Kalimera Grekland

Kalimera Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/index.php)
-   Hälsningar direkt från Grekland (https://www.kalimera.nu/forums/forumdisplay.php?f=66)
-   -   Vink-vink från Kreta (https://www.kalimera.nu/forums/showthread.php?t=45247)

Kajja 2022-06-04 06:47

Vink-vink från Kreta
 
Kalimera och gomorron!
Just i detta nu avnjuter jag första morgonsittningen med en kaffekopp som sällskap. Det är otroligt tyst o lugnt. Endast tuppen och duvan hörs språka denna fantastiska morgon. Helt vindstilla och klarblå himmel med lagoma 23 grader men det kommer bli hett idag!
Vi bor i Agia Marinas "old town" med stor fin balkong som bjuder på utsikt upp mot husen på bergsknallarna. Rent, fräscht och renoverat med en stor studio som kunnat bli en tvårummare.
Sängarna är nästan lika sköna som hemma.
En bra start på ett nytt äventyr som blir nr.16 just på Kreta. Lyckliga jag!
/ Kajja bye_bye

maji 2022-06-04 07:31

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Så ni är äntligen på plats 👍
Önskar er underbara dagar på Kreta
Har själv avnjutit sista frukosten på ”vår” lilla altan här på Folegandros Om några timmar bär det iväg mot nya äventyr

//majbye_bye

Netwolf 2022-06-04 10:38

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Va härligt, Kajja! Hälsa duvan och tuppen flabb_flab

/Netwolf

piam 2022-06-04 11:10

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Vink,vink från Norrland!
Ha det bra och njut…

Pia

yannis 2022-06-04 15:11

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Vink-vink från Amorgos också!
Här i området kommer det inte att bli så hett under helgen, 24-26 grader och en ganska kraftig vind.

Birgitta

Sol och hav 2022-06-04 16:11

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Vink-vink Kreta!
Ha det så jättebra!

Maria

Catlady 2022-06-04 18:26

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Härligt, Kajja!
Ha det alldeles underbart, fast det är ju inte svårt på Kreta ;) Njut!
Catlady, som är lite "avis" och längtar.........

Masse 2022-06-04 18:36

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 446934)
Kalimera och gomorron!
Just i detta nu avnjuter jag första morgonsittningen med en kaffekopp som sällskap. Det är otroligt tyst o lugnt. Endast tuppen och duvan hörs språka denna fantastiska morgon. Helt vindstilla och klarblå himmel med lagoma 23 grader men det kommer bli hett idag!
Vi bor i Agia Marinas "old town" med stor fin balkong som bjuder på utsikt upp mot husen på bergsknallarna. Rent, fräscht och renoverat med en stor studio som kunnat bli en tvårummare.
Sängarna är nästan lika sköna som hemma.
En bra start på ett nytt äventyr som blir nr.16 just på Kreta. Lyckliga jag!
/ Kajja bye_bye

För mig låter det som en underbar dröm!!!!
Njut !!!!!!!!!

Masse

Kajja 2022-06-04 22:40

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Fina, goa ni..tack för svar❤️
Här har vi det verkligen helt undetbart!
Har ätit meze på Aletri och efter det tagit en immig go ouzo vid en strandtaverna så nu kan vi bocka av det. Resten blir mer på impuls..om man säger.
Kalinichta och gonatt..nu orkar vi knappt sova...så trötta är viflabb_flab
/ Kajja bye_bye

Alala 2022-06-05 05:57

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Härligt Kajja och Kalimera till er! Har ni några speciella planer på vad ni skall göra eller skall ni bara njuta? Ok, du skrev ju att resten blir mera på impuls. :) Och det låter ju underbart det.

/ Anne bye_bye

Fältjäntan 2022-06-05 08:25

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Att låta resten bli på impuls låter som en väldigt bra tanke.
Ta dan som den kommer och bara vara. Ha det så himla bra på Kreta, en ö som har oändliga möjligheter till en bra semester
Önskar jag vore där
Kerstin

sjöborren 2022-06-05 08:34

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Hej Kajja! Lovade ta med mig solen hem när vi för två dagar sedan lämnade Grekland - och höll vad jag lovade. :D Kan känna med dig där du sitter denna första morgon: värmen, dofterna, tystnaden - tack och lov ingen galande tupp, bara små jamanden från grannkatten.

Önskar dig ett fint, roligt och soligt äventyr på Kreta. bye_bye

Kalimera 2022-06-05 15:14

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Det låter alldeles underbart Kajja! Välkommen "hem" igen! klapp_klap

Njut nu av livet på fina Kreta. bye_bye

Pian 2022-06-05 16:56

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Då vinkar jag tillbaka från Kato Daratso 😉🇬🇷Vad härligt att ni kom iväg och att du hittade dina klänningar. flabb_flab
Vi kom sent i torsdags, och det har varit riktigt varmt.
Ha en härlig semester.
Pian

Kalimera 2022-06-06 09:49

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Pian (Inlägg 446972)
Då vinkar jag tillbaka från Kato Daratso

Vink Vink. bye_bye

C@nny 2022-06-06 16:21

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Ha det superfint Kajja! bye_bye

//Conny :)

Carle 2022-06-07 09:48

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Njut Kajja
Spara lite Kreta åt oss till slutet av juli. Har ni hyrt moppe? Bensinen har blivit 1 E dyrare per liter sen ni var nere i höstas.

Kajja 2022-06-07 10:34

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Carle (Inlägg 446999)
Njut Kajja
Spara lite Kreta åt oss till slutet av juli. Har ni hyrt moppe? Bensinen har blivit 1 E dyrare per liter sen ni var nere i höstas.

Självklart har vi vespa_B-anana "Vitavespan" är vår bästa vän här. Bensinen kostar som hemma ungefär, säger mannen. Det är så otroligt varmt (35 igår och 27 i havet) så vi åker och badar i olika vikar.
Just nu sitter jag under en parasoll i Kato Daratso (vink-vink pian). Det fläktar skönt och lilla vita kapellet ligger kvar på kullen som ett fint ögongodis.
Detta blir en mat o bad vistelse. Jag fixar inte annat. Värmen tar ut sin rätt och hjärnkontoret har checkat ut. Tur att man har varit på så många turistattraktioner förr om åren.
Nu blir det de små detaljerna som vi ser under hjälmarna som vi njuter av. Små vägar, hus, växter, tavernor, människor, vyer och det stora blå. Sen maten, ja den maten...ojoj!
Lånar uttrycket Livet lekaklapp_klap
/ Kajja bye_bye

Pian 2022-06-07 13:31

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Vink vink Kajja! Gött med vespa, mannen min var inte så sugen att köra i år. Vi håller oss mest på lilla stranden vi har nära till, vi är väl mer i
Agii Apostoli.
Att äta gott är högsta prio ja maten är grym! 😋
Tyckte det skulle va skönt att åka i början på säsongen när det inte är så varmt....men tji fick vi. Som du säger hjärnan hänger inte. Några turer till Chania och Nea Chora har det blivit.
Fortsätt njut på fina Kreta.
Pian

Kalimera 2022-06-07 14:06

Sv: Vink-vink från Kreta
 
Citat:

Ursprungligen postat av Kajja (Inlägg 447000)
Lånar uttrycket Livet leka

Bästa uttrycket. :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.

KALIMERA & TA DET LUGNT