Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Ordet är fritt (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Transport av mc till Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=39187)

Spizeman 2015-09-13 17:03

Transport av mc till Grekland
 
någon som vet någon som kör lastbil till Grekland o som ev kan frakta ner en mc

Netwolf 2015-09-13 21:20

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Tja, kolla med de stora transportbolagen. De bör kunna fixa det.

/Netwolf

Spizeman 2015-10-26 18:42

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Netwolf (Inlägg 373404)
Tja, kolla med de stora transportbolagen. De bör kunna fixa det.

/Netwolf

Tyvärr Netwolf, så är det inte så enkelt eftersom de riktar sig till företag. Det går att skicka den på pall, utan försäkring om jag kör den till Stockholm eller flyttfirma, men då kostar det lika mycket att köpa en ny i Grekland
Jag hade hoppats att finna någon som kör transporter o som kan ta den på returen till rimlig kostnad

Spizeman 2016-01-25 23:19

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Nu har det löst sig förträffligt bra. Lastbil till Verona, där jag hämtar den o fortsätter från Venedig till Grekland. Avresa i början av april

Kalimera 2016-01-26 10:27

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Spizeman (Inlägg 380617)
Nu har det löst sig förträffligt bra. Lastbil till Verona, där jag hämtar den o fortsätter från Venedig till Grekland. Avresa i början av april

Kul! Vart ska du och hur länge ska du vara borta?

Spizeman 2016-01-26 10:57

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Resan blir från Venedig till Patras, därefter ca 2 veckor i Loutraki, sedan firar jag grekiska påsken med vänner i Alepochori (2 mil väst Megara) därefter en tur till Lefkas för att sjösätta båten o segla i 2 veckor. Sen får vi se vad som sker men resan blir ca 6-8 veckor denna gång

Frappe 2016-01-26 11:59

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Hej, Antar du använder dig av G Karlssons Spedition de har koll på läget. Tänk på skaffa grönt kort ÄVEN om man inte behöver det i Grekland så frågar man efter det ( du slipper onödigt tjafs..:) )

Spizeman 2016-01-26 13:39

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Japp, det är G Karlsson som kör ner den, tack för tipset om grönt kort
Lennart

Kalimera 2016-01-27 10:00

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Citat:

Ursprungligen postat av Spizeman (Inlägg 380637)
Resan blir från Venedig till Patras, därefter ca 2 veckor i Loutraki, sedan firar jag grekiska påsken med vänner i Alepochori (2 mil väst Megara) därefter en tur till Lefkas för att sjösätta båten o segla i 2 veckor. Sen får vi se vad som sker men resan blir ca 6-8 veckor denna gång

Vilken härlig resa du har att se fram emot. Grattis! klapp_klap

Spizeman 2016-11-27 18:01

Sv: Transport av mc till Grekland
 
Det blev mycket bättre än jag planerat, hämtade ut mc'n på terminal i Verona i början av april. Tog mig runt på småvägar i norra Italien och sedan färjan från Venedig till Patras. Helt underbar tur.
Var i Grekland april o maj, återvände en tur i juli o var på grekiskt bröllop, sedan har jag varit runt på mc'n i 2 månader sedan mitten av september o är nu hemma lagom till advent. Ett toppenbra år


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT