Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Filmer (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=109)
-   -   Vägen ner till hamnen på Santorini (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=13370)

Kalimera 2008-03-09 15:35

Vägen ner till hamnen på Santorini
 
Den vindlande backen ner till hamnen.

twiggy 2008-03-18 00:40

Sv: Santorini
 
:eek:Oh hjälp, jag som trodde att båtfärden till Naxos skulle göra mej åksjuk. Det här blir nog en spännande resa att se fram emot.flabb_flab Twiggy

Zappa 2008-03-18 11:07

Sv: Santorini
 
Schysst med tempoökningen i musiken mitt i ett av de värsta nedförsluten. Kändes som att crescendot skulle kunnat sluta var som helst flabb_flab, men det gick ju stadigt och bra. Ner kommer man ju alltid, som mitt fallskärmshopparmotto var ;)
Tänk, jag har inget minne av att det var såå långt och såå brant, det är ju bara 14 år sedan jag var där sist...
Men nu är det bara 102 dagar kvar till nästa gång_B-anana_B-anana_B-anana

Sven

Eva64 2009-03-23 19:29

Sv: Santorini
 
Jag fick ett gott råd av min brorsa när vi skulle till Santorini. Prata INTE med taxichaffören när ni åker ner mot hamnen!! Det hade han gjort vilket resulterade i att föraren hela tiden tittade mot baksätet medan han körde nerför! Men..vad gör man inte för Grekland!!

Marie & Thore Marmin 2009-08-15 23:20

Sv: Santorini
 
När vi känner att allt är bara såå tråkigt, och längtan till Grekland kommer över oss, så spelar vi detta klipp. Då känns allting mycket bättre och lättare.
Tack Camilla och Janne för att Kalimera finns.

Kalimera 2009-08-28 14:42

Sv: Santorini
 
Citat:

Ursprungligen postat av Marie & Thore Marmin (Inlägg 178083)
och längtan till Grekland kommer över oss, så spelar vi detta klipp. Då känns allting mycket bättre och lättare.

Det gör jag också, speciellt i år när vi inte kommer till Santorini, det är första gången på säkert 10 år vi inte är där. snyft_drop

Foppis 2009-08-28 17:41

Sv: Santorini
 
OJ! Är det denna vägen man kommer om man har anlänt med flyg och skall till hamnen? Vi skall till Naxos från Santorini, åker man här då? Dum fråga kanske, men jag har aldrig varit där. Ser onekligen "spännande" ut i så fall :eek::). Kanske finns fler hamnar på Santorini..? Åker nästa Lördag flabb_flab

Hestia 2009-08-28 18:10

Sv: Santorini
 
Jodå Foppis, visst är det den vägen du kommer att åka när du åker från flygplatsen på Santorini och ner till hamnen!:) Det är många branta tvära hårnålskurvor men en hisnande vacker utsikt ner mot hamnen och havet!
Det är en speciell lyckokänsla man känner i magen när man åker den vägen, man vet att man är i Grekland och på väg till underbara Naxos!!Ang_elx

Foppis 2009-08-28 18:15

Sv: Santorini
 
Tack för det Hestia! Ohhhhh, killar redan i magen flabb_flabflabb_flab. Längtar klapp_klap

Riitta 2009-08-28 18:46

Sv: Santorini
 
Häftig film:D Märkte att jag pustade ut när bussen vä var nere i hamnen till slut:D Teodorakis och Parios musik var ju också fin:)

Riittabye_bye

Kalimera 2009-08-28 19:18

Sv: Santorini
 
Citat:

Ursprungligen postat av Foppis (Inlägg 179648)
Ohhhhh, killar redan i magen

Det är ingenting mot vad du kommer känna när du är på plats. :)

BrittM 2009-08-28 19:29

Sv: Santorini
 
Ja den vägen har man ju åkt! Fast ännu värre var det att sitta på en åsna upp från gamla hamnen...linbanan var inte heller så kul! Hela Santorini var en spännande upplevelse. Vi bodde i Imerovigli med en fantastisk utsikt över Calderan. Jag trro faktiskt att Santorini är den häftigaste resan jag gjort.

/Britt


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT