Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Milos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=53)
-   -   Inblåst på Milos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42396)

Ingrid Gunilla 2018-09-26 17:24

Inblåst på Milos
 
Det är full storm! Alla färger inställda! Att bada och sola är inte att tänka på? Vad gör man då på Milos i tre dagar? Ge mig några tips som passar ett par äldre damer (alltså inte bergsklättring eller långa vandringar). Är trött på att sitta inne och dricka ouzo och spela kort!

Hälsning Gunilla

RobEri 2018-09-26 21:02

Sv: Inblåst på Milos
 
Samma sak här på Naxos. Det går knappt att stå upp utan att bli bortblåst. Kallt. Långa köer utanför de flesta resebyråer, folk som försöker boka om sina resor. Såg en färja som kom till Naxos vid 20-tiden igår, släppte ut passagerare och stannade kvar. Jag har sällan sett så hårda vindar under alla mina båtluff i Grekland.
Men vinden avtar imorgon på e.m.

Kajja 2018-09-26 21:13

Sv: Inblåst på Milos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ingrid Gunilla (Inlägg 411853)
Ge mig några tips som passar ett par äldre damer (alltså inte bergsklättring eller långa vandringar). Är trött på att sitta inne och dricka ouzo och spela kort!

Hälsning Gunilla

Det låter inget vidare! Kan ni inte ta med er kortlek eller Yatzy till nån taverna så träffar ni säkert lite nytt folk som ni kan umgås och prata med och samtidigt äta nåt gott!
Rekommenderar Plump!! Ett kortspel som är enkelt o roligt. Lycka till och hoppas det blir bättre dagar.
/ Kajja bye_bye

Spizeman 2018-09-27 05:06

Sv: Inblåst på Milos
 
Enligt sjörapporten så ser det ut att bli ok i morgon och sedan bara bättre

Kalimera 2018-09-27 13:51

Sv: Inblåst på Milos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Ingrid Gunilla (Inlägg 411853)
Det är full storm! Alla färger inställda! Att bada och sola är inte att tänka på? Vad gör man då på Milos i tre dagar? Ge mig några tips som passar ett par äldre damer (alltså inte bergsklättring eller långa vandringar). Är trött på att sitta inne och dricka ouzo och spela kort!

Det finns inte mycket att göra på Milos om det blåser så mycket att det inte går att vara på stränderna. Det finns ett gruvmuseum i Adamas, men det kanske låter mindre lockande än att spela kort och dricka ouzo.

Det finns några katakomber och en antik teater som ni kan åka och titta på. Läs mer om det här.

Vädret ska bli bättre, så ni kanske trots allt hinner med någon sol- och baddag.

ofelia 2018-09-27 20:24

Sv: Inblåst på Milos
 
Hej!
Faktum är att vi tyckte gruvmuseét var värt ett besök. Intressant att få veta mer om arbetet som utförts och de visade en intressant film där personer som arbetat intervjuades.

/Ofelia

Kalimera 2018-09-28 15:02

Sv: Inblåst på Milos
 
Citat:

Ursprungligen postat av ofelia (Inlägg 411919)
Faktum är att vi tyckte gruvmuseét var värt ett besök. Intressant att få veta mer om arbetet som utförts och de visade en intressant film där personer som arbetat intervjuades.

Vad kul! Då ska jag titta in där nästa gång vi är på Milos.

ofelia 2018-10-02 21:23

Sv: Inblåst på Milos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 411940)
Vad kul! Då ska jag titta in där nästa gång vi är på Milos.

Ja, någon timme eller två :)- absolutfb_gilla


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:17.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT