Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Skiathos (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=36)
-   -   Välja stränder (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=43272)

M.G 2019-09-08 21:43

Välja stränder
 
Åker till Skiathos om en vecka och skulle behöva hjälp att välja stränder. Vi kommer att bo i Megali Ammos i en vecka och vi kommer att åka buss. Vi är ute efter lugna stränder, gärna vikar, med någon/några tavernor /restauranger som inte bara säljer mackor. Vilka stränder bör vi inte missa?

Tack på förhand!
Mvh Monica

Kajja 2019-09-09 09:45

Sv: Välja stränder
 
Megali Ammos tycker jag har en helt OK strand. Sen finns det ju mängder av stränder o vikar på underbara Skiathosklapp_klap Det är smidigt att ta bussen som stannar vid numrerade badplatser.
/ Kajja bye_bye

Kalimera 2019-09-09 13:09

Sv: Välja stränder
 
De minst exploaterade stränderna finns framförallt på nordvästra Skiathos. Bland annat Mandraki, Ghournes och Agistro. Ett aber med populära stränder på Skiathos är att det inte finns ”riktiga” tavernor. Inte så som jag ser riktiga tavernor, men visst finns det sådana också. Det finns även stränder med barer som spelar dunka-dunka-musik.

I Megali Ammos finns det ”riktiga” tavernor, och på bland annat stränderna Achladies och Troulos. Vi lunchar gärna i Troulos.

Celbe 2019-09-09 14:26

Sv: Välja stränder
 
Fastän vi alltid bor i området kring Megali Ammos är vi inte på den stranden alls. Ankomstdagen brukar vi gå till Mikro Vassilias där det är betydligt lugnare. I högsäsong finns det en katina direkt på stranden som har helt ok mat. Längre bort förbi båtuthyrningsstället finns det riktig taverna men där kan maten vara lite sisådär.

Annars är det Elias med sin self service-taverna som har den absolut bästa maten. Fantastiskt vad de kan få fram med begränsade resurser :).

Bra mat även på Porto Paradiso i Vromolimnos, men kan vara lite dunka, dunka framåt eftermiddagen. Vi brukar gå dit (det är numera trottoar fram till Achlidies) för att på hemvägen åka båt från första stranden i Kanapitsa in till sta'n och gå tillbaka därifrån istället.

Vi är alltid på Skiathos första eller andra veckan i augusti så hur status är på tavernorna nu har jag dock ingen aning om, men det bör naturligtvis vara betydligt lugnare med folk.

Celbe

M.G 2019-09-16 14:25

Sv: Välja stränder
 
Tack för era råd! 😊 Vi är på Skiathos nu och har en hel vecka framför oss! 😍

Kalimera 2019-09-17 13:14

Sv: Välja stränder
 
Citat:

Ursprungligen postat av M.G (Inlägg 421999)
Tack för era råd! 😊 Vi är på Skiathos nu och har en hel vecka framför oss! 😍

Härligt! Njut av veckan! bye_bye

M.G 2019-10-06 09:51

Sv: Välja stränder
 
Tack! Det var verkligen en fantastisk ö! Helt i min smak! 😊

Kalimera 2019-10-06 14:21

Sv: Välja stränder
 
Citat:

Ursprungligen postat av M.G (Inlägg 422689)
Tack! Det var verkligen en fantastisk ö! Helt i min smak! 😊

Vilka stränder blev favoriterna?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT