Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Småkykladerna (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=54)
-   -   Efter stormen kom lugnet (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43294)

perlen 2019-09-17 15:00

Efter stormen kom lugnet
 
Sitter nu och avnjuter en grekisk sallad m god kall öl på taverna Avli på Donoussa här har vi fantastisk utsikt över bukten och Amorgos borta i horisonten bättre kan det knappast bli. Efter en ofrivillig natt på Santorini gick båttrafiken igen i söndags det otroliga trafikkaos som var på väg ner t hamnen har vi aldrig upplevt förut tog minst 1 Tim och vi kom ner precis när båten skulle avgå. Ett dygn på Naxos och sent igår kväll Blue star hit till Dounossa. Vaknade som i en dröm i morse med ett turkost hav nedan för vårat boende och en vind som nu är behaglig. Vi bor på Prassinos i det nyare huset på övervåningen med stor altan och 2 rum. Nu stannar vi här ett tag för att njuta av lugnet vi trivs redan mycket bra. Märks här att byn gått ner i lågsäsong då flera café och någon taverna stängt för säsongen

Alala 2019-09-18 10:51

Sv: Efter stormen kom lugnet
 
Fint att höra att vinden har avtagit. Nu är det bara att njuta!

/ Anne bye_bye

Kalimera 2019-09-18 13:54

Sv: Efter stormen kom lugnet
 
Citat:

Ursprungligen postat av perlen (Inlägg 422026)
Vi bor på Prassinos i det nyare huset på övervåningen med stor altan och 2 rum. Nu stannar vi här ett tag för att njuta av lugnet vi trivs redan mycket bra.

Åh, så underbart det låter! klapp_klap

Måste kännas extra bra med tanke på hur resan började. Kul att ni bor på Prassinos ,där har vi bott tre gånger. Underbara människor som äger stället.

Marco 2019-09-18 20:00

Sv: Efter stormen kom lugnet
 
Låter underbart. Anländer till Donoussa på lördag, det är en ny ö för mig och ser verkligen fram att utforska den, nya stränder, nya restauranger och caféer och nya vandringsstigar :)

yannis 2019-09-19 05:57

Sv: Efter stormen kom lugnet
 
Citat:

Ursprungligen postat av Marco (Inlägg 422075)
Låter underbart. Anländer till Donoussa på lördag, det är en ny ö för mig och ser verkligen fram att utforska den, nya stränder, nya restauranger och caféer och nya vandringsstigar :)

Ingen Chora Sfakia i år? Jag åker dit om 10 dar.
Birgitta

Marco 2019-09-19 11:56

Sv: Efter stormen kom lugnet
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 422077)
Ingen Chora Sfakia i år? Jag åker dit om 10 dar.
Birgitta

Hej Birgitta!
Jodå, jag var där i början på juni som jag brukar. Blev där 10 dagar denna gången och bodde som alltid hos Stavris. Önskar dig en riktig trevlig vistelse i byn.

Susie 2019-09-19 14:50

Sv: Efter stormen kom lugnet
 
Citat:

Ursprungligen postat av perlen (Inlägg 422026)
Vaknade som i en dröm i morse med ett turkost hav nedan för vårat boende och en vind som nu är behaglig.

Det findes ikke bedre :) Ha' det godt på Donoussa.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT