Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Serifos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=141)
-   -   Boende på Serifos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=27075)

Familjen Seth 2011-05-17 08:25

Boende på Serifos
 
Söker efter bra boende på Serifos för en barnfamilj i juli. Vi är två vuxna oxh två barn. Vi anländer till Serifos på kvällen vid 19-tiden efter att ha varit på resande fot i 14 timmar. Känner att vi vill ha dom första nätterna bokade. Ett måste: nära stranden, nära supermarket och bra restauranger... bye_bye

Charleston 2011-05-17 11:18

Sv: Boende på Serifos
 
Vi bodde på Amalia Studios i Livadi (googla!) i september och var väldigt nöjda. Vi var i och för sej bara två personer, men vi hade en lägenhet avsedd för fyra. Fräsch lägenhet på alla sätt, trevlig och hjälpsam värd, utsikt över stranden/hamnen, nära den fina långa stranden (cirkus 100m), många bra tavernor i området, en liten minimarket precis intill, större supermarkets och andra affärer i "centrum" några hundra meter bort. Vi var väldigt nöjda. Bokar ni i förväg får ni säkert skjuts från hamnen. Möjligtvis kan kanske balkongen vara i minsta laget för fyra personer, för oss två var den dock mer än tillräcklig. Priset man kan se på nätet är säkert förhandlingsbart, vi betalade mindre än halva summan av det (fast vi var förstås bara två och hade inte förbokat).

Familjen Seth 2011-05-17 11:43

Sv: Boende på Serifos
 
Tack för snbbt svar! Gogglar direkt...:) Hur mkt betalade ni i september för lägenheten?

Charleston 2011-05-17 11:59

Sv: Boende på Serifos
 
40, vill jag minnas. Men då bodde vi där en vecka. Ser nu att han tar hutlöst pris i juli (133), enligt prislistan på nätet. Plus 8 för transport!!! Kanske inte var så bra tips ändå. Men ni kan väl alltid slänga iväg ett mejl och fråga. Borde vara skaplig prutmån på det priset...

Familjen Seth 2011-05-17 17:40

Sv: Boende på Serifos
 
Slänger iväg ett mail och kollar...det går väl alltid att pruta. Goggla vidare och ser om jag hittar ngt mer. Vilken beach är bäst, Livadi eller Livadaki?:cool:

Charleston 2011-05-18 11:53

Sv: Boende på Serifos
 
Livadi, definitivt. Tycker jag i alla fall.

Halloj 2011-05-18 15:20

Sv: Boende på Serifos
 
Livadi eller Livadaki?

Spelar ingen större roll. Själva bodde vi vid Livadaki stranden och det tog bara några minuter att gå till "centrum". Vi bodde i en lägenhet som påminde om ett radhus. Kök och 2 sängar på bottenvåning, samt sovrum med 2 bäddar på övervåningen. Vi betalade 35€ per natt. 8 nätter i början av september.

CarinaN 2011-05-19 20:31

Sv: Boende på Serifos
 
Vi bodde vid stranden i Livadi förra sommaren och skulle definitivt välja att bo där igen. Jättefin strand och trevliga restauranger som hade bra priser. Jag tror vårt hotell hette Albatross, ett enklare boende med en mycket trevlig ägare.

Carina

CarinaN 2011-05-19 20:46

Sv: Boende på Serifos
 
Jepp, nu har jag kollat, Albatross hette hotellet. De har en hemsida..

Familjen Seth 2011-05-23 18:52

Sv: Boende på Serifos
 
Tack för info. ang boende påSerifos. Tyvärr verkar det vara trögt att få svar via mail...har mailat 4 olika hotell/rumsuthyrare och ingen har hört av sig. Tittar man på hotellens hemsidor är det hutlösa priser i juli, vi vill inte boka den vägen om man kan "pruta" vilket vi hoppas då vi tänkt stanna iallafall 4-5 nätter. Vad tror ni om tillgång på rum/lägenheter om vi kommer till Serifos en lördag vid 19-tiden. Måste man boka innan eller törs man chansa. Vi har ju trots allt barnen med oss.

Halloj 2011-05-24 12:05

Sv: Boende på Serifos
 
Vi upplevde det också svårt att få svar på mejl. Vi gjorde så att vi hoppade på campingens buss vid hamnen och kollade in deras lägenheter (tackade nej) och sedan begav vi oss ned till stranden. Jag och barnen stannade där med packningen medan min man begav sig iväg för rumsraggning. Han var tillbaka 1 timme senare med ett toppenboende. Billigt var det också. Fast detta var i september, så hur det är i juli kan jag inte vsara på.

Familjen Seth 2011-05-24 16:57

Sv: Boende på Serifos
 
Ok där ser man. Vad jag har lyckats läsa mig till så är det en hel del Athenare som åker ut till Serifos över helgen...så då kan det va svårt att få boende. Och vi kommer ju ner på en lördag-mitt i högsäsongen, på kvällen...Kanske ska väla en annan ö först. Men känns som om det blir svårt. Vi tänkte luffa oss ut, Serifos-Sifnos-AntiParos-och sen Milos där vi flyger tillbaka till Athen.

CarinaN 2011-05-24 20:07

Sv: Boende på Serifos
 
Vi anlände till Serifos i början av juli i somras, minns dock inte vilken veckodag det var. Vi hade inte förbokat. Inga rumsraggare mötte upp i hamnen. Vi valde först att gå åt vänster upp i byn och fråga runt bland några av hotellen vi hade fått tips om. Jättedyrt! Vi valde då att gå tillbaka ner i hamnen och gå bort mot höger till Livadistranden. När vi passerade Albatross satt ägaren utanför och ropade till oss och frågade om vi sökte rum. Vi fick ett bra rum med ac för 30 eller 35 euro, minns inte riktigt, men vi gav inte över 35. Vi blev förvånade över det låga priset med tanke på de priser vi hade fått höra uppe i byn, och de rummen var inte ett dugg bättre. Vi upplevde inte att det var fullt på hotellet, vi såg inte många gäster.

Svårt att råda er hur ni ska göra, det var trots allt lite knepigt att hitta rum, och vad jag förstår brukar inte så många rumsraggare möta upp varken på Sifnos eller Serifos.

Carina

Netwolf 2011-05-24 21:25

Sv: Boende på Serifos
 
Citat:

Ursprungligen postat av CarinaN (Inlägg 240771)
Vi valde först att gå åt vänster upp i byn och fråga runt bland några av hotellen vi hade fått tips om. Jättedyrt!

Detsamma gjorde vi. Vi hade t o m förbokat och avtalat hämtning. Inte fasen stod det nån där. Vi fick knalla upp till hotellet i fråga. Då jag undrade varför hon inte mötte oss som avtalat, fick jag en axelryckning till svar. Rummet var förutom svindyrt, även litet. Utan utsikt och till på köpet - mögeldoftande. Andra rum fanns inte enligt hotellvärdinnan. Vi tackade nej och fick sen napp på strandpromenaden. Tror vi betalade 35 € för en studio med två sovrum o havsutsikt. Har skrivit ned stället namn nånstans, men var. Så här såg det i alla fall ut fr rummet.

/Netwolf
http://i.imgur.com/Jk8vF.jpg

Familjen Seth 2011-05-25 08:25

Sv: Boende på Serifos
 
Ser ju jätte fint ut. Det är ju precis så där som man vill bo... Vilken tid var ni där? Var det i juli?
Om Du kommer på vad det hette, gör gärna ett inlägg.
Tack igen för tipsen!:)

Troligtvis kommer vi lägga om trippen, men inget bestämt. Vi har ett par grekiska vänner som ska semestra på Agistri, vår favvo ö, så vi börjar nog där.
Då blir det nog att vi hoppas Serifos och tar Sifnos-AntiParos och sen Milos.
Tar gärna emot tips ang dessa öar. Har inte varit på varken Sifnos eller Milos.:rolleyes:
Och AntiParos har vi inte varit på sen 1998!

Kalimera 2011-05-25 10:48

Sv: Boende på Serifos
 
Citat:

Ursprungligen postat av CarinaN (Inlägg 240771)
Svårt att råda er hur ni ska göra, det var trots allt lite knepigt att hitta rum, och vad jag förstår brukar inte så många rumsraggare möta upp varken på Sifnos eller Serifos.

Vi upplevde samma sak när ni var på Serifos, det stod inte någon rumsuthyrare i hamnen, och det tog en faslig tid innan vi hittade rum.

Charleston 2011-05-25 12:41

Sv: Boende på Serifos
 
När vi var där stod det flera minibussar med rumsraggare i hamnen när vi steg i land. Fast det var förstås i september. Och inte brydde vi oss om dom heller, utan letade på egen hand (JAG letade, Eva satt med sitt brutna nyckelben och armen i mitella...) nån dryg halvtimme innan det blev napp.

CarinaN 2011-05-25 16:06

Sv: Boende på Serifos
 
Netwolf: när jag ser din bild längtar jag verkligen tillbaka. Vi trivdes väldigt bra på Serifos, tyvärr fick vi alldeles för kort tid där. Det var vår fjärde och sista ö och vi hade bokat fyra nätter. P g a båtstrejk förra sommaren fick vi tyvärr lov att lämna ön redan efter tre nätter.

Carina

jassu anna 2011-08-05 08:15

Sv: Boende på Serifos
 
Hej alla på forumet!Åker till Serifos 28.8 2011!Hittade inget boende att förbeställa,allt upptaget på booking.com!Vågar jag mej dit trots allt?Kommer jag att hitta trevligt boende i Livada nära stranden ändå.Åker ensam,stannar 8 dar.Vore så lycklig om någon ville vara vänlig och svara mej!!Tips tages emot med tacksamhet! Varma hälsningar från Anna (finlandssvenska,trevlig sådan!)

Eva L 2011-08-05 08:57

Sv: Boende på Serifos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Familjen Seth (Inlägg 240159)
Slänger iväg ett mail och kollar...det går väl alltid att pruta. Goggla vidare och ser om jag hittar ngt mer. Vilken beach är bäst, Livadi eller Livadaki?:cool:

Trevligt om ni vill berätta lite om er resa och hur det var på Serifos. Har aldrig varit där men funderat flera gånger.

Eva


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT