Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resa med barn (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Kreta med barn 3 resp 9 år (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=24575)

Kalives 2010-08-05 11:55

Kreta med barn 3 resp 9 år
 
Åker den 4/9 till Kalives beach.

Kan ni dela med er av platser var barnen kan leka av sig lite, hoppborgar, kanske restauranger med lite barndisco, restauranger med god barnmeny eller andra "barntips" som piratskepp, stränder etc? _B-anana

30 dagar kvar, inte bara barnen som längtar ;)
/ Lars

Kalives 2010-08-05 13:17

Sv: Kreta med barn 3 resp 9 år
 
Fann några svar i andra trådar:

...När vi var i Rethymnon fanns ett litet tåg som gick runt stan. Vet inte om det finns kvar, men det tyckte barnen var roligt. Min yngste son tyckte också att fortet i Rethymnon var en riktigt bra lekplats! Han sprang runt och såg pirater genom vartenda kikhål muren!


...Jag säger också Georgioupolis. Toppenstränder och lite trafik. Nära till allt. Lekland för barn.

...Även Almyrida på Kreta är barnvänligt. Mycket liten ort med fina stränder och knappt nån trafik alls. En större lekpark vid en skola där det är många barn och leker vid på kvällarna finns också.


Lite utbud finns det allt... klapp_klap
Pojken 3 år nöjer sig nog med att bygga sandslott, hink och spade i ett par dagar men sedan? Flickan 9 år vill nog göra helt andra saker som hoppborgar, lekparker ja och shopping förstås.

Gäller att finna något för båda. Erfarenheter?

Kalives 2010-08-10 22:48

Sv: Kreta med barn 3 resp 9 år
 
Det var dåligt med "Kretaberesta småbarnsföräldratips"? Uttjatat ämne kanske? Nåväl vi vill väldigt gärna få lite tips om någon sitter på något som kan passa för barn. Under tiden surfar vi vidare...

Nektaria 2010-08-11 08:00

Sv: Kreta med barn 3 resp 9 år
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kalives (Inlägg 216292)
Åker den 4/9 till Kalives beach.

Kan ni dela med er av platser var barnen kan leka av sig lite, hoppborgar, kanske restauranger med lite barndisco, restauranger med god barnmeny eller andra "barntips" som piratskepp, stränder etc? _B-anana
30 dagar kvar, inte bara barnen som längtar ;)
/ Lars

Är själv ingen kalivesexpert men jag har svårt att tro att det finns hoppborg, barndisco eller piratskepp (?) där. Kaske i Platanias eller Rethymon? Däremot är jag säker på att det finns kalimeravänner som känner till bra och barnvänliga restauranger och fina stränder i Kalives!

Citat:

Ursprungligen postat av Kalives (Inlägg 216292)
Det var dåligt med "Kretaberesta småbarnsföräldratips"? Uttjatat ämne kanske? Nåväl vi vill väldigt gärna få lite tips om någon sitter på något som kan passa för barn. Under tiden surfar vi vidare...

Lycka till i sökandet efter barnaktiviteter. Trots att inte alla önskemål vad gäller aktiviteter för barn finns, är det många familjer med barn i varierande åldrar som åker till Kreta och Kalives år efter år! :)

Ha en riktigt skön semester!

Lena

Kalives 2010-08-13 10:00

Sv: Kreta med barn 3 resp 9 år
 
Tack Nektaria. Vi var lite införstådda med att Kalives var lite lugnare, kommer att hyra bil och på så sätt nå ut lite till mer 'aktiviteter'. "Piratskepp" var något snabbt påkommet haha.. men vad jag menar är att för barn kan vad som helst bli just den saken som dom för alltid kommer ihåg, kan vara JÄTTEGLASSAR eller drickor med paraply eller lokalbefolkningen som fångat bläckfiskar... ja du förstår förståss flabb_flab

Vår 9åriga flicka säger att inget slår Bulgarien = typ hoppborgar och marknadsstånd längs hela strandremsan... Nej ur den aspekten kan det bli tufft motstånd men kanske Kreta har annat än stränder för barn..? Vad vet vi som aldrig varit där.. TIPS mottages tack bye_bye


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT