Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Om Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43435)

Netwolf 2019-12-27 15:10

Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Allas vår Hanx - Tom Hanks, blev idag utsedd till hedersmedborgare i Grekland av president Pavlopoulus. Ett stort grattis, till denne genomsympatiske man!

Congrats, Hanx (if you read the Kalimera site)! :D
klapp_klapklapp_klapklapp_klap

/Netwolf

piam 2019-12-27 18:41

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Det är väl klart att han är inne och läser på kalimera😉
Rätt man att bli hedersmedborgare,tro om Rita Wilson
också får ett omnämnande?

Pia

Kajja 2019-12-27 19:22

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Va kul!! Ni som har Facebook kan ju tipsa honom om Kalimera!
Vii kän start rajting in inglish her inkejs hi vill rid sam kåments!:D:D
Vällkåm Tomklapp_klap
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2019-12-28 08:42

Re: Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 423891)
Vii kän start rajting in inglish her

flabb_flabflabb_flabflabb_flab

Masse 2019-12-28 10:51

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 423891)
Va kul!! Ni som har Facebook kan ju tipsa honom om Kalimera!
Vii kän start rajting in inglish her inkejs hi vill rid sam kåments!:D:D
Vällkåm Tomklapp_klap
/ Kajja bye_bye

fb_gillaklapp_klapflabb_flab

MickeKöping 2019-12-28 17:43

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Jag har hälsat på honom på gågatan på Anti och han hälsade tillbaka. Vi var på båttur och de snorklade på samma strand där i stannade. Jag passade på att vinka och han vinkade tillbaka bye_bye

karinafp 2019-12-29 12:43

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av piam (Inlägg 423885)
tro om Rita Wilson också får ett omnämnande?

Ja, det gäller dem båda enligt CNN och Daily Mail.

Karin

Kalimera 2019-12-31 11:24

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av MickeKöping (Inlägg 423910)
Jag har hälsat på honom på gågatan på Anti och han hälsade tillbaka. Vi var på båttur och de snorklade på samma strand där i stannade. Jag passade på att vinka och han vinkade tillbaka

:D

Hur mycket får han vara ifred när han är på Antiparos?

MickeKöping 2020-01-01 14:31

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 423988)
:D

Hur mycket får han vara ifred när han är på Antiparos?

Det pågår ingen jakt från fotografer och journalister som vi har märkt av. Deras hus är ju skyddat med murar. Det ligger nästan nere dar man svänger upp till grottan. Så det är bra läge för att få vara ifred. Befolkningen tar det med ro men är försåss stolta. Bland gästande turister så kan det ju bli lite uppståndelse förståss. Det är andra skådisar som dyker upp också, Matthew Mcconaughey och Woody Harreldson till exempel har setts till.

Netwolf 2020-01-01 16:23

Re: Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av MickeKöping (Inlägg 424024)
Det pågår ingen jakt från fotografer....

Jorå, visst finns det. Senast i somras stod en turist som ivrigt plåtade med högsta inzoomning, på huset nedanför. Dessvärre/dessbättre var det ingen hemma at the moment.
Vem turisten var? Ja, okej då. Det var jag... :oAng_elx

/Netwolf

Kalimera 2020-01-03 15:26

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av MickeKöping (Inlägg 424024)
Det pågår ingen jakt från fotografer och journalister som vi har märkt av. Deras hus är ju skyddat med murar. Det ligger nästan nere dar man svänger upp till grottan. Så det är bra läge för att få vara ifred. Befolkningen tar det med ro men är försåss stolta.

Härligt! klapp_klap

Kalimera 2020-01-03 15:26

Sv: Re: Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 424027)
Jorå, visst finns det. Senast i somras stod en turist som ivrigt plåtade med högsta inzoomning, på huset nedanför. Dessvärre/dessbättre var det ingen hemma at the moment.
Vem turisten var? Ja, okej då. Det var jag... :oAng_elx

:D flabb_flab

MickeKöping 2020-01-03 18:02

Sv: Re: Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 424027)
Jorå, visst finns det. Senast i somras stod en turist som ivrigt plåtade med högsta inzoomning, på huset nedanför. Dessvärre/dessbättre var det ingen hemma at the moment.
Vem turisten var? Ja, okej då. Det var jag... :oAng_elx

/Netwolf

Ett bra försök som inte gick hela vägen är bättre än inget försök alls flabb_flab

Masse 2020-01-03 18:58

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
En annan variant på detta tema ..........

Nån gång ibland så inträffar det att man möter någon på stan som man känner väl igen, men inte riktigt kan placera. Men man vet ju att man känner hen väl.

Ett exempel på detta är när en till mig närstående person (B) befann sig i Växjö i tjänsten tillsammans med ett antal manliga arbetskamrater. När de går gatan fram möter de en man (T) som B känner väl igen. De möter varandras blick, B hälsar (som vi lärt oss att man ska göra) och T hälsar tillbaka.

Döm om de manliga kollegornas imponerade och förvånade blickar när de utbrister .....
"Det var som tu.an, känner du honom?"
"Så klart att jag gör" svarar B.

Vem det var? Jo en tämligen välkänd fotbollsspelare/fotbollstränare vid namn Tommy Svensson. Det var första gången som B träffade honom IRL, men hon hade ju sett honom massor av gånger i TV och visst tyckte hon att hon kände honom. Och folk som man känner ska man hälsa på!

Men kompisarna blev imponerade, och B höll masken! :)

Masse

Kajja 2020-01-03 21:24

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Masse, kul att tråden tog en liten vändning.
Jag har gjort nåt liknande som tonåring. Var på stan och utanför H&M hejjade jag glatt på en snygging..som jag kände..trodde jag. - MEN HEEEJ!! Fast det var ju den då mycket populära Paul Paljett!!...Han kände INTE mig!!🙈
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2020-01-03 23:23

Re: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Hahaha...sicka tokar ni är. Jag har hälsat på Peter Apelgren i tron på att det var min granne. Vilket det ju inte var, kom jag på först ett par timmar senare! :)

/Netwolf

Alala 2020-01-10 11:27

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
På tal om Tom Hanks. Tycker ni likadant, att i Grekland får själen lugn och ro, typ:

https://www.keeptalkinggreece.com/20...e-haven-video/

Det där att vaka till kl. 3 och stiga upp kl. 11 har jag just inte gjort, men kanske är det på kommande. :D Å andra sidan, gillar tidiga morgnar. Ang_elx

/ Anne :)

SteffTee 2020-01-10 19:39

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Alala (Inlägg 424330)
På tal om Tom Hanks. Tycker ni likadant, att i Grekland får själen lugn och ro, typ:

https://www.keeptalkinggreece.com/20...e-haven-video/

Det där att vaka till kl. 3 och stiga upp kl. 11 har jag just inte gjort, men kanske är det på kommande. :D Å andra sidan, gillar tidiga morgnar. Ang_elx

/ Anne :)

Ha ha! Det är precis vad vi gör på Antiparos! Tjötar till sent, väldigt sent och sedan lååång sovmorgon! Många går inte till stranden förrän sen eftermiddag när solen är mild och står lågt!

Kajja 2020-01-10 23:36

Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Alltså jag gör tvärt om numera..Jag VAKNAR runt 3:o
Fast det gör jag bara här i Sverige. Nattmara kallas det väl.. I Grekland sover jag hela natten men det beror nog på att man har andra vanor där..som man inte utövar hemma:D:D
/ Kajja bye_bye

Netwolf 2020-01-11 10:58

Re: Sv: Tom Hanks utsedd till hedersmedborgare
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 424348)
Alltså jag gör tvärt om numera..Jag VAKNAR runt 3:o
Fast det gör jag bara här i Sverige. Nattmara kallas det väl.. I Grekland sover jag hela natten men det beror nog på att man har andra vanor där..som man inte utövar hemma:D:D
/ Kajja bye_bye

flabb_flab


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT