Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa med barn (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Fin sandstrand (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=29590)

Molly82 2012-03-09 14:07

Fin sandstrand
 
Var i Grekland hittar vi denna strand:
Långgrunt, klart rent vatten, sandstrand (ej blandat med sten endast sand), flera restauranger i närheten eller på stranden, barnvänligt område, ej proppfullt med folk, lugnt. Det ska inte vara en strand man måste ta sig till utan det ska finnas hotell i närheten.

Har tittat på Gerani som verkar vara barnvänligt men verkar vara stenstrand?

Lissi 2012-03-09 14:25

Sv: Fin sandstrand
 
Låter som Naxos, Ag Anna, Ag. Prokopios eller Plaka;) Fast ensamma där är ni ju inte..

Lissi

nilam 2012-03-09 14:45

Sv: Fin sandstrand
 
Agia Marina Kreta :) Bo gärna i närheten av "udden" då stranden är finast där. Tex på Alexandra Beach med Ving om man vill ha riktigt "familjehotell" eller Atrion med Apollo.
Under högsäsong är det såklart ganska mycket folk men stranden är lång så det går alltid få en lugnare plats...
Malin

C@nny 2012-03-09 14:59

Sv: Fin sandstrand
 
Citat:

Ursprungligen postat av Molly82 (Inlägg 267171)
Var i Grekland hittar vi denna strand:
Långgrunt, klart rent vatten, sandstrand (ej blandat med sten endast sand), flera restauranger i närheten eller på stranden, barnvänligt område, ej proppfullt med folk, lugnt. Det ska inte vara en strand man måste ta sig till utan det ska finnas hotell i närheten.

Har tittat på Gerani som verkar vara barnvänligt men verkar vara stenstrand?

Hej!

Jag har bott i Gerani, men den stranden var inte mycket att skriva hem om. Den uppfyller absolut inte dina (eller min egna) kriterier.

Jag skulle titta mer på Lassi på Kefalonia el Naxos.

//Conny

Malina 2012-03-09 15:05

Sv: Fin sandstrand
 
Naxos

Nektaria 2012-03-09 15:10

Sv: Fin sandstrand
 
Georgioupoli. Nästan en mil lång bred strand. Grupper av glest utplacerade solstolar och flera små strandrestauranger. Några med lekhörna för barnen. På vissa delar av stranden finns inga solstolar utan bara sand. Relativt långgrunt hela vägen.

I byn finns många ofta familjeägda restauranger. Ett par fina bagerier finns också. Två stora välsorteradesupermarkets och ett par mindre.Det är nära till allt! Apollo flyger hit. Vi reser ofta, men med Norwegian och hyr rum själva.

bye_bye Lena

Eva L 2012-03-09 15:11

Sv: Fin sandstrand
 
Säger också Naxos, Antiparos eller Kamares på Sifnos.

Eva

jan c 2012-03-09 15:19

Sv: Fin sandstrand
 
Eller Ag Apostoli .Kreta flera små stränder med sand .hotell tavernor i närheten o ,sök på apostoli så hittar du fler tips.

Jakobina 2012-03-09 15:38

Sv: Fin sandstrand
 
..du beskriver den lilla fridfulla byn Agii Apostoli, Kreta.:)...och Hotel Flamingos är ett jättefint familjehotell som har bra läge, nära till stranden. Det är inte långt in till Chania, och dit åker man enkelt med buss.

Masse 2012-03-09 16:43

Sv: Fin sandstrand
 
Kanske du ska ta en titt på Karpathos. Tycker nog att stränderna vid Lefkos och Amopi kan stämma på det du skriver. Själv föredrar jag att bo i Pigadia när jag besöker Karpathos eftersom Lefkos och Amopi är alldeles för lugnt och för litet för mig, men det är ju det du efterfrågar.

:) Masse

aussie 2012-03-09 17:15

Re: Fin sandstrand
 
Jag tycker att Naxos eller Paros skulle passa er. (Kolla på mina albumn som har lite bilder av stränderna). flabb_flab

Molly82 2012-03-09 18:15

Sv: Fin sandstrand
 
Tack alla! Det var många som tipsade om Naxos! Det ser jätte fint ut där på bilderna. Brukar åka med Fritidsresor men dom har ju tyvär inga resor dit. Inte Ving heller såg jag. Apollo har vi aldrig åkt med.... Barnen vill ju jätte gärna vara med i barnklubb men tror inte apollo kör med sånna?

Deia 2012-03-09 19:11

Sv: Fin sandstrand
 
Jag säger också Naxos! Jättefint och underbara stränder. MEN, om ni bara ska vara borta en vecka så tar ju transfern rätt mycket tid av semestern.

Om du söker en liten ort med barnklubb så kanske Almirida på Kreta (Langley Travel) kan vara något? Stranden består av mestadels sand i Almirida. Det är en liten lugn ort. Men måste det finnas barnklubb? Grekland erbjuder så mycket annat att upptäcka, även för barn, vi har aldrig behövt barnklubb.


Var inte rädd att resa med någon annan arrangör än Fritidsresor. Jag har rest med de alla charterarrangörerna (Ving, Fritidsresor, Apollo, Solresor, Langley) och det är ingen större skillnad.

Lissi 2012-03-09 19:32

Sv: Fin sandstrand
 
Citat:

Ursprungligen postat av Deia (Inlägg 267220)
Var inte rädd att resa med någon annan arrangör än Fritidsresor. Jag har rest med de alla charterarrangörerna (Ving, Fritidsresor, Apollo, Solresor, Langley) och det är ingen större skillnad.

De gånger det strulat med resor för oss så har alla bolagen ställt upp suveränt! Eftersom vi rest mest med Apollo så har vi mest erfarenhet av dessa och de har varit suveränt bra då det "strulat" och kompenserat jättebra. Även Fritidsresor och Ving har hanterat strul bra med snabba åtgärder/kompensation.

Lissi

nilam 2012-03-09 19:47

Sv: Fin sandstrand
 
Men jag håller med om att Ving och Fritidsresor är överlägsna när det gäller barnpriser, barnhotell och barnklubbar :)
Annars håller jag med övriga här som tipsar om Agii Apostoli och Almirida om man nöjer sig med fina stränder och lugn omgivning...men det kan bli lite väl lugnt ;)

Malin

jan c 2012-03-09 20:03

Sv: Fin sandstrand
 
Citat:

Ursprungligen postat av nilam (Inlägg 267222)
Men jag håller med om att Ving och Fritidsresor är överlägsna när det gäller barnpriser, barnhotell och barnklubbar :)
Annars håller jag med övriga här som tipsar om Agii Apostoli och Almirida om man nöjer sig med fina stränder och lugn omgivning...men det kan bli lite väl lugnt ;)

Malin

Jag tycker att det kan vara bättre att ta bussen till hålligånget .än att behöva ta bussen till lugnet.Speciellt om man har småbarn .Eller..........

nilam 2012-03-09 20:27

Sv: Fin sandstrand
 
Citat:

Ursprungligen postat av jan c (Inlägg 267224)
Jag tycker att det kan vara bättre att ta bussen till hålligånget .än att behöva ta bussen till lugnet.Speciellt om man har småbarn .Eller..........

Beror på ålder på barnen...våra barn har alltid velat ha liv och rörelse runt sig så i Almirida och i Agii Apostoli har vi bott utan barn när vi behövt lugn och ro ;) Barnen/ungdomarna har mest gillat Platanias...:rolleyes:
Sen tycker jag inte att det är sånt hålligång i Agia Marina heller...

Malin

Lissi 2012-03-09 20:39

Sv: Fin sandstrand
 
Citat:

Ursprungligen postat av jan c (Inlägg 267224)
Jag tycker att det kan vara bättre att ta bussen till hålligånget .än att behöva ta bussen till lugnet.Speciellt om man har småbarn .Eller..........

Det talar ju för Naxos:D..bo i Ag.Prokopios och åka buss eller gå in till Naxos stad.

SteffTee 2012-03-11 11:05

Sv: Fin sandstrand
 
Antiparos, "baby-beach". Här är det långgrunt halvvägs till Paros:D Och bara sand,sand,sand!

Bo hos Theologos eller något annat pensionat i de "norra" kvarteren av byn. 200 m in till huvudgatan om ni får lust att göra "stan" en kväll.

Ingela A 2012-03-12 08:59

Sv: Fin sandstrand
 
Absolut Anti Paros! Men även Paros! Mina kompisar har åkt i åratal till Anti Paros med bebisar, barn och tonåringar för det finns ALLT för ALLA!


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT