Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Kafé Kalimera (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Fröööölunda... (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=42890)

Netwolf 2019-05-02 22:58

Fröööölunda...
 
...är svenska mästare i hockey!!!
_B-anana_B-anana_B-ananaklapp_klapklapp_klapklapp_klap

/Netwolf

Tobbe S 2019-05-03 05:12

Sv: Fröööölunda...
 
fb_gillafb_gillafb_gilla_B-anana_B-anana_B-anana

nickelena 2019-05-03 08:19

Sv: Fröööölunda...
 
Grrr...attis!!!;)klapp_klap
Önskar Värmlandbye_bye

Carle 2019-05-03 08:32

Sv: Fröööölunda...
 
Alltid Frölunda?
Fotboll på Rudalen div 3


Ett lag= alla sporter


En självklarhet

Disse76 2019-05-03 10:06

Sv: Fröööölunda...
 
Grattis till alla Frölundasupporters!!

Kalimera 2019-05-03 10:57

Sv: Fröööölunda...
 
Bara att gratulera! klapp_klap

Jag har alltid hållit på Frölunda i ishockey så det gladde mig. Är dock inte så intresserad av ishockey längre. Det är fotboll som gäller. Men ett visst intresse vaknade nu när jag sett den fantastiska dokumentären om ishockeyns historia på SVT Play. Så himla bra, och så mycket nostalgi!

MickeKöping 2019-05-03 14:16

Sv: Fröööölunda...
 
Hockey är en vintersport, punkt.

Snart börjar VM _B-anana

Athanasia 2019-05-03 22:15

Sv: Fröööölunda...
 
Jag gratulerar Frölunda.Stockholm är Hammarby:p

pawik 2019-05-04 16:41

Sv: Fröööölunda...
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalimera (Inlägg 417332)
Bara att gratulera! klapp_klap

Jag har alltid hållit på Frölunda i ishockey så det gladde mig. Är dock inte så intresserad av ishockey längre. Det är fotboll som gäller. Men ett visst intresse vaknade nu när jag sett den fantastiska dokumentären om ishockeyns historia på SVT Play. Så himla bra, och så mycket nostalgi!

Programserien är inte bara om ishockey, det är en fantastiskt bra samtidsdokumentär. Jens Lind är väl så nära en idrottens Tom Alandh som det går att komma. Högre betyg kan jag inte ge. Jag är i grunden värmlänning och mycket av det som skildrades i första delen av serien upplevde jag som ung när jag bodde i Forshaga. Kommer ihåg när Ulf Sterner började spela i Forshaga och som tonåring blev landslagsman. Om man växte upp i Forshaga var Tumba ingenting utan det var Nisse Nilsson som gällde. Tumba var gamängen men Nisse var liraren. Vid ett tillfälle när Djurgården var som allra bäst (november 1959) var jag på Färjestads utomhusbana och såg Forshaga-Djurgården. Publiksiffran var 10001, en fantastisk siffra för den tiden. Det är ett underbart idrottsminne som jag minns med glädje ännu 60 år senare. Idrotten var annorlunda för 50-60 år sedan då det inte var så mycket pengar inblandat.

/pawik

Hasse 2019-05-05 00:59

Sv: Fröööölunda...
 
Jag instämmer om både samtidsdokumentär och hur duktig Jens Lind är kontra Tom Alandh. Ishockeydokumentären väcker sanslöst många minnen men även skratt då man kan se ur erbarmligt långsamt spelet gick för ett flertal decennier sedan. Men det har ju sin naturlighet, inom idrott vill man ju bli bättre, större, rikare.....osv. Och självklart går ishockey numera ibland för snabbt i och med att skador tar längre tid att rehabilitera från och även de fula påhoppen framför allt med klubbor i nacke och rygg. Så även tacklingar som orsakar krascher mot sarger mm. mm. Så själva dokumentären är i sig en glädje att se då de visar inslag där ishockeyn fortfarande var "snäll" och även visade mycket av profilerna med sin humor, glädje och helt rätt inställning till artisteri.


Det är flera avsnitt kvar...….




/ Hasse:cool:

KR 2019-05-05 09:32

Sv: Fröööölunda...
 
Som Frölunda fan är jag såå glad.
Känns riktigt bra när de vinner så rättvist.
Bandy, ishockey o handboll är mina idrotter.
Snart är alle de säsongerna över så det är tur att Grekland finns att glädjas åt.
//
KR

Kalimera 2019-05-05 15:19

Sv: Fröööölunda...
 
Citat:

Ursprungligen postat av pawik (Inlägg 417385)
Vid ett tillfälle när Djurgården var som allra bäst (november 1959) var jag på Färjestads utomhusbana och såg Forshaga-Djurgården. Publiksiffran var 10001, en fantastisk siffra för den tiden. Det är ett underbart idrottsminne som jag minns med glädje ännu 60 år senare.

Det förstår jag verkligen!

Sterner var min första idol, så det var extra roligt att han var med så mycket i programmet, och att han var så pigg.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT