Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hemelektronik (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Kamerabatteri (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=37980)

Ylvan 2015-03-16 20:30

Kamerabatteri
 
Hej!


Köpte en Panasonic TZ40 innan jul och är supernöjd. Har dock upptäckt den hårda vägen att jag behöver skaffa ett extra batteri och tänkte i samma veva skaffa en laddare. Det finns ju en uppsjö av batterier till kameran, hittar dock inget äkta Panasonic batteri på någon av de sv hemsidorna.


Så hur har ni som redan har en Panasonic kamera gjort, vad är eran erfarenhet av batterier? Är något märke av batteri och laddare bättre än något annat, eller är det bara att ta något?

simetra 2015-03-17 08:18

Sv: Kamerabatteri
 
Menar du att det inte ingick batteriladdare till din kamera när du köpte den :confused: Har kamera av annat märke än din som jag köpt till ett par extrabatteri till på Kjell & Co och upplever att dessa håller mycket längre än originalbatteriet konstigt nog...

Ylvan 2015-03-17 15:53

Sv: Kamerabatteri
 
Ingen laddare ingick utan batteriet laddas i kameran, och det tar nästan 3,5 timmar om batteriet är helt urladdat. Har fått ett presentkort på netonnet och de har ju batterier och laddare som passar till kameran, dock är det ju inte Panasonic original. Men du har ju god erfarenhet av annat än original batteri så det kanske bara är att beställa något och så blir det bra. Tack för svar :)

Kalimera 2015-03-18 19:46

Sv: Kamerabatteri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ylvan (Inlägg 356899)
Ingen laddare ingick utan batteriet laddas i kameran, och det tar nästan 3,5 timmar om batteriet är helt urladdat.

Jag har också en Lumix där batteriet inte går att ta ut för laddning. Men så lång tid som 3,5 timmar tar det inte att ladda det. Jag använder kameran väldigt mycket när jag är i Grekland, och laddar den på natten. Jag har alltid laddare med ut om batteriet skulle ta slut på dagen/kvällen, men det har inte hänt ännu.

Mahava 2015-07-22 10:49

Sv: Kamerabatteri
 
Har också en lumix, batteriet går att ta ut men laddas i kameran, tar kanske 1,5 timme, ganska snabb, men batteriet räcker samtidigt inte så jättelänge,funderar på att köpa ett till batteri, finns ju billiga 3dje parts att köpa samtidigt så är det usb sladd i ena ändan så jag kan ladda med powerbanken om det behövs

Lissi 2015-07-22 13:01

Sv: Kamerabatteri
 
...läste Kalimerabatteri i rubriken och undrade vad den kunde handla om..;) nu vet jag.

Lissi

Monica P 2015-07-22 17:25

Sv: Kamerabatteri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Lissi (Inlägg 369506)
...läste Kalimerabatteri i rubriken och undrade vad den kunde handla om..;) nu vet jag.

Lissi


Jag med, Lissi. Värmen har gjort mig lite slö.

kari 2015-07-22 19:56

Sv: Kamerabatteri
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ylvan (Inlägg 356899)
Ingen laddare ingick utan batteriet laddas i kameran, och det tar nästan 3,5 timmar om batteriet är helt urladdat. Har fått ett presentkort på netonnet och de har ju batterier och laddare som passar till kameran, dock är det ju inte Panasonic original. Men du har ju god erfarenhet av annat än original batteri så det kanske bara är att beställa något och så blir det bra. Tack för svar :)

Jeg kjøpte mitt nye Kamera, Panasonic TZ 40, på Netonnet i mai, valgte et tilbud med ekstra Batteri og original Panasonic veske:)
- noen lader har jeg ikke, lader begge i kameraet:)
I ferier, og ellers, når jeg vet jeg kommer til å ta mange bilder, starter jeg dagen med to fullt ladede batterier :)
Jeg har ikke tatt tiden, men mine batterier trenger og mye lenger tid enn 1,5 t på å lades, tror det er nærmere 3, 5 jeg og, skal følge med neste gang :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT