Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Grekiska trottoarer i Kos stad (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44105)

Kalimera 2020-10-20 16:36

Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Det är inte sällan man får väja för träd och annat gojs på grekiska trottoarer. Jag tror att det värsta exempel jag har sett är här i Kos stad.

https://www.kalimera.se/bilder/grekland/kos-gata.jpg

Man undrar vad som kom först: träden eller trottoarerna?

Catlady 2020-10-20 19:30

Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Trottoarer?? Vilka trottoarer? De finns bara i stora städer som Athen.... I övrigt är de, visserligen, där men fulla av moppar, cyklar, träd och buskar ;) Fint stenlagda men så smala och i olika nivåer att de i stort inte är möjliga att använda som fotgängare;) gatan är bättre... Är det något grekiska bilförare ser upp med är det "fotfolket", inne i byarna i alla fall!
Catlady, som ändå gilar att "gå på byarna" ;)

C@nny 2020-10-21 08:20

Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Trottoarerna är ju oftast som gjorda för att ex.vis kunna framföra barnvagnar! flabb_flabflabb_flab

//Conny :)

Netwolf 2020-10-21 08:36

Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Citat:

Ursprungligen postat av C@nny (Inlägg 433265)
Trottoarerna är ju oftast som gjorda för att ex.vis kunna framföra barnvagnar! flabb_flabflabb_flab

//Conny :)

Kommer ihåg, när man försökte ta sig fram med sulkyvagn i Grekland. Vadå trottoar? Och på stranden, var man tvungen att gå med vagnen, nere vid den packade sanden i vattenbrynet. Mitt bland alla bollspelande greker. Helt hysteriskt! flabb_flab

/Netwolf

C@nny 2020-10-21 18:54

Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 433266)
Kommer ihåg, när man försökte ta sig fram med sulkyvagn i Grekland. Vadå trottoar? Och på stranden, var man tvungen att gå med vagnen, nere vid den packade sanden i vattenbrynet. Mitt bland alla bollspelande greker. Helt hysteriskt! flabb_flab

/Netwolf

Ja exakt flabb_flabflabb_flab
Jag har ju haft med mig båda barnen med både kombivagnar samt sulky. Myntet har ju 2 sidor, - det som var positivt var ju när man kom in på tavernorna med barnvagnarna. Man blev alltid väl mottagen. klapp_klap

//Conny :)

Athanasia 2020-10-27 09:33

Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Grekiska trottoarer kan vara väldigt spännande..För 11-12 år sedan nere i Rethymno skulle jag ta mig en liten promenad för att gratulera en vän som fyllde år.Det var kväll ,jag traskade iväg efter huvudvägen,,de hade börjat gräva hål i trottoaren för att plantera palmer,,aktade mig noga för groparna tills.....Det kom en liten katt och slog följe med mig,då glömde jag allt vad gropar heter klev ner i en,,höll på ramla men lyckades få tag i ett rostigt stängsel på sidan. Ganska rejält blodvite uppstod på pekfinger och långfinger på högra handen,tog lugnt av mig ringar och stoppade i bröstficka och fortsatte min promenad med handen i högläge.Kom in på tavernan där födelsedagsbarnet jobbade.."Happy Birtday Maria ,,I think I need some help".Blev skjutsad av hennes son till akuten..båda fingrarna hopsydda(stygnen hade jag i 17 dagar).Hade som vanligt en väldigt fin vistelse,,inte några simturer dock.Grekiska trottoarer ÄR farliga:p

Netwolf 2020-10-27 11:14

Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Citat:

Ursprungligen postat av Athanasia (Inlägg 433438)
Grekiska trottoarer kan vara väldigt spännande..För 11-12 år sedan nere i Rethymno skulle jag ta mig en liten promenad för att gratulera en vän som fyllde år.Det var kväll ,jag traskade iväg efter huvudvägen,,de hade börjat gräva hål i trottoaren för att plantera palmer,,aktade mig noga för groparna tills.....Det kom en liten katt och slog följe med mig,då glömde jag allt vad gropar heter klev ner i en,,höll på ramla men lyckades få tag i ett rostigt stängsel på sidan. Ganska rejält blodvite uppstod på pekfinger och långfinger på högra handen,tog lugnt av mig ringar och stoppade i bröstficka och fortsatte min promenad med handen i högläge.Kom in på tavernan där födelsedagsbarnet jobbade.."Happy Birtday Maria ,,I think I need some help".Blev skjutsad av hennes son till akuten..båda fingrarna hopsydda(stygnen hade jag i 17 dagar).Hade som vanligt en väldigt fin vistelse,,inte några simturer dock.Grekiska trottoarer ÄR farliga:p

Hoppsan, som det kan gå. Ja. tur det inte blev värre även om att sy inte är det trevligaste man vet...

/Netwolf

Bachalos 2020-11-04 09:09

Sv: Grekiska trottoarer i Kos stad
 
Vet inte hur många gånger jag gått på just den trottoaren om jag inte ser fel.
Tsaldari street va?
Charmigt och underbart!
Funderar så starkt på att flytta dit.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:41.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT