Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Ska du åka till Grekland 2010? (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=21106)

Kalimera 2009-10-20 13:38

Ska du åka till Grekland 2010?
 
2009 var inget bra år för turismen i Grekland, av kända skäl. Det var ingen direkt överraskning att det blev som det blev. Inte heller jag var i Grekland lika länge som under ”normala” år. Nästa år ska det bli ändring på det, i alla fall från min sida. :)

Jag tror att 2010 kommer att bli ett kanonår. Många som inte åkte utomlands i år kommer att göra det nästa år. Tror jag. Flera pensionatägare som jag har haft kontakt med nu i höst säger att de redan börjat få in bokningar, och bra många fler än vid samma tid för ett år sedan. Ett annat tecken är att det redan är nästan 50 nedräknare publicerade på Kalimera. I vanliga fall brukar det dröja ända in i januari innan så många nedräknare är beställda.

Hur gör du nästa år? Kommer du att resa till Grekland?

Lägg din röst här ovan.

ouzomini 2009-10-20 14:20

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Hej
Naturligtvis kommer vi att åka till Grekland. Det är bokat och klart, nedräkningen fungerar också fr o m idag. Det blir Rhodos som vanligt, den sk sommarstugan där vi inte behöver göra någonting annat än att njuta och ha trevligt
Inger

Nektaria 2009-10-20 14:20

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 183995)
2009 Hur gör du nästa år? Kommer du att resa till Grekland?

Lägg din röst här ovan.

Självklart! Flera vänner ska ses, samma tid, samma plats, olika nationaliteter!

Lena

inkfish 2009-10-20 16:42

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Ja! Jag har redan biljetter till första resan och ska göra en andra också.

Och det blir bara nya öar den här gången:)

Lissi 2009-10-20 17:08

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Vi ska till Grekland nästa år såklart, men inte en sommarresa utan på annan årstid.
För en gångs skull har vi INTE bokat ännu, vilket känns konstigt, men man vänjer sig nog vid tanken.;)

Lissi - som längtar till avfärd på fredag morgon

litentuva 2009-10-20 17:12

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Kreta blir det som vanligt men vi har inte bestämt om vi ska flyga direkt el via nån annan ö på vägen. Troligtvis blir det 4-5 veckor och vi åker nog efter midsommar.

Marouli 2009-10-20 17:36

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Jajamen!
Har tryckt på "boka"knappen idag för nästa års sensommarresa:) Airtours var 1100 kr billigare per biljett än Apollo till samma destination,samma flygplan så det var inget att tveka om! Känns jättebra. En vårresa blir det också,men den är inte bokad ännu(bara preliminärt);)
Marouli

karinafp 2009-10-20 18:50

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Bokat och klart. Väntar på bekräftelsemailet så jag kan betala handpenningen. Tre veckor på Manos Plaza i Pigadia, yippee!!!_B-anana_B-anana_B-anana

Karin
som känner sig mycket glad och förväntansfull klapp_klapklapp_klapklapp_klap

Wardakis 2009-10-20 20:02

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Kreta för 40:e gången den 10 april. Bara resan ner är bokad än så länge. Hoppas att kunna stanna till slutet av maj-mitten av juni.
Gunilla

Hjalta99 2009-10-20 20:44

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
[quote=Kalimera;183995]Hur gör du nästa år? Kommer du att resa till Grekland?



Jajamänsan! Här har det bokats redan i lördags. Har aldrig bokat så tidigt men det blev bara så den här gången. Det blir flygstol till Kos för vidare befordran till Kalymnos... :D

/Eva

Martina E 2009-10-20 21:24

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Japp, resan redan bokad. Vi är nio stycken som åker i juni. Känns konstigt och skönt att ha bokat så här tidigt, men det är bara resan till Aten t/r som är bokad + hotell sista natten. Resten får vänta tills vi åker.
//Martinaklapp_klap

Riitta 2009-10-20 21:28

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Inte bokat, men hoppas på samma plan som Hjalta99:D
Och helst ett par resor till:rolleyes:

Riittabye_bye

Hjalta99 2009-10-20 22:08

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 184075)
Inte bokat, men hoppas på samma plan som Hjalta99:D
Och helst ett par resor till:rolleyes:

Riittabye_bye


Självklart Riitta! Jag håller en plats till dig... flabb_flab

/Eva

grimm 2009-10-20 23:26

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Klart jag skall resa till Grekland!
Om jag bokat? Njäe inte direkt. Jag har lagt in om semester iaf :).

Skall jag vara ärlig så blir jag mer o mer less på att allt är klart långt i förväg, nu vill jag bara packa lilla duffelbagen och fara...

/Grimm, less på allt snack om vecka xx eller yy....

karinafp 2009-10-21 10:18

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Citat:

Ursprungligen postat av grimm
Skall jag vara ärlig så blir jag mer o mer less på att allt är klart långt i förväg, nu vill jag bara packa lilla duffelbagen och fara...

Sån't ser jag också fram emot, men det får bli när barnen har tröttnat på att åka med oss gamlingar... Ang_elx Nu räckte det inte med att boka för mig, maken och två barn, nu ska dotterns pojkvän också med. Apollo hade överhuvud taget inga "långresor" för fem personer, och dessutom har de inte kvar något enda hotell inne i Pigadia. :mad: Vi funderade på en kompromiss, bara två veckor och ett hotell som ligger halvvägs, men det kändes inte riktigt bra. Och dyrt var det, nästan 10 000 per person. __D

Men så såg jag att någon här hade bokat med Airtours. På hemsidan om man söker på Karpathos, står det fortfarande att nästa sommars program kommer "inom kort", men jag testade en annan väg. Gick direkt in på hotellet och provade att boka, och där gick det minsann! Två lägenheter på Manos Plaza, mitt i smeten. Tre veckor, boka-tidigt-rabatt 400 spänn per person, barnrabatt för pojkvännen som bara är 17 ;) när vi åker (oj, vad han kommer att få äta upp det! flabb_flab) och priset hamnade på runt 7 000 per person. (Apollo ville ha över 5 000 per person för enbart flygstol... :( och även där hade de bara två stycken.) Mycket rimligare, i synnerhet som det här blir första gången jag inte behöver betala för hela familjen, utan barnen står på egna ben. klapp_klap

Å, vad skönt det ska bli, vi har ju inte varit ner till Karpahos på två år, p g a resor annorstädes och annat. Vi har längtat oerhört! Vintern kommer att bli mycket lättare att uthärda nu..._B-anana

Karin

inkfish 2009-10-21 10:37

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Citat:

Ursprungligen postat av grimm (Inlägg 184082)

Skall jag vara ärlig så blir jag mer o mer less på att allt är klart långt i förväg, .

Jag är inte heller bekväm med det, så här tidigt har jag aldrig någonsin köpt biljetter. Några gånger har jag köpt i januari och tyckt att det är tidigt.

Men den här gången var biljetterna så billiga att jag kan avvara pengarna om jag inte åker, och då känns det mindre dramatiskt. Därför slog jag till så länge de finns.

core 2009-10-21 11:36

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Klart vi åker till Grekland. Bokat och klart hela familjen T&R Aten för 7000:- kändes för bra för att inte slå till_B-ananaNu ska bara resten planeras men något ska vi ju ha att göra dessa mörka höstdagar.

Core

Ikaros2 2009-10-21 12:08

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Har hus like utenfor Kalamata, så jeg er der støtt og stadig.:)
Skal høste oliven første uken i januar, feire den greske påsken samt være der resten av april, ta i mot storbesøk fra Norge i hele juni, etc.etc..
Har alle billetter fram til september!!!_B-anana

Bea 2009-10-21 12:57

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Japp, bokat och klart. Har aldrig heller bokat så tidigt i förväg (brukar ske nov/dec), men till skillnad från andra känner jag mig bara nöjd med tidig bokning... Billigare lär det inte bli i varjefall, och nu har man ju tid att längta och planera och planera om och läsa och titta på bilder och inspireras och längta...
Bea

Katitzi 2009-10-21 14:10

Sv: Ska du åka till Grekland 2010?
 
Jag har två preliminärbokningar ligger inne på Lesvos. Vet att jag vill åka dit, men kan inte riktigt bestämma var jag ska bo! Ang_elx

Greece for ever klapp_klap Katitzi


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT