Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Avbokad resa (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44788)

perlen 2021-08-20 10:03

Avbokad resa
 
Vi har efter mycket funderingar och avvägningar bestämt oss och avbokat vår resa i September. Vår plan var en öluff Athen-Serifos-Milos-Naxos-Amorgos-Athen. Många delar har påverkat vårat beslut som inte var lätt och som känns tråkigt och ledsamt inte minst då vi så gärna vill bidra till alla små näringsidkare på öarna ska kunna överleva. Försöker tänka att det blir möjligt nästa år men just nu känns det så hopplöst och osäkert med utvecklingen och det känns så ledsamt att tänka på hur Grekland påverkats av så mycket elände. Vet också att när värsta besvikelsen lagt sej så börjar nya planer smidas för drömmen om Grekland och öluff kommer jag alltid ha.

Kalimera 2021-08-20 11:08

Sv: Avbokad resa
 
Citat:

Ursprungligen postat av perlen (Inlägg 441366)
Vi har efter mycket funderingar och avvägningar bestämt oss och avbokat vår resa i September. Vår plan var en öluff Athen-Serifos-Milos-Naxos-Amorgos-Athen. Många delar har påverkat vårat beslut som inte var lätt och som känns tråkigt och ledsamt inte minst då vi så gärna vill bidra till alla små näringsidkare på öarna ska kunna överleva. Försöker tänka att det blir möjligt nästa år men just nu känns det så hopplöst och osäkert med utvecklingen och det känns så ledsamt att tänka på hur Grekland påverkats av så mycket elände. Vet också att när värsta besvikelsen lagt sej så börjar nya planer smidas för drömmen om Grekland och öluff kommer jag alltid ha.

Jag förstår er helt och hållet, och jag förstår också att det var ett svårt beslut. Våren 2020 skrev många att de hoppas komma iväg till hösten 2020, sedan var det hopp om att komma iväg 2021, och nu börjar jag se att folk börjar hoppas på 2022. Hur ska detta sluta? :confused:

minda 2021-08-20 11:33

Sv: Avbokad resa
 
Även vi har bokat av vår öluff Aten-Amorgos -Koufonissi-Paros och Naxos. Det är vemodigt och inte kul att skriva till alla att vi nu avbokar och istället hoppas på sommaren 2022. Dock har vi funderingar på att ev styra om och våga oss till Alonissos i september. Smittspridningen ser ju betydligt bättre ut i Sporaderna enligt alla rapporteringar. Vi följer utvecklingen och ser hur det blir.

Netwolf 2021-08-22 11:16

Sv: Avbokad resa
 
Tråkigt att hör att ni fått avboka. Vi är hemma sen nån vecka nu, men visst tvekade vi länge.

Resan gick iaf bara fint. Check av covidpass på landvetter, mask på planet o flygplats. Sen var det ingen i Grekland som efterfrågade några som helst dokument. Inte ens när vi kom. Det vara bara att knalla ut. Vi hade förbokat hyrbil och hade hyrt eget hus. Alla måltider på restaurang intogs utomhus och den enda gg man gick in nånstans var på nån mini-market.

I väntan på bagaget på Landvetter vid hemkomst, så testade vi oss. Negativt svar kom två dar senare.

/Netwolf

Kalimera 2021-08-22 14:44

Sv: Avbokad resa
 
Citat:

Ursprungligen postat av minda (Inlägg 441376)
Smittspridningen ser ju betydligt bättre ut i Sporaderna enligt alla rapporteringar. Vi följer utvecklingen och ser hur det blir.

Ja, Sporaderna (utom Skiathos) har klarat sig bra än så länge.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:21.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT