Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Resebrev (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=134)
-   -   Vackra Skopelos! (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=34429)

Kalimera 2013-09-11 10:46

Vackra Skopelos!
 
Årets artonde resebrev är publicerat. Ni kan läsa resebrevet här.

Deia 2013-09-11 13:23

Sv: Vackra Skopelos!
 
Vilket trevligt resebrev! Tack :).
Skopelos har stått på önskelistan länge och nu blev jag ännu mera sugen på en resa dit.

Deia
bye_bye

Ylvan 2013-09-11 16:08

Sv: Vackra Skopelos!
 
Tack för trevligt resebrev, mycket snyggt sättet du satt ihop fotona i grupp!

Eva L 2013-09-11 16:48

Sv: Vackra Skopelos!
 
Underbara bilder av en ö som jag mycket gärna besöker igen. Det var ganska varmt när vi var där och med en treåring blev det mycket strandliv och lite strosande i stans gränder på dagtid.

Eva

Ylva A 2013-09-11 16:55

Sv: Vackra Skopelos!
 
Även om man inte tänker sig att göra nya utfärder till andra öar än Kreta och de närliggande, är det härligt att få en beskrivning av öar, som man tidigare besökt. Till Skopelos gjorde Ylva och jag vår första resa 1989, nyförälskade. Det blev en hel del andra öar senare. Men Skopelos tyckte vi mycket om och har nu återvänt dit i våra tankar tack vare dig!
/ Jannis

LenaB 2013-09-11 19:58

Sv: Vackra Skopelos!
 
Först trodde jag att det var mitt resebrev eftersom jag också skickat in ett från Skopelos häromdagen. Du verkar ha varit där veckan innan oss.

Mycket trevligt skrivet och fina bilder. Jätteroligt att läsa hur andra upplevde Skopelos. Vi tyckte jättemycket om ön också !

:)

inha 2013-09-11 20:25

Sv: Vackra Skopelos!
 
Vad det värmer i hjärtat av den positiva respons jag fått på mitt resebrev. Jätteglad blir jag av att läsa era inlägg! Tack!

:) klapp_klap bye_bye

MariaJ 2013-09-11 21:35

Sv: Vackra Skopelos!
 
Vilket fint resebrev, tack så mycket för jättefina bilder! Kände igen alltihop, så det var som att återvända. Vi tyckte också väldigt mycket om Skopelos när vi var dit för första gången förra året. Vi kommer absolut att åka tillbaka.

kari 2013-09-11 22:44

Sv: Vackra Skopelos!
 
Virkelig trivelig reisebrev og veldig fine bilder :D

Det er vanskelig å prioitere blant a l l e vakre øyer/steder :)
Jeg håper å komme tilbake både til Skopelos og Alonissos "en dag" bye_bye

Eva L 2013-09-12 08:57

Sv: Vackra Skopelos!
 
Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 314559)

Det er vanskelig å prioitere blant a l l e vakre øyer/steder :)
Jeg håper å komme tilbake både til Skopelos og Alonissos "en dag" bye_bye

Ja det är ju nästan det som är det största problemet med Greklandsresor. Ju fler öar man besöker dessto fler vill man återvända till även om några hamnar på ickelistan.

Eva

Eva64 2013-09-12 21:39

Sv: Vackra Skopelos!
 
Tack för ett fint och trevligt resebrev! Jag kan känna ett sug i magen och en stark längtan tillbaka. Var på Skopelos för tre år sedan. En reflektion jag gjorde när jag tittade på bilderna var att det inte fanns solstolar på Kastani när vi var där. En lugn och skön strand med andra ord. I och för sig var vi där direkt efter midsommar men misstänker att stolarna är där för att stanna. bye_bye

inha 2013-09-14 19:25

Sv: Vackra Skopelos!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Eva64 (Inlägg 314643)
Tack för ett fint och trevligt resebrev! Jag kan känna ett sug i magen och en stark längtan tillbaka. Var på Skopelos för tre år sedan. En reflektion jag gjorde när jag tittade på bilderna var att det inte fanns solstolar på Kastani när vi var där. En lugn och skön strand med andra ord. I och för sig var vi där direkt efter midsommar men misstänker att stolarna är där för att stanna. bye_bye

Absolut fanns det solstolar på Kastani. Hur många som helst. Jag tog nog bild i en vinkel som gjorde att solstolarna inte syntes så tydligt. :)

H:Inha

inha 2013-09-14 19:29

Sv: Vackra Skopelos!
 
Citat:

Ursprungligen postat av kari (Inlägg 314559)
Virkelig trivelig reisebrev og veldig fine bilder :D

Det er vanskelig å prioitere blant a l l e vakre øyer/steder :)
Jeg håper å komme tilbake både til Skopelos og Alonissos "en dag" bye_bye

Jo absolut finns det många vackra öar och städer, som man gärna vill återvända till. Skopleos var en vacker ö som jag gillade, men ändå har jag ön Naxos som en number 1. Det ska vara mycket till att Naxos trillar ner i placeringar. :)

En dag kommer jag att återkomma till vackra gröna ön Skopelos. På något sätt finns det del av en som vill återse och återuppleva tidigare platser och resor. :)

H:Inha bye_bye

inha 2013-09-14 20:13

Sv: Vackra Skopelos!
 
Citat:

Ursprungligen postat av Deia (Inlägg 314536)
Vilket trevligt resebrev! Tack :).
Skopelos har stått på önskelistan länge och nu blev jag ännu mera sugen på en resa dit.

Deia
bye_bye

Deia,
Då tycker jag att det är dags att fara till Skopleos om ön har legat på önskelistan länge. :)

Jag hoppas att mitt resebrev inspirerar, vilket jag gärna vill att det ska göra. Även om jag skriver mina egna erfarenheter och delar med mig, så vill jag ändå att inspireras till att åka dit.

bye_bye

lilly24 2014-05-31 16:49

Sv: Vackra Skopelos!
 
Härligt resebrev! Blir verkligen sugen på att åka nu! :)

Vi hade också tänkt åka med Dolphins Mamma mia rundtur, behöver man boka det innan eller hur gjorde du?

inha 2016-01-03 21:16

Sv: Vackra Skopelos!
 
Citat:

Ursprungligen postat av lilly24 (Inlägg 334340)
Härligt resebrev! Blir verkligen sugen på att åka nu! :)

Vi hade också tänkt åka med Dolphins Mamma mia rundtur, behöver man boka det innan eller hur gjorde du?

Jag började läsa mina resebrev som jag har skrivit tidigare. Insåg att jag inte haft någon koll på inlägg som kommit som feedback på resebreven. Såg nu att du skrivit och frågat om "MammaMia"-rundturen. Jag antar att ni redan hunnit vara på Skopelos och gjort turen med The Dolphins, men svar ja. Man måste boka in sig på turen. Det är en populär tur, så det gäller att hänga på låset turistbyrån släpper biljetter till utflykten.



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:27.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT