Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Hitta biljetter (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=31175)

Elisabet 2012-07-29 23:47

Hitta biljetter
 
På vilka bokningssajter och hos vilka flyg/rese-bolag hittar ni de bästa biljetterna till Grekland nu?

Ålands Tapsa 2012-07-30 12:37

Sv: Hitta biljetter
 
Flygresor.se ger ganska bra riktlinjer vad det kostar och vilka alternativ man har. Sedan kan man gå in på flygbolagens hemsidor (de som flyger tex. från Stockholm till Grekland) ellr boka via ngn. av de internetresebyrå som Flygresor.se visar länkar till. Boende hittar man nästan bäst via booking.com om man vet vart man ska resa. Jag bokar först flyg och sedan boende för att det finns alltid boende att få (gäller resor till Spanien och Portugal, i Grekland semestrar vi på Samos och bor i Anthemis, dit behöver vi bara flybokning, boende är fixat):)

Bluesea 2012-07-30 12:59

Sv: Hitta biljetter
 
Ryanair flyger billigt till Kreta, Korfu, Kefanolia, Kos, Rhodos, Thessalokini.

Ingela A 2012-07-30 16:25

Sv: Hitta biljetter
 
www.solresor.se

Lissi 2012-07-30 18:47

Sv: Hitta biljetter
 
Vi använder ofta travelstart eller flygstolen.
Hittar vi en billig resa så brukar vi jämföra med många andra som har exakt samma resor och det kan vi tjäna en hundring på eller mer. Det finns ju hur många söksidor som helst och alla har i princip samma flygbolag och tider. Bara priset skiljer.
De gånger vi inte har lust med mellanlandningar blir det oftast SAS som har haft bra priser till Aten

Lissi - som dock åker charter till Tilos

Elisabet 2012-07-30 23:19

Sv: Hitta biljetter
 
Tack!

Fick sån lust att börja leta - det var ju ett tag sen sist!

Lissi, åkter du charter till Tinos? Jag trodde du hade ett privat boende där, där du alltid bor?

kimmen 2012-07-30 23:35

Sv: Hitta biljetter
 
Citat:

Ursprungligen postat av Elisabet (Inlägg 283036)
Lissi, åkter du charter till Tinos? Jag trodde du hade ett privat boende där, där du alltid bor?

Lissi kan säkert svara för sig själv, men jag tror att du blandar ihop Tinos och Tilos...:)

/kimmen

Masse 2012-07-30 23:47

Sv: Hitta biljetter
 
De tre ställen som jag använder absolut mest är

- SAS hemsida. SAS har i vårt tycke suveräna flygtider Köpenhamn-Aten (dvs utresa tidig morgon och hemresa vid lunchtid) och ibland hittar man riktigt bra priser. Förstår att Köpenhamn inte är aktuellt för dig som finns i norr, men de finns ju på flera flygplatser.

- momondo.se Jag tycker att Momondo har bra och överskådlig hemsida med bl a stapeldiagram som kan underlätta att hitta bästa priserna.

- destination.se Bra och lättsökt sajt vad gäller charterbolagens samlade utbud av både flygstolar och restersor med boende.

:) Masse

Elisabet 2012-07-30 23:50

Sv: Hitta biljetter
 
Citat:

Ursprungligen postat av kimmen (Inlägg 283039)
Lissi kan säkert svara för sig själv, men jag tror att du blandar ihop Tinos och Tilos...:)

Ah! Läste för snabbt!

Men frågan kvarstår... Varför charter? Det brukar du/ni väl inte göra?

Lissi 2012-07-31 06:19

Sv: Hitta biljetter
 
Elisabet: Vi såg ett bra pris på 2 veckor till Tilos i sept-okt från Sturup med Ving och boende på Annas och kände att "Gud så skönt att slippa försöka leta flyg till Rhodos med bra pris från Gbg eller Sturup och sen ta oss över till Tilos själva"
Jag var tvungen att boka dessa veckor tidigt i våras och kunde inte hitta klipp och sticka senare eller tidigare.
IBLAND, är det skönt med charter och när resan bokades var det så ovisst med Greklands situation så det kändes helt OK:D:D
Vi gör en avstickare på några dar till Nissyros också har vi tänkt.

Jag har i princip inget alls emot charter om det passar i pris och tid;)

Lissi - inte så många veckor kvar

Elisabet 2012-07-31 10:13

Sv: Hitta biljetter
 
Okej, jag förstår. Jag hade säkert gjort detsamma. Menade inte alls att du skulle ha något emot charter. Blev bara lite förvånad. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT