Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   direktflyg till Kykladerna (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42691)

perlen 2019-01-31 16:44

direktflyg till Kykladerna
 
Vi föredrar att flyga med direktflyg till någon ö och har när vi ska på öluff i Kykladerna flugit med Airtours till Mykonos eller Apollo till Santorini. Vi flyger oftast i mitten av september i 2 veckor. De senaste åren har apollos flygresor till Santorini höjts väldigt mycket och då har Airtours till Mykonos varit betydligt mer prisvärda runt 3.000/pp t o r. I år har tyvärr Airtours tagit bort sitt direktflyg till Mykonos och när jag letar direktflyg så hittar jag bara Apollo för dyra pengar t Santorini. Någon som har ett alternativt tips?

Netwolf 2019-01-31 19:05

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Vi åkte direkt till Mykonos med SAS för nåt år sen. Så fasligt dyrt var det inte heller.

/Netwolf

Janérik 2019-01-31 21:02

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Det går ju även att flyga med Norwegian till Santorini, hyfsade priser men det brukar vara lite knepiga tider.

Mvh Janérik

perlen 2019-01-31 21:22

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 415079)
Vi åkte direkt till Mykonos med SAS för nåt år sen. Så fasligt dyrt var det inte heller.

/Netwolf

I har också flera gånger åkt med SAS till Mykonos direkt till bra pris och då har även Airtours haft sina charterpassagerare på SAS planet men i år flyger tyvärr inte SAS direkt.

perlen 2019-01-31 21:24

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Citat:

Ursprungligen postat av Janérik (Inlägg 415080)
Det går ju även att flyga med Norwegian till Santorini, hyfsade priser men det brukar vara lite knepiga tider.

Mvh Janérik

Vad jag kan se så flyger tyvärr inte Norwegian direkt till Santorini så sent på säsongen som september

Mahava 2019-02-01 12:38

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Om ni inte hittar direktflyg så kan jag rekommendera Aegean, deras flighter brukar passa väldigt bra vid bytet i Aten, brukar sällan bli någon väntetid att tala om

yannis 2019-02-01 12:51

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Håller med Mahava.
Birgitta.

Kalimera 2019-02-01 13:52

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Har du kollat med Ving? De flyger också till Santorini.

perlen 2019-02-03 21:34

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Tack för tips. Har kollat Ving och kan tyvärr inte hitta några direktresor T Santorini verkar bara vara Apollo som flyger om man vill flyga direkt ut i kykladiska ö-världen ska undersöka vidare med Aegean. Apollo direkt till Santorini ligger nu på ca 4.800/pp dyrt tycker jag men samtidigt värt mkt med bra flygtider och direktflyg så det blir att fundera och börja planera årets 2 veckors ö-luff i september och detta med planering är ju ett så roligt nöje:)

Kalimera 2019-02-06 20:20

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Citat:

Ursprungligen postat av perlen (Inlägg 415170)
Tack för tips. Har kollat Ving och kan tyvärr inte hitta några direktresor.

Kolla här.

MariaJ 2019-02-11 22:41

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Citat:

Ursprungligen postat av perlen (Inlägg 415170)
Tack för tips. Har kollat Ving och kan tyvärr inte hitta några direktresor

Nej, jag kollade också på länken som Janne la ut men det är med reguljärflyg via Aten. Och vilka priser sen :eek: Såg ett hotell, två veckor i september för drygt 110 000 kr. Det skulle va nåt! Men frukost ingår i priset :D Fanns också billigare alternativ!

Kalimera 2019-02-13 17:22

Sv: direktflyg till Kykladerna
 
Citat:

Ursprungligen postat av MariaJ (Inlägg 415384)
Nej, jag kollade också på länken som Janne la ut men det är med reguljärflyg via Aten.

Hrm... Det verkar som flera charterarrangörer har ändrat strategi i år. Apollo säljer resor till Kefalonia, men de flyger inte längre dit själva. Det är ett av flera exempel.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT