Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalymnos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Ett tavernabesök på Kalymnos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45352)

simetra 2022-08-07 11:32

Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Vissa tavernabesök kommer man ihåg så där lite extra.

Detta var för sex år sedan, jag hade varit på stranden och på vägen hem slank jag in på Aegean Tavern (tror jag den heter) i Massouri (på Kalymnos) och beställde en Grekisk sallad och den smakade exakt som den skulle och efter den bjöds det på dessert, inte vilken som helst, utan en stor portion med varma nybakade loukomades och till det hemmagjord glass, behöver jag säga att jag var i himelriket Ang_elx

Tjejen som jobbade där var så jättegullig och rar och undrade hur jag tyckte desserten var. Jag sa att den var ”delicious” och något av det bästa jag smakat. Hon sken upp och tackade så hjärtligt.

På kvittot stod det ett välkänt efternamn Pizanias, tänkte att det kanske var släktingar till Monika här på forumet?

https://i.imgur.com/cXU5yHJ.jpg

Simetra :)

Riitta 2022-08-07 17:44

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Längtar till Kalymnos och till alla vännerna och den goda maten :-) Hoppas det kan bli nästa år. Pizanias är väldigt vanligt efternamn på ön, men jag kan fråga Monica nästa gång jag pratar med henne :-) Blir nog närmaste veckan :-)

Riitta

Masse 2022-08-07 18:18

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 448219)
Längtar till Kalymnos och till alla vännerna och den goda maten :-) Hoppas det kan bli nästa år. Pizanias är väldigt vanligt efternamn på ön, men jag kan fråga Monica nästa gång jag pratar med henne :-) Blir nog närmaste veckan :-)

Riitta

Men hallå Riitta! Tag då med en hälsning från mig och säkert från många andra vänner här på Kalimera! Vi saknar dig Monica!

Masse

malou 2022-08-07 18:31

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 448220)
Men hallå Riitta! Tag då med en hälsning från mig och säkert från många andra vänner här på Kalimera! Vi saknar dig Monica!

Masse


fb_gillabye_bye

Catlady 2022-08-07 20:04

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Å, hälsa Monica så gott från Catlady med!!
Hur mår alla fina kissar som Monica så snällt matade med hjälp av den djupa ugnsplåten??
Hoppas allt är bra med både henne, familjen och katterna!

simetra 2022-08-08 06:52

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 448219)
Pizanias är väldigt vanligt efternamn på ön, men jag kan fråga Monica nästa gång jag pratar med henne :-) Blir nog närmaste veckan :-)

Riitta

Ante det :o men skulle ändå vara kul om det var släktingar. Hälsa och säg att hon är saknad här på forumet men med all respekt för hennes beslut :)

Kalimera 2022-08-09 10:26

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Riitta, du får hälsa från mig också! Tack henne för det fina brevet och boken hon skickade mig. Det var mycket trevlig läsning där hon berättade om sitt liv utan internet. Saknar henne jättemycket!

LaRose 2022-08-09 23:39

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Jag saknar också Monica, som du säger Janne, jättemycket!

Alala 2022-08-10 04:37

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Masse (Inlägg 448220)
Men hallå Riitta! Tag då med en hälsning från mig och säkert från många andra vänner här på Kalimera! Vi saknar dig Monica!

Masse

Så är det. Vi saknar Monica! Hoppas hon har det fint.

/ Anne bye_bye

Netwolf 2022-08-10 07:34

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Ja, hälsa från mig med! Hon är saknad :)

/Netwolf

Riitta 2022-08-10 09:10

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Jag skall ringa henne närmaste dagarna och hälsa från alla :-) Tyvärr blev det inget besök på Kalymnos i år, men hoppas på nästa år :-)

Riitta

Riitta 2022-08-11 20:49

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Nu har jag pratat med Monica :-) Hon blev så glad för alla hälsningar och hälsade tillbaka att hon mår bra och har ingen dator mera :-) Janne, jag berättade också att du tackade för boken och brevet :-) Hon lät väldigt glad att folk kom ihåg henne :-) Hon sa att det känns som hela Grekland har kommit till Kalymnos nu för att fira Maria dagen. Jättesvårt och hitta parkering för scootern :-)

Riitta

Riitta 2022-08-11 20:50

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Glömde och skriva att den Pizaniatösen på tavernan var inte någon släkting :-)

Riitta

Masse 2022-08-11 23:27

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Jättekul att höra att allt är bra med Monica. Tänker ofta på så mycket trevligt om grekiskt vardagsliv som hon bjudit oss på här på Kalmiera. klapp_klap

Masse

simetra 2022-08-12 06:56

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Roligt att höra att allt är bra med henne och att livet tuffar på som vanligt på Kalymnos. Och tack Riita för att du frågade om tavernan som jag undrade över :)

Kalimera 2022-08-14 13:49

Sv: Ett tavernabesök på Kalymnos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 448302)
Janne, jag berättade också att du tackade för boken och brevet

Tack snälla Riitta! klapp_klap


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT