuds, och vad mer behöver man. Att ön är befriad från motorfordon gör inte saken sämre.

Har du varit på Telendos?

Läs om Telendos här.

Netwolf 2018-02-03 10:42

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
Telendos är jättemysigt och speciellt kvällstid. Man kan sitta där i hamnen i timtal! :)

Monica P 2018-02-03 11:27

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
Visst är det fint på Telendos! Konstigt nog är det inte ofta vi åker dit, fast vi bor så nära. Kommer det gäster brukar det bli minst en kväll i alla fall. I augusti är det populärt att heja iväg simmarna som tar sig till Masouri i full fart, man hinner knappt
över för att möta dem. Första maj brukar betyda Telendos om vädret är fint, med musik och blomsterkransar och sommarkänsla.

yannis 2018-02-03 12:59

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
Simtävlingen i augusti skulle jag vilja se.
Och tavernan borde heta Riitta,,,,,
En underbar liten ö, som tog emot oss med stora famnen.
Vi åkte över tillsammans med en levande gris i en säck som skulle dit på grönbete. Alltså grisen
Och vi har ätit den godaste gyros plate någonsin där.
Sen gillar jag ställen där man kan gå in i en liten affär där en grekisk dam sitter vid sin vävstol. Jag kommer inte ut oköpt (som vi säger på norrländskt tungomål).

Birgitta.

RobEri 2018-02-03 15:31

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 404938)
När vi är i den här delen av övärlden bor vi alltid på Telendos i stället för på grannön Kalymnos. Dagarna spenderar vi på Kalymnos.

Har aldrig varit på Telendos men kommer att åka dit i september och funderar just på att bo på Telendos medan jag gör Kalymnos (som jag ännu inte besökt). Hur ofta går pendelbåten Telendos-Kalymnos i september? Första turen på morgonen? Sista turen på kvällen?

Monica P 2018-02-03 16:02

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
RobEri, här får du telefonnr till Jannis Galouzis, en av skepparna: +30 694 48 19 073
Han pratar bra engelska.

ofelia 2018-02-03 17:49

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
Jag längtar alltid till Telendos! Blev förälskad i ön 2003 och sedan dess har det blivit flertalet resor dit. Älskar att sitta på To Kapsuli och äta i flera timmar. Om Barba Stathis har öppet äter vi gärna där som omväxling till Kapsuli.

/Ofelia

Riitta 2018-02-03 18:43

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
September är ju fortfarande semestermånad så då går nog båtarna varje halvtimme. Vet dock inte vilken tid den första och sista går!


Riitta

Kalimera 2018-02-04 14:23

Sv: Restaurant Rita på Telendos
 
Citat:

Ursprungligen postat av ofelia (Inlägg 404962)
Om Barba Stathis har öppet äter vi gärna där som omväxling till Kapsuli.

Håller med om båda. Vi brukar också alternera

Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 404964)
September är ju fortfarande semestermånad så då går nog båtarna varje halvtimme. Vet dock inte vilken tid den första och sista går!

Senast vi var där gick första båten kring 06.00 och den sista vid midnatt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT