Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Skopelos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=79)
-   -   Kultspelare på Skopelos (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45928)

Netwolf 2023-07-12 12:01

Kultspelare på Skopelos
 
I gårdagens DN, fanns en artikel om gamle Bajaren/MFF:aren Mikael Rönnberg. Han bor numera större delen av sin tid på Skopelos, där han njuter livet med att göra i princip ingenting. Enligt Samosfilosofen Epikuros, tar han dagen som den kommer.

Nån som har stött på honom på ön? Han verkar ju inte vara så bevandrad i det digitala, så han finns knappast på Kalimera. :)

/Netwolf

Zappa 2023-07-12 12:23

Sv: Kultspelare på Skopelos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 454043)
Nån som har stött på honom på ön? Han verkar ju inte vara så bevandrad i det digitala, så han finns knappast på Kalimera. :)

/Netwolf

Jodå!
Vi var på resa Skiathos, Alonissos, Skopelos, Skiathos 2017.
Vi satt i hamnen när han gick förbi och hörde väl oss snacka svenska.
Han undrade om vi inte kände igen honom? Gjorde jag förstås inte. Men när han sa vad han hette, visste jag förstås, som gammal Iff-Iff-fan.
Han var trevlig och satt och snackade en stund. Han hade nog bott där rätt länge tror jag. Och så lobbade han för sin nya bok "Var är Micke", som precis hade släppts.

/Zappa

Netwolf 2023-07-12 13:26

Sv: Kultspelare på Skopelos
 
Citat:

Ursprungligen postat av Zappa (Inlägg 454045)
Jodå!
Vi var på resa Skiathos, Alonissos, Skopelos, Skiathos 2017.
Vi satt i hamnen när han gick förbi och hörde väl oss snacka svenska.
Han undrade om vi inte kände igen honom? Gjorde jag förstås inte. Men när han sa vad han hette, visste jag förstås, som gammal Iff-Iff-fan.
Han var trevlig och satt och snackade en stund. Han hade nog bott där rätt länge tror jag. Och så lobbade han för sin nya bok "Var är Micke", som precis hade släppts.

/Zappa

Det var som hundan! :) Sanningen att säga, är ju att jag inte hade nån jättekoll på honom, men så håller jag ju inte på bajen/mff...

/Netwolf

Celbe 2023-07-12 16:08

Sv: Kultspelare på Skopelos
 
Vi träffade på honom i augusti 2010 och pratade lite fotboll. Enda gången vi har varit på Skopelos, eftersom vi föredrar Skiathos.

Finns för övrigt inget annat lag på världskartan än Landskrona BoIS!

Celbe (i väntan på Kastrup, Atenplanet är försenat)

Catlady 2023-07-13 20:52

Sv: Kultspelare på Skopelos
 
Nog har vi stött på Micke Rönnberg några gånger genom åren. Min gubbe är gammal Bajen-fan (själv är jag helt ointresserad av fotboll :o) så vi har pratat lite med Micke Rönnberg då och då.
Att leva en stor del av sitt liv på just Skopelos tror jag är alldeles underbart:)
Catlady, som längtar efter Skopelos, "bara" ca 5 veckor kvar.......

Kalimera 2023-07-14 13:14

Sv: Kultspelare på Skopelos
 
Visst har vi träffat honom, och det trodde jag att alla svenskar som varit på ön på hade gjort. Han satte sig gärna vid bord där det satt svenskar och babblade, och babblade och babblade. Vi fick säga till honom till slut och då blev han sur och bytte bord. Han ville gärna bli bjuden på en öl. Hur han är idag vet jag inte. Men en gång Bajare alltid Bajare.

Netwolf 2023-07-14 19:00

Sv: Kultspelare på Skopelos
 
Vi har varit på ön flera ggr, men jag har aldrig sett karln. Å andra sidan undviker jag helst svenskar utomlands ändå


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT