Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Chaniakusten (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=47)
-   -   Forskaren som försvann (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43071)

Netwolf 2019-07-10 13:22

Forskaren som försvann
 
En amerikansk kvinnlig forskare försvann från Kolumbari häromdagen och hon har nu hittats död i en övergiven bunker från andra världskriget. Fy så hemskt! :eek: Stackars hennes familj och barn. :(
Det låter ju som något hämtat från en deckare..

Är det någon som vet exakt var denna bunker ligger? Ska tydligen vara i Maleme-området.

/Netwolf

Kalimera 2019-07-10 14:53

Sv: Forskaren som försvann
 
Jag har följt det är lite grann, och det är ju oerhört tragisk. Men jag vet inte var den exakta platsen ligger.

Alala 2019-07-12 05:52

Sv: Forskaren som försvann
 
Fruktansvärt det som hände den amerikanska kvinnan. Hon var ute på en löprunda och så hände detta. Enligt denna reprtage måste det vara någon som känner bra till området som har gjort detta, eftersom inte vem som helst har kännedom om grottan hon fördes till.

https://greece.greekreporter.com/201...-coroners-say/

Tack för boktipset. Undrar om jag kan läsa den? Är tillräckligt klaustrofobisk nu redan.

/ Anne

Netwolf 2019-07-12 13:03

Sv: Forskaren som försvann
 
Jag tycker det är så skumt. Varför mördas just hon? En 60-årig kvinna, som är ute på en löptur. Hon jobbade tydligen med molekylärbiologisk forskning och det kan innebära allt från att ta fram nya mediciner till nanoteknologi.

Nu konspirerar jag, men tänk om hon var nåt på spåren. Hade kommit på nåt revolutionerande, eller nåt som inte tålde att visas upp i dagens ljus...

Jag tror inte vi hört det sista om denna historien.

/Netwolf

Athanasia 2019-07-12 20:21

Sv: Forskaren som försvann
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 419523)
Jag tycker det är så skumt. Varför mördas just hon? En 60-årig kvinna, som är ute på en löptur. Hon jobbade tydligen med molekylärbiologisk forskning och det kan innebära allt från att ta fram nya mediciner till nanoteknologi.

Nu konspirerar jag, men tänk om hon var nåt på spåren. Hade kommit på nåt revolutionerande, eller nåt som inte tålde att visas upp i dagens ljus...

Jag tror inte vi hört det sista om denna historien.

/Netwolf

Du borde bli författare

Netwolf 2019-07-12 23:23

Sv: Forskaren som försvann
 
Citat:

Ursprungligen postat av Athanasia (Inlägg 419538)
Du borde bli författare

Har flera påbörjade romaner, men kommer aldrig till skott...

Kalimera 2019-07-15 17:55

Sv: Forskaren som försvann
 
Enligt Ekathimerini har en man gripits för mordet. Han ägde tydligen land nära bunkern och kände området väl.

Getpinglan 2019-07-15 18:51

Sv: Forskaren som försvann
 
Tack Janne för den snabba uppdateringen. Otäckt att försöka dölja ett fruktansvärt mord i spåren av andra fruktansvärda händelser. Bra att mördaren är fast.

Netwolf 2019-07-15 23:55

Sv: Forskaren som försvann
 
Förlåt, men jag tycker det låter helt bisarrt. Visserligen har 27-åringen erkänt, men vad är motivet? Vrf har han ihjäl en 60-årig utländsk kvinna och blockerar hennes andningsvägar och dessutom placerar henne i en bunker från andra världskriget, som tydligen inte alls är så obesökt.
Varför? Jag tycker detta är sååå skumt!

/Netwolf

Nolltrefem 2019-07-17 12:33

Sv: Forskaren som försvann
 
En misstänkt man 27 år gammal är gripen och ska enligt grekiska polisen ha erkänt mordet. Allt enligt CNN.

kimmen 2019-07-17 13:44

Sv: Forskaren som försvann
 
Enligt Aftonbladet, som hänvisar till CNN, handlar det om en våldtäkt.

/kimmen

Smultron 2019-07-17 15:04

Sv: Forskaren som försvann
 
På nyhetssidorna "keeptalkinggreece.com" och "greece.greekreporter.com" kan man läsa mer om fallet. Ingen trevlig läsning! Galningar finns visst överallt!
:(

Netwolf 2019-07-18 06:50

Sv: Forskaren som försvann
 
Så otroligt vidrigt! :mad: Stackars människa att behöva sluta sina dagar så. :(
Men skönt att de fick tag på GM så snabbt.

/Netwolf

Kalimera 2019-07-26 09:31

Sv: Forskaren som försvann
 
The Guardian har skrivit en del om fallet och det är verkligen en ledsam läsning.

Netwolf 2019-07-27 08:54

Sv: Forskaren som försvann
 
Nu har en fransk turist hittats knivmördad på södra delen av ön. Vad är det som händer på Kreta egentligen? :eek:

/Netwolf


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT