Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Fototävling 2011 - vinnarbilderna (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=28882)

Anneke 2011-12-15 22:08

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Hjärtligt tack till alla som röstade på min bild i "Maritima klassen". Tänk att jag vann! Snacka om nybörjartur._B-anana
Gratulerar samtidigt alla andra som fått sina bilder placerade i de olika kategorierna. Så många fina bilder det fanns att välja mellan.

Tack för en spännande tävling.klapp_klap

Marianne 2011-12-16 08:58

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Verkligen välförtjänta placeringar, Anne, Mette och Anneke!
Era bilder var bland våra topplaceringar. STORT GRATTIS!

Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 259581)
Därefter kanske vi har en extra fototävling, något vi har haft vissa år. Den kategorin brukar kort och gott heta "Min bästa Greklandsbild!.

Fin kategori, Janne.

Lissi 2011-12-16 12:10

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Marianne (Inlägg 259588)
Verkligen välförtjänta placeringar, Anne, Mette och Anneke!
Era bilder var bland våra topplaceringar. STORT GRATTIS!
Fin kategori, Janne.

Ja där ryms ju allt och superfotografer finns ju bevisligen!

Lissi

Rolf 2011-12-16 14:15

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Ett stort grattis till er som vann och till alla er andra som bidragit med fina bilder i de olika grupperna. Det har varit jätteskoj att se och följa placeringarna och hur ni har tolkat de olika kategorierna.
Ser redan framemot sommarens fototävling på Kalimera och vad den kan innehålla och erbjuda.
Grattis än en gång!
Rolf

Netwolf 2011-12-16 15:15

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Jag noterade att vinnarna i alla kategorier är kvinnor. Gjorde en liten högst ovetenskaplig undersökning, av de trettio bäst placerade. Detta visade att:

- Kategori Maritimt. Där var 60 % av vinnarna kvinnor. Bäste man på tredje plats.
- Kategori Trappor. Kvinnliga vinnare var 70 %. Bäste man på andra plats
- Kategori Speciallösningar. Där hade vi hela 80 % kvinnor och bäste man först på plats 5.

Låt oss stanna upp ett ögonblick och ställa oss några frågor.

Är kvinnor bättre fotografer?
Är den övervägande delen av de inskickade bidragen från kvinor, vilket gör att de har större chans?
Beror det på att de som röstat till största delen är kvinnor och därmed tilltalas av andra kvinnors motivval?

Dessa frågor förblir obesvarade, och kanske somnar vi manliga fotografer i vredesmod. Dock blir vårt sinnelag frommare, när julens glada budskap om frid på jorden, når oss i juletidens morgon.

/Netwolf - Man, men icke någon dålig förlorare :)

Kalimera 2011-12-16 15:56

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 259613)
Låt oss stanna upp ett ögonblick och ställa oss några frågor.

Är kvinnor bättre fotografer?
Är den övervägande delen av de inskickade bidragen från kvinor, vilket gör att de har större chans?
Beror det på att de som röstat till största delen är kvinnor och därmed tilltalas av andra kvinnors motivval?

Dessa frågor förblir obesvarade, och kanske somnar vi manliga fotografer i vredesmod. Dock blir vårt sinnelag frommare, när julens glada budskap om frid på jorden, når oss i juletidens morgon.

Det var fanimej det bästa inlägg jag läst sedan jag konfirmerade mig! flabb_flab

Heja Karl-Bertil! _B-anana

Mette 2011-12-16 15:58

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 259613)
Jag noterade att vinnarna i alla kategorier är kvinnor.

Netwolf, jeg gjorde samme iagttagelse.

Fotografi er egentlig en mande-hobby. Du ser tit mænd med store kameraer og et kæmpe zoom-optikker - så det er egentlig mærkværdigt, at ikke flere mænd er repræsenteret. Men igen - det øger chancen for os andre ;)

Lissi 2011-12-16 18:33

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Maken i huset konstaterar lite torrt att killar är inte lika intresserade av att välja ut foton samt skicka in. Är kortet taget så "that´s it" . Män tävlar bara när prissumman är i kronor....:eek::eek:
...och honom är man gift med:D

Lissi - som dock utan större tvång fått honom till Grekland 3 ggr i år och han ska
dit lika många nästa år, men det vet han inte om ännu....
...Julen firar han i gott sinnelag med mig i Grekland och kameran släpper han ogärna ifrån sig när man är där, men tävla??? Mycket sällan!

Janérik 2011-12-17 00:35

Sv: Fototävling 2011 - vinnarbilderna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 259613)
Är kvinnor bättre fotografer?
/Netwolf - Man, men icke någon dålig förlorare :)

Äh, det är väl så enkelt så att kvinnor har en handväska där de kan ha kameran med sej hela tiden ;)
Sedan måste man ju också vara lite imponerad av att det finns topplacerade bilder i fototävlingen som är tagen med mobilkamera. Jag tror inte det är många fototävlingar som kan uppvisa det.

Mvh Janérik, som aldrig orkat söka fram bilder för att skicka in till någon fototävling.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT