Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kalimeras hörna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Peloponessos – here I come! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39170)

Kalimera 2020-03-12 15:10

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av C@nny (Inlägg 426333)
Jag hoppas att jag oxå kommer till Voidokilia beach en dag :)

Det hoppas jag också. :)

Kalimera 2020-03-12 15:11

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Spizeman (Inlägg 426337)
Peleponnesos har allt som öarna har, men mycket mer privatliv och variationer.

Håller helt med. klapp_klap

lemon 2020-03-18 16:27

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Ja, det är outsägligt vackert och genuint (på riktigt, inte turistbroschyrsgenuint) där. Trakten runt Pylos är underbar och utsikten från Anezina är svårslagen.

Alala 2021-11-11 10:26

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Jag är superförtjust i denna tråd så jag läste den ännu en gång till. :) Janne, dina fina bilder och entusiasm är så underbara, man vill bara dit! Jag har ju bara varit till Nafplio (där du inte var) och den delen av Peloponnesos, men vill ju absolut besöka alla de olika fingrarna.

Såg för ett tag sen att Aegean skall flyga Helsingfors-Kalamata från slutet av mars till slutet av april nästa år. Hoppade ju nästan av stolen av lycka! Även om jag vet att jag inte kan resa då. flabb_flab Men jag hoppas att andra gör det så att det inte blir ett snabbt slut på denna rutt.

Hur är det Janne? Har du fortfarande i tankarna att resa tillbaka till Peloponnesos? Du skulle ju skriva dina memoarer i Limeni, remember?

Någon som har planerat en resa till Peloponnesos nästa år?

/ Anne :)

Farmony 2021-11-11 12:51

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Peloponnesos är fantastiskt fint! Har åkt med Aegean Air 4 ggr (2014-2017).Suveränt flygbolag, låga priser och då ingick även mat och dryck!! Tyvärr ingen bokad resa dit, 0ch med rådande pandemiläge får man nog lägga ner resplanerna - tyvärr snyft_drop


/Ulla bye_bye

Kalimera 2021-11-11 13:45

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 443319)
Hur är det Janne? Har du fortfarande i tankarna att resa tillbaka till Peloponnesos? Du skulle ju skriva dina memoarer i Limeni, remember?

Jag vill verkligen tillbaka, jag har ju så oerhört mycket kvar att se och göra. Peloponnesos är helt fantastiskt.

Men några resplaner har jag tyvärr inte, inte ens för att skriva mina memoarer. flabb_flab

Jag börjar ärligt talat undra om inte 2022 också är ett förlorat år. :o

Alala 2021-11-12 05:06

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Farmony (Inlägg 443321)
Peloponnesos är fantastiskt fint! Har åkt med Aegean Air 4 ggr (2014-2017).Suveränt flygbolag, låga priser och då ingick även mat och dryck!! Tyvärr ingen bokad resa dit, 0ch med rådande pandemiläge får man nog lägga ner resplanerna - tyvärr snyft_drop


/Ulla bye_bye

Aegean har fungerat bra för oss också och det att både mat och dryck ingick var ju verkligen trevligt. Kanske har detta ändrats nu på grund av pandemin? Det är så väldigt tråkigt att läget ännu är så osäkert.

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 443331)
Jag vill verkligen tillbaka, jag har ju så oerhört mycket kvar att se och göra. Peloponnesos är helt fantastiskt.

Men några resplaner har jag tyvärr inte, inte ens för att skriva mina memoarer. flabb_flab

Jag börjar ärligt talat undra om inte 2022 också är ett förlorat år. :o

Vi får bara vänta på bättre tider. Men bra att du inte har gett upp dina planer. Man kan ju resa, det är ju bevisat av många även här på forumet. Men om nästa år vet vi ju ingenting.

Undrar hur många gånger jag återkommer till denna tråd förrän jag slutligen gör resan till Peloponnesos? Ang_elx

/ Anne bye_bye

Kalimera 2021-11-16 16:29

Sv: Peloponessos – here I come!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 443342)
Undrar hur många gånger jag återkommer till denna tråd förrän jag slutligen gör resan till Peloponnesos?

Jag kommer nog också att återkomma till tråden innan jag kan återkomma till Peloponnesos, som det verkar just nu i alla fall.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT