Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=22)
-   -   PLF (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=44634)

Netwolf 2021-06-10 13:46

PLF
 
Skulle fylla i PLF för grekresan, men fastna direkt. Fyller i flightnr och sen är det en ruta om "private". Bockar man för den kommer ett ANNAT fält fram. Vad ska man välja? Nån som vet?

https://i.ibb.co/ysRvgXG/plf.jpg

/Netwolf

Kalimera 2021-06-10 14:13

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 439563)
Skulle fylla i PLF för grekresan, men fastna direkt. Fyller i flightnr och sen är det en ruta om "private". Bockar man för den kommer ett ANNAT fält fram. Vad ska man välja? Nån som vet?

Tyvärr har jag inte den blekaste aning. Har aldrig fyllt i en sådan.

När ska ni åka? Vaccinationspasset kanske är klart till dess.

Celbe 2021-06-10 15:11

Sv: PLF
 
"Private" avser om man anländer med eget flyg, d v s en liten privatjet. Det är kanske inte aktuellt :).

Celbe

yannis 2021-06-10 15:33

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av Celbe (Inlägg 439576)
"Private" avser om man anländer med eget flyg, d v s en liten privatjet. Det är kanske inte aktuellt :).

Celbe

Ja, Wolfen, du ska absolut inte fylla i "private"! Jag har också gjort det ett par gånger och då kom jag inte vidare.

Sen tror jag PLF:en kommer att var kvar efter den 1 juli, så det är en fördel att man lärt allting från början. Jag har stött på att jag får använda geniknölarna 3 gånger nu. Ändå är man livrädd att inte QR-koden kommer klockan 24.01, grekisk tid morgonen före man ska åka.

Birgitta

C@nny 2021-06-10 16:24

Sv: PLF
 
Hur långt i förväg, innan resan, -skall man skicka in PLF:en?

//Conny :)

yannis 2021-06-10 16:29

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av C@nny (Inlägg 439581)
Hur långt i förväg, innan resan, -skall man skicka in PLF:en?

//Conny :)

Det spelar ingen roll. QR-koden får man först natten innan avresa. Det är en fördel, då man tror att man har skrivit något fel, eller ombokat kan man skriva om PLF:en. Det är den sista som gäller.

Birgitta

C@nny 2021-06-10 16:30

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 439583)
Det spelar ingen roll. QR-koden får man först natten innan avresa. Det är en fördel, då man tror att man har skrivit något fel, eller ombokat kan man skriva om PLF:en. Det är den sista som gäller.

Birgitta

Ok, tack Birgitta bye_bye

//Conny :)

Netwolf 2021-06-10 16:53

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 439573)
Vaccinationspasset kanske är klart till dess.

Jo, men jag gamblar inte. :)

Citat:

Ursprungligen postat av Celbe (Inlägg 439576)
"Private" avser om man anländer med eget flyg, d v s en liten privatjet. Det är kanske inte aktuellt :).

Celbe

Nä, det lämnar jag hemma ;) Tack för infon, iaf!

Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 439580)
Sen tror jag PLF:en kommer att var kvar efter den 1 juli, så det är en fördel att man lärt allting från början.

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Här gäller det att ha både hängslen och livrem, när man kommer i kontakt med grekisk byråkrati. Jag har scannat in farsans gamla avgångsbetyg från folkskolan med, för man vet aldrig vilka dokument de vil ha! :D;)

/Netwolf

C@nny 2021-06-10 17:01

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 439586)
Jo, men jag gamblar inte. :)

Nä, det lämnar jag hemma ;) Tack för infon, iaf!


Skulle inte förvåna mig ett dugg. Här gäller det att ha både hängslen och livrem, när man kommer i kontakt med grekisk byråkrati. Jag har scannat in farsans gamla avgångsbetyg från folkskolan med, för man vet aldrig vilka dokument de vil ha! :D;)

/Netwolf

flabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flabflabb_flab

yannis 2021-06-10 17:07

Sv: PLF
 
Netwolf: Självtestet/rapidtestet som jag gjorde innan avresa från Amorgos, där måste man fylla i både fadern och moderns namn!
Så du bör nog också scanna in hennes avgångsbetyg från folkskolan också.
flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Birgitta.

Netwolf 2021-06-11 11:21

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av yannis (Inlägg 439590)
Netwolf: Självtestet/rapidtestet som jag gjorde innan avresa från Amorgos, där måste man fylla i både fadern och moderns namn!
Så du bör nog också scanna in hennes avgångsbetyg från folkskolan också.
flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Birgitta.

Ja, det är nog lika bra :D

Masse 2021-06-12 00:08

Sv: PLF
 
Och kom ihåg att fylla i vilket skonummer du har, för det kommer de att mäta när du kliver av flyget i Grekland! :D

Masse

Riitta 2021-06-13 10:52

Sv: PLF
 
Ursäkta min dumma fråga, men hur får man tag på en sån blankett om man har tänkt sig och åka till Grekland ?

Riitta

yannis 2021-06-13 11:03

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av Riitta (Inlägg 439655)
Ursäkta min dumma fråga, men hur får man tag på en sån blankett om man har tänkt sig och åka till Grekland ?

Riitta

Du hittar den om du slår på PLF eller "protocol for arrivals in Greece".

Birgitta.

malou 2021-06-13 11:09

Sv: PLF
 
Riitta; du finner skjemaet her på den greske regjeringens side, bl a på engelsk. Muligens finnes en oversatt utgave på skandinaviske språk?

https://travel.gov.gr/#/

Riitta 2021-06-13 11:21

Sv: PLF
 
Tack för svaren :-)

Riitta

zakka 2021-06-18 21:23

Sv: PLF
 
Skulle inte förvåna mig ett dugg. Här gäller det att ha både hängslen och livrem, när man kommer i kontakt med grekisk byråkrati. Jag har scannat in farsans gamla avgångsbetyg från folkskolan med, för man vet aldrig vilka dokument de vil ha! :D;)

/Netwolf[/QUOTE]

flabb_flab flabb_flab flabb_flab
Så himla klokt tänkt!!! 👍😁 👍

Mvh zakka

Kajja 2021-06-18 22:26

Sv: PLF
 
Jag scannade in ett recept på mormors Krabelurer.
Ett riktigt orginal sen 1942. Det kommer nog till användningflabb_flab
/ Kajja som slåss med knotten efter kvällsdoppet bye_bye

Zappa 2021-06-19 13:33

Sv: PLF
 
Hmmm :confused:

Har inte Storebror redan scannat in alla dokument man någonsin kommit i kontakt med och lagt in dem tillsammans med 5G-uppkopplingen i det däringa chipet man får i sprutan... :cool:

/Z

Masse 2021-06-19 18:03

Sv: PLF
 
Citat:

Ursprungligen postat av Zappa (Inlägg 439814)
Hmmm :confused:

Har inte Storebror redan scannat in alla dokument man någonsin kommit i kontakt med och lagt in dem tillsammans med 5G-uppkopplingen i det däringa chipet man får i sprutan... :cool:

/Z

flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Masse


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT